KEMEJA BERWARNA PUTIH dilumuri darah . Azrul tidak berhenti henti ke kiri ke kanan , ke kanan ke kiri . Masih belum ada lagi khabar dari dewan pembedahan . Risau semakin menebal dari minit ke jam .
Datin Iza yang melihat anaknya bagaikan orang gila ke hulur ke hilir disapa nya lembut . Kasihan dia melihat anaknya sebegitu rupa . Takut Azrul lagi yang jatuh sakit .
" Rul , dah lewat malam ni . Rul balik dulu lepastu take a shower and then solat , okay . Doa banyak banyak dekat Allah . InshaAllah , Af dengan zuriat korang tak jadi apa apa . " Pujuk Datin Iza .
" Takpe , mama dengan semua orang baliklah dulu . Azrul nak tunggu doktor . " Jawab Azrul dingin .
Datin Aisyah menangis melihat anak menantunya itu . Sampai sebegitu rupa Azrul menyayangi anaknya . Kini giliran Aisyah pula memujuk anak menantunya itu . Afshin berhak untuk Azrul .
" Azrul .... " Baru sahaja Datin Aisyah memanggil namanya , Air mata jantannya mengalir deras sambil memeluk kaki mertuanya itu .
" Mama , maafkan Azrul mama . Jangan ambil Afshin lagi dari Azrul . Rul sayang Af , ma . Rul minta maaf sebab tak dapat jaga anak mama dengan baik . Rul tak patut jadi suami Af . Rul suami paling tak guna dalam muka bumi ni . Rul minta tolong sangat sangat . Jangan ambil Afshin , ma . Rul tak sanggup . " Pilu hati Datin Aisyah mendengar .
Azrul tidak berhenti henti menangis . Dia sudah tidak kisah dengan sekeliling . " Azrul , sayang mama . Mama janji , mama takkan ambil Afshin dari kamu dah . Dah , jangan macam ni . Azrul sepatutnya kuat untuk Afshin . Sekarang ni , Azrul balik , bersihkan diri , sujud kepada Allah kerana Allah SWT lah sebaik baiknya yang mampu membantu kita apabila kita dalam kesusahan . Pasal Afshin , mama dengan mama kamu boleh handle . Don't worry . "
Azrul mengangguk perlahan . Betul juga kata ibu mertuanya itu . Azrul menyalam lembut mama papa beserta kedua mertuanya yang menemaninya sepanjang Afshin dimasukkan ke dewan pembedahan . Langkah di susun ke Audi R8 sehingga sampai ke destinasi .
Sampai sahaja , lantas masuk ke bilik air . Pancuran mandian dibukanya . Azrul mengenakan dirinya betul betul berada di bawah pancuran air memancut keluar . Darah daripada kemeja merahnya menjadi satu dengan air yang kian membasahi tubuh . Lantai tandas semua menjadi merah . Azrul menumbuk dinding tandas sekuat kuatnya disertakan dengan jeritan yang penuh dengan serba salah . Salahnya tidak memberitahu terlebih dahulu dengan Afshin .
Habis sahaja membersihkan diri , Azrul mengambil air wuduk . Di hamparnya sejadah ke arah kiblat dan bersujud lah dia kepada Allah meminta pertolongan . Segala doanya , diselitkan dengan tangisan .
" Ya Allahu ya Rahman , ya Rahim , AL Malik , Al ghoniyyu , Ar Razak , Ya Allah , kau ampunkanlah segala dosa dosa ku ya Allah . Ya Allah , bantulah hamba MU ini ya Allah yang sangat lemah . Ya Allah , kau kuatkanlah zuriat kami ya Allah . Ya Allah , kau kuatkanlah isteriku ya Allah . Allah , tolonglah ya Allah . "
MERAH PIPI AFSHIN di tampar Datin Aisyah . Afshin hanya termenung dengan air mata mengalir .
" Mama tak pernah ajar anak mama gugurkan kandungan . " Datin Aisyah menghembus nafas menzahirkan kemarahan .
Tidak disangka nya Afshin anak kesayangannya yang dulu sangat menyayangi kandungannya telah bertukar jadi pembunuh kandungan sendiri . Luluh hatinya menjadi seorang ibu . Kandungan Afshin langsung tidak bersalah .
" Aisyah , janganlah marah marah dengan Afshin . Af baru je sedar . " Ujar Datin Iza .
Kasihan dia dengan menantunya itu . Baru sahaja beberapa minit sedar dari keadaan yang tidak bermaya , sudah di santap dengan tamparan padu dari Datin Aisyah .
Azrul yang baru sampai lantas memeluk tubuh isterinya . Afshin menangis teresak esak . Azrul juga turut menangis .
Bersyukur dia pada Ilahi masih lagi memberikan Azrul peluang menjaga Afshin dan benihnya . Alhamdulillah , bayi mereka masih kuat . Afshin tidak membalas pelukan Azrul .
Azrul melepaskan pelukan . Azrul mengesat lembut air mata Afshin . Satu lagi tangannya hinggap di perut Afshin .
Afshin hanya mengendahkannya . Tidak mampu dia melihat Azrul sedang dalam kesedihan disebabkan angkaranya . Untung sahaja suaminya datang dengan cepat ke hotel . Kalau tidak , menyesal seumur hidup Afshin disebabkan membunuh kandungannya sendiri .
Azrul juga turut berdiam diri . Cukup memeluk tubuh isterinya berserta mengusap kandungan Afshin yang berusia 7 minggu .
Langkahnya terus diatur keluar dari bilik wad . Sebenarnya , marah juga dia dengan isterinya itu . Azrul tidak sangka , Afshin begitu kejam . Kenapa perlu menggugurkan kandungan ? Sudah lupakah dia dengan sebelum nya ? Dulu , berhempas pulas Afshin menafikan tentang tuduhan membunuh anak sendiri . Sekarang , Afshin sanggup membunuh anak sendiri . Pilu hati Azrul . Afshin tidak seperti ini . Afshin mesti akan menjaga benihnya dalam kandungan Afshin .
Datin Aisyah dan Datin Iza menyapa bahu Azrul . " Azrul jaga diri , ya . Jaga anak bini , okay ? Mama nak balik rumah dulu . Kesian papa kamu tak ter urus . " Ujar Datin Iza meminta diri .
Azrul menyalami mama dan mama mertuanya . " Mama dengan mama hati hati , ya memandu . Terima kasih jaga Af . "
" Baiklah , mama balik dulu ya . " Azrul mengangguk perlahan .
Datin Iza dan Datin Aisyah berlalu pergi . Kini , tinggallah dia dan Afshin . Daun pintu ditolak Azrul masuk ke dalam bilik wad . Terlihat Afshin sedang terbaring di atas katil .
Baru sahaja masuk selangkah , Afshin bergegas hendak ke bilik air . Loya dia menghidu minyak wangi suaminya . Azrul yang melihat Afshin terkulai lemah lantas dipapah nya ke bilik air . Rambut Afshin yang ikal mayang di pegangnya bagi memudahkan Afshin mengeluarkan segala isi perut . Sesekali di usapnya belakang Afshin .
" Nak muntah lagi ? " Tanya Azrul .
Afshin mengangguk lemah . Sekali lagi Afshin muntah . Lemah badan Afshin . Untung sahaja Azrul kuat memapahnya .
" Nak baring . " Lemah Afshin berkata .
Azrul mengangkat tubuh isterinya ke katil . Pucat sahaja wajah Afshin . Afshin menutup hidungnya rapat .
" Kenapa kau tutup hidung ? " Afshin menggeleng kepala .
" Tak boleh hidu bau badan aku ? " Sekali lagi Afshin hanya menggeleng kepala .
Azrul mengerut dahi . Azrul menghidu bau badannya . Mungkin ada yang membuatkan Afshin rasa tidak menyenangkan .
Afshin tersenyum . Lucu pula melihat suaminya sebegitu rupa .
" Perfume abang . " Afshin menjawab .
" Ouu , tak suka bau perfume aku ? " Afshin mengangguk perlahan .
" Noted . " Azrul mencapai beg sandang yang berisi bajunya dan Afshin .
Hoodie berwarna hitam dipakainya . " Sekarang masih ada lagi ke bau minyak wangi tu ? " Afshin menggeleng kepala .
" Abang dah makan ? " Tanya Afshin .
Azrul mengendahkan pertanyaan isterinya . Afshin pula melihat sahaja gerakan suaminya .
" Bila Afshin boleh keluar hospital ? " Tanya Afshin sekali lagi .
" Kenapa kau tanya ? Nak gugurkan kandungan kau lagi ? " Dingin Azrul berkata .
Mata yang tajam direnung Afshin . Kecut perutnya mendengar jawapan dari Azrul . Afshin berdiam diri . Takut hendak bertanya lagi .
" Kenapa kau diam ? Jawablah ! Kenapa kau nak gugurkan anak kau semata mata nak putus hubungan dengan aku je ! Apa salah janin kau ? Sampai kau nak bunuh dia ? Kalau aku tahu kau macam ni , dah lama aku ceraikan kau ! " Azrul mengetap gigi menahan amarah .
Jatuh air mata Afshin . Ya , dia tahu salahnya . Tetapi , bukan seratus peratus salahnya ! Jikalau Azrul tidak menyimpan rahsia , sudah lama hal ini tidak akan terjadi .
Terbit rasa kasihan di lubuk hati Azrul melihat Afshin menangis . Langkah di susun keluar dari bilik wad . Kuat terhempas daun pintu dibuat Azrul .
Hanya tuhan sahaja yang tahu apa yang Afshin rasakan . Seolah olah semua ini salahnya .
YOU ARE READING
CINTA MR. COMPLICATED
Romance"Aku tak kisahlah apa dia nak buat dekat aku, asalkan aku dapat buat responsibility as a wife!" ~ Afshin Nur Khalida "I won't let you go! I will make you suffer!" ~ Azrul Khalid "No matter what the situation, I will get you Azrul...