BAB 67

1.1K 11 0
                                    

PENAT AFSHIN MENGELILINGI pusat membelih bela . Kandungannya yang sudah mencecah 6 bulan dibawanya ke hulur ke hilir . Untung ada kerusi disediakan di dalam kedai baju bayi untuk berehat . Datin Iza dan Datin Aisyah masih lagi memilih baju untuk bakal cucu mereka .

" Baju yang ni cantik . Kan , Afshin ? " Datin Iza menyuakan baju berwarna merah jambu .

" Tak , yang ni lagi cantik . " Baju berwarna biru pula Datin Aisyah suakan .

Afshin tersengih menggaru kepala . Bengang hendak memilih yang mana satu . " Ma , Afshin rasa nak ke tandas . Mama dengan mama , shopping lah apa yang patut , okay ? Afshin pergi dulu . "

" Hati hati , ya ? " Mertuanya memberi nasihat sebelum Afshin beransur pergi ke tandas .

Afshin mengangguk berlalu pergi . Habis sahaja keluar dari tandas melepaskan hajat kecil , tangannya secara tiba tiba di tarik dari belakang . Tidak sempat Afshin menjerit meminta tolong , tengkuknya di pukul kuat . Mereka memapah Afshin ke tempat parkir kenderaan dan dimasukkan ke dalam perut van berwarna hitam . Van memecut laju . Afshin masih lagi tidak sedarkan diri .

AZRUL BUNTU . KEBERADAAN Afshin masih lagi tidak diketahui . Risau dia . Kandungan kembar tiga mereka Azrul teringat setiap masa . Takut terjadi apa apa dengan bakal si ibu dan kandungan isterinya .

Bila ditanya Datin Iza dan Datin Aisyah , jawapan tidak tahu beserta tangisan yang diberikan . Sakit kepalanya . Sayang , sayang dekat mana ?

" Azrul , sabar Azrul . InshaAllah semuanya okay . " Dato' Azri cuba menenangkan anaknya .

" Kita dah report polis , kan ? Azrul jangan risau . Sekarang ni , kita buat apa yang patut . Berdoa banyak banyak dekat Allah . " Tambah Dato' Azlansyah .

" Macam mana tak risau ? Afshin tengah pregnant . Kalau ada apa apa jadi dekat dia macam mana ? Rul taknak kehilangan isteri dengan anak anak Rul sekali lagi . " Azrul menundukkan pandangan ke lantai .

" Ya , papa tahu . Cuba istighfar dulu . Jangan layan emosi tu sangat . Sabar ya , Rul . " Dato' Azlansyah menepuk bahu Azrul .

Segala motivasi semuanya sudah diberikan . Tinggal Azrul sahaja . Sama ada dia perlu sabar dengan segalanya ataupun tetap versi keras untuk mengikuti hatinya .

AZRUL MELIHAT AFSHIN sedang dalam ketakutan . Tangan Afshin di ikat dengan tali . Asyifa berada di belakangnya sambil memegang bahu Afshin . Sebelah tangannya lagi memegang pisau tajam diarahkan ke kandungan Afshin . Azrul menjerit meminta tolong . Tetapi tiada sesiapa pun yang kunjung tiba . Tawa jahat Asyifa semakin kuat membingitkan telinganya . Lama dia tertawa , dia kembali diam . Senyuman sinis di berikan lalu dihunusnya pisau ke kandungan Afshin .

" AFSHIN ! " AZRUL TERBANGUN dari tidurnya .

Ya Allah , dia mimpi rupanya . Ya Allah , lindungilah isteriku dan bakal cahaya mata kami . Mimpi ngeri membuatkan Azrul terjaga . 100 panggilan masuk Azrul lihat di kaca telefon pintar . Nombor yang tidak di ketahui . Laju Azrul mendail . Takut ianya berkaitan isterinya .

" Haa , you sambut pun call I . You kenapa lambat jawab call ? You dah tak sayang bini dengan anak you ke ? " Gedik Asyifa berkata .

" Mana anak aku dengan bini aku ?! " Jerit Azrul .

Asyifa tertawa jahat . " Alahai , jangan jerit jeritlah setan ! Aku bukan pekak ! Kau datang dekat alamat yang aku dah share dekat Whatsapp tu . Malam ni juga kau mesti datang . " Asyifa mematikan talian .

Azrul melempar telefonnya ke dinding . Tidak puas hati dengan perbualan dalam talian sekejap sahaja . Dia mahu tahu lebih lanjut . Afshin baik baik sahaja atau tidak disana ? Diraupnya muka sambil menjerit . Sakit hati dengan Asyifa .

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now