BAB 10

1.6K 50 12
                                    

JAM DI DINDING menunjukkan sudah pukul 1:36 am. Afshin masih lagi menunggu kepulangan Azrul. Dari jam 6.00pm sampailah sekarang, Azrul masih lagi belum pulang ke Teratak Afrul.

"Afshin belum tidur lagi?" Tanya Mak Mah seraya bangun ke bilik air.

"Belum lagi Mak Mah. Tunggu Azrul. Belum pulang lagi." Jawab Afshin.

"Biasanya Azrul memang lambat balik, Afshin. Dalam pukul 3:00 subuh macam tu, baru dia pulang." Afshin mengangguk.

"Ouh, macam tu. Mak Mah tidurlah, esok banyak lagi kerja nak dibuat." Ujar Afshin.

"Tak naklah, Mak Mah. Mak Mah nak teman Afshin boleh?" Mak Mah melabuhkan punggungnya diatas sofa.

"Mak Mah tak mengantok ke?" Tanya Afshin.

"Taklah. Jangan risau, mata Mak Mah ni sentiasa segar kalau dengan kamu." Afshin tersenyum.

"Mak Mah ni selalu buat Afshin tersenyum." Ujar Afshin.

Sembang tak sembang, Afshin dan Mak Mah masih lagi ligat menunggu Azrul pulang. Jam di dinding beralih kearah pukul 3.32 subuh. Kedengaran enjin kereta masuk kedalam perkarangan Teratak Afrul.

"Ha, tak lain tak bukan Azrul lah tu! Mak Mah tidur dulu!" Afshin tersenyum lebar.

"Okay Mak Mah! Good night!" Ujar Afshin.

Afshin membuka pintu disertakan perasaan gembira dengan kepulangan suaminya. Dilihatnya seorang perempuan merangkul pinggang Azrul supaya Azrul dapat berdiri dengan baik. Bau yang tidak menyenangkan dapat di hidu dari Azrul. Afshin bergegas menolong perempuan tersebut membawa Azrul masuk ke rumah.

"Dia mabuk ni. Jadi, I bawa dia balik rumah youlah." Ujar perempuan tersebut sebaik membaringkan tubuh Azrul diatas sofa.

"Maaf, cik ni siapa?" Tanya Afshin.

"Ouh, I girlfriend dia. Nama I Fadilah Asyifa. Panggil syifa je. Kita ada jumpa haritu dekat rumah parents Azrul. And you ni Afshin, kan? Don't worry I tak rampas pun Azrul dari you, you yang rampas dia dari I." Kata Kata Asyifa membuatkan Afshin tersenyum kelat.

Azrul yang separa sedar menarik tangan Asyifa. "You, I balik dulu tau. Esok kita jumpa lagi." Asyifa cuba menggoda Azrul.

"Alah you, dah nak balik dah ke? Yelah, bye you. I love you." Ujar Azrul manja.

"I love you more, sayang." Asyifa melambaikan tangannya.

"Thanks, bawa Azrul balik." Ujar Afshin.

"Ikutkan I, nak je tak bawa dia balik rumah you. Tapi tulah, Azrul nak sangat balik rumah you. Rupanya, ada manusia tak sedar diri dekat sini. Cuba nak goda boyfriend I."  Asyifa tersenyum sinis.

Afshin cuba menebalkan telinga daripada mendengar segala hinaan yang di lontarkan dari Asyifa. Akhirnya, kereta Asyifa pun jauh dari perkarangan Teratak Afrul. Afshin mengeluh besar lantas masuk kedalam rumah. Sakit hatinya dengan hinaan yang diberikan kepadanya. Namun, perasaan tersebut jauh dibuang bagi menjauhkan dirinya berfikir buruk tentang Asyifa. Malas dia hendak berfikir pasal wanita tersebut.

"Azrul, bangun wak. Kita naik atas, masuk bilik." Afshin menggoyangkan bahu Azrul.

Azrul lantas berdiri. Disebabkan dirinya mabuk, dia hilang keseimbangan tetapi Afshin lantas memegang tubuh suaminya dan kembali seimbang. Satu demi satu langkah mereka mengorak langkah kebilik utama, dimana bilik mereka berada. Tangga mulai di panjat satu persatu. Azrul berhenti buat seketika dan merenung lama wajah isterinya.

"Kenapa wak?" Tanya Afshin.

Azrul lantas memeluk afshin. Diri Afshin pelik. Azrul mulai loya lantas meregangkan pelukan dan memuntahkan segalanya di atas baju Afshin.

CINTA MR. COMPLICATEDWhere stories live. Discover now