BAB 5

1.7K 55 10
                                    

"HAH, FINALLY SEMUA tetamu dah balik." Ujar Afshin tanda gembira.

Penat dia melayan tetamu dari pagi hingga ke malam. "Haha, not yet. Family belum balik lagi!" Jawab Maya.

"Hehe, yah tak yah juga, kan?" Tersenyum kambing Afshin.

"Af, aku balik dulu, bye!" Ayeen menyalam tangan Afshin laju.

"Wait, kau balik dengan siapa? Parents kau belum balik lagi ni." Afshin menarik tangan Ayeen.

"Aku tak balik dengan diorang, bye!" Ayeen menarik tangannya dari pegangan sepupunya.

"Hati hati." Ujar Afshin.

"Afshin, sorry tau semalam tak dapat datang." Ujar Maya.

"Alaa, it's okaylah. Kak, Azrul ada berapa orang adik beradik?" Tanya Afshin.

"Ada... 4 orang." Terkejut Afshin.

"Hah?! Tak sangka pula banyak." Ujar Afshin.

"Ya, akak pun tak percaya masa first first kahwin dengan abang bad dulu." Ujar Maya.

"Azrul anak keberapa kak?" Tanya Afshin lagi.

"Kedua . Anak keempat , adik diorang dah meninggal dunia . " Jawab Maya.

"Ouh." Afshin mengangguk.

"Sayang, khairina dah bangun." Terdengar suara garau dari belakang.

Lantas Maya dan Afshin memusing belakang. Ternyata itu Badrul suami kepada Maya. "Sayang mama. Alolo, baru bangun yah." Maya mengendong Khairina.

"Hai comel!" Afshin mencubit lembut pipi gebu Khairina.

Khairina tersenyum manis. Suka akan pujian Afshin.

"Afshin memang dah biasa dengan budak kecil?" Tanya Badrul.

Khairina dan Afshin terlihat mesra. Comel sahaja mereka berdua. Tersenyum Azrul dari jauh melihatnya.

"Haah, dulu masa adik Afshin kecil, Afshinlah yang jaga." Jawab Afshin.

"Ouh," singkat ujar Badrul.

"Yupz." Afshin menyambung gelak ketawa bersama Khairina.

"Af, mama balik dulu, okay?" Ujar Datin Aisyah.

"Eh, mama dah nak balik?" Azrul memegang bahu Afshin.

"Eh mak kau..." Melatah Afshin terkejut dek kerana Azrul yang tiba tiba berada disisinya.

"Amboi, melatahnaw." Azrul mencuit hidung isterinya.

'Comel.' Bisik hati Azrul.

"Hehehe, sorry." Malu Afshin.

Seluruh keluarga gembira melihat gelagat mereka. Bahagianya sesebuah keluarga pada masa itu melihat lakonan kemesraan mereka bersama. Luluh hati Afshin kerana segala penipuan yang telah di rancang olehnya mahupun suaminya. Terbit rasa kasihan dilubuk hatinya.

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now