SEPANJANG PERJALANAN DARI Indonesia ke Malaysia, Afshin bersebelahan dengan Me hanya mengalirkan air mata tidak bersuara. Sembap mata Afshin. Azrul masih lagi berada dihatinya. Tiada sesiapa yang dapat menggantikan tempat Azrul yang berada dihati Afshin. Me hanya membiarkan Afshin menangis meratapi nasib. Farid pula yang berada dibelakang Afshin ikut menangis melihat Afshin menangis.
"Afshin, janganlah nangis. Kau nangis, aku pun nangis." Bisik Farid dibelakang Afshin.
Afshin tersenyum. "Yang kau ikut nangis dah kenapa. Emosi sangat lelaki ni." Jawab Afshin.
"Aku tak tahu kenapa aku ikut nangis ni. Tapi kau kena sabar, Afshin. Nanti sampai malaysia, makanlah dia penumbuk aku!" Ujar Farid geram.
"Kau kena kuat, Afshin. Kau tak boleh mengalah dengan Asyifa si tak cukup kain tu." Ujar Me tenang.
Mata Afshin beralah ke Me. Tersenyum dia melihat wajah Me. 'Kalaulah Azrul lembut, sabar macam Me.'
"Kenapa pandang aku lama lama? Stop starring at me, Mrs. Azrul Khalid." Ujar Me.
"Perasanlah Me ni." Afshin cepat cepat mengalihkan pandangannya ke luar tingkap.
Me tersenyum. 'Kesian kau, Afshin. Dapat laki macam Azrul. Kenapalah buta sangat kau Azrul bila dengan si tulang tu!?
"Kau taknak tidur dulu ke sebelum sampai Malaysia?" Tanya Me.
"Taknaklah. Kalau Me nak tidur Me tidurlah dulu." Jawab Afshin.
"Betul ni kau taknak tidur?" Ulang Me sekalu lagj menginginkan kepastian.
Afshin tersenyum. "Ya, Me tidurlah." Ujar Afshin.
"Taknaklah. Tak jadi. Aku nak teman kaulah. Takut kau lari nanti." Gurau Me.
"Me, saya nak lari mana? Takkanlah terjun dari kapal terbang ni pulak." Gelak Afshin.
"Manalah tahu. Kalau betul macam mana? Naya aku mama kerjakan tak bawa balik menantu kesayangan dia ni balik rumah." Tambah berdekah ketawa Afshin.
"Me, saya tahulah. Me tidur je, saya tak lari pun. Saya masih waras." Ujar Afshin.
"Memang kau waras. Tapi bab bab abang aku, kau mesti tak waras punya. Kau biar je kau kena pukul dengan abang aku. Waras ke kau rasa macam tu?" Me melihat tajam mata Afshin.
"Me, saya percaya yang Azrul itulah jodoh saya. Me tak payahlah risau. Bab pukul memukul tu, Me tak payahlah masuk campur hal saya dengan Azrul. Saya tahu Azrul tu pun baik orangnya. Me pun tahukan Azrul macam mana, kan?" Hurai Afshin.
Me mengangguk. "Okay, okay. Aku ikut cakap kau. Tapi, ada tapinya. Kalau dia buat kau macam macam, I'm in." Kata Me dingin.
"Yelah Me. Ikut suka hati Me, lah. Saya rasa mengantuk pulak. Saya tidur dulu." Afshin membetulkan tempat duduknya kearah Tingkap.
"Tadi jual mahal taknak tidur. Sekarang, aku pulak yang tak boleh tidur ni." Afshin tersenyum kecil mendengar celoteh Me.
"Hisy, korang ni. Tidur jelah, apa susah. Pakcik satu ni pulak, tutup mata je pun pastu tidur. Benda basic pun masih nak diajar ke?" Marah Farid dari belakang.
Bibir Afshin sekali lagi mencalit senyuman di bibir. "Hey, Farid! Aku bukan bising mana pun. Yang kau nak bising lebih apa kes?" Balas Me.
"Ka.."
"Shh, sudah sudahlah tu. Korang ni, penumpang lain pun nak privacy." Afshin lantas memotong percakapan Farid.
Kalau dibiarkan Farid dengan Me sambung berlawan mulut, rasanya perang ke tiga tercetus! Farid dan Me saling jeling menjeling kearah masing masing. Tidak berpuas hati dengan musuh masing masing.
YOU ARE READING
CINTA MR. COMPLICATED
Romance"Aku tak kisahlah apa dia nak buat dekat aku, asalkan aku dapat buat responsibility as a wife!" ~ Afshin Nur Khalida "I won't let you go! I will make you suffer!" ~ Azrul Khalid "No matter what the situation, I will get you Azrul...