BAB 42

1.4K 76 32
                                    

" KAU BIAR BETUL apa yang aku dengar ni ?! " Tanya Ayeen dalam talian .

" Ya , betullah ni . Dia datang tadi tengahari . " Jawab Afshin dengan gembira .

" Alhamdulillah , lah dia dah balik ke kondominium . Kau jaga diri ye dekat sana . Kalau ada apa apa , kau call je aku dengan Haziq . " Ujar Ayeen .

" Iyaa , aku tahulah macam mana nak jaga diri . Kau jangan risau , okay ? Yelah , aku tutup call dulu lah . Nanti kalau ada apa apa , kau roger jer dengan aku yer. " Ujar Afshin .

" Okay , bye . Assalamualaikum . " Afshin menjawab salam dan panggilan pun berakhir disitu .

Cepat cepat dia ke kaunter bayaran selepas sudah siap mencari barang mentah yang hendak dimasak malam nanti . Selepas habis membayar , serta merta dia berjalan ke parking lot kereta.

Dalam perjalanan pulang , sempat lagi dia melihat kelibat Asyifa bersama Daim , skandalnya . Afshin hanya membiarkan sahaja . Sudah tidak berguna dia mahu campur tangan urusan antara Azrul dan Asyifa .

Tersenyum Afshin melihat kereta Azrul cantik di parking lot kereta kondominium . Bergegas dia naik ke atas kondominium . Azrul berada di ruang tamu sambil menonton tv saluran ASSP HD , Manchester United menentang Leicester City .

" Assalamualaikum , abang . " Afshin memberi salam .

" Kau pergi mana ? Petang baru balik . " Afshin tersenyum kelat .

macam mana dia tidak pulang lambat , awal awal pagi lagi dia ada temujanji dengan Ifgan . " Afshin ada hal tadi . "

" ke kau jumpa jantan lagi dekat luar tu ? " Sengaja Azrul ingin menyakitkan hati isterinya .

Afshin hanya berdiam . Tidak tahu mahu menjawab apa . " Alaa , Afshin . Aku tahulah kau jumpa jantan kau . Kau tak payahlah buat muka bodoh engkau tu . "

" Abang , saya tak jumpa pun mana mana jantan dekat luar tu . Saya pergi supermarket jer tadi beli barang basah . " Terang Afshin .

Geram dia dicakap yang bukan bukan . " Huh , stop it . Aku tak bodoh macam kau lah Afshin ! Dari pagi sampailah ke petang macam ni baru balik dari supermarket ? Kau membeli ke cuci mata dekat market . Tak payahlah nak buat alasan ! " Jijik Azrul melihat wajah Afshin .

' Ingat aku ni takde otak dia nak tipu ? ' bisik hati Azrul . Afshin menahan air matanya . Tidak sanggup di tuduh sebegitu rupa . ' Kalau abang tahu cerita sebenar , mungkin abang faham sebab Afshin balik lambat . ' Afshin berfikir positif . Tidak mahu menjawab percakapan Azrul .

" Abang , kalau Afshin nak kerja boleh tak ? " Tanya Afshin menukar topik.

" Haa , baguslah tu . Aku dah agak dah yang kau ada simpan jantan dekat luar tu . " Azrul ketawa jahat .

" Astaghfirullahalazim , abang . Cukup tuduh saya bukan bukan ! Abang ingat saya takde perasaan ke abang tuduh saya yang bukan bukan ! " Tinggi seoktaf nada Afshin . Tidak tahan Afshin mahu memendamnya lagi .

Azrul berdiri . " Ouu , sekarang baru kau nak tunjuk belang ? Baguslah , bagus . Eh , kau tak payah tunjuk diri kau tu baik sangat . Aku tahulah perangai sebenar kau ! " Azrul menolak kepala Afshin berkali kali .

Air mata Afshin deras . Teresak esak dia menangis . " Tak payahlah nak nangis bagai . Kau ingat hati aku ni lembut tengok kau nangis . Huh , buang masa aku ajelah ! " Azrul mengusap air mata Afshin kasar dan berlalu pergi .

Afshin mengusap air mata dari terus menerus membasahi pipinya dan cuba menenangkan dirinya . Tidak sanggup lagi dia dituduh bukan bukan oleh suaminya . Semua kata kata Azrul tajam menusuk ke hatinya . Tidak mampu lagi dia menahannya .

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now