AZRUL MELEMPAR KERTAS keputusan hasil DNA ( deoxyiribonucleic acid ) di wajah Asyifa . Benci dia melihat muka Asyifa . Ujian menunjukkan seratus peratus anak dalam kandungan Asyifa bukanlah anaknya .
Asyifa hanya bersahaja sambil memeluk tubuh . " I still wife you . You kenalah tanggungjawab . "" Nak tanggungjawab apa lagi ?! Bukti dah ada depan mata ! " Jerkah Azrul .
" Habis tu , you nak ceraikan I ? Hey , you ingat sikit . Walaupun anak dalam kandungan ni bukan anak you , you tetap kena tanggungjawab dengan apa yang you dah buat dekat I selama ni . You tinggalkan I sorang sorang , pergi dengan perempuan tak guna ni , ingat I tak sakit hati ke ? I taknak dengar apa apa lagi , ceraikan I ! " Balas Asyifa .
" Kerja gila apa yang kau cakap ni hah ?! Aku takkan tanggungjawab . Pandai pandailah kau dengan kekasih gelap kau tu . Kikis harta jer kerja korang ! I tak sangka . Selama ni I dah buat benda salah . Kahwin dengan you selepas seminggu nikah dengan Afshin , is the biggest mistake I've ever had . " Amarah Azrul bertambah .
Kata kata Asyifa menambahkan marak api yang menyala dalam dirinya . Tidak tersangka , wanita yang di percaya nya seratus peratus menipunya selama ini . Rasa bersalah terhadap Afshin juga membukit dalam hati . Deritanya Afshin sepanjang mereka menjadi suami isteri akibat Asyifa yang licik dalam mereka cerita .
" Asyifa , aku ce.. "
" Abang , cukup . Abang tak patut ceraikan Asyifa . Dia masih lagi mengandung . Nanti apa pula kata orang kalau dengar pasal hubungan abang dengan Asyifa ? Bertambah masalah jadinya . Kalau nak cerai sangat , tunggu Asyifa habis berpantang . " Afshin memotong percakapan suaminya .
Kasihan juga dengan Asyifa dan anak yang belum lahir . Sebagai suami , Azrul tetap kena tanggungjawab . Mahu tidak mahu , itulah kenyataannya walaupun pahit ditelan .
" Are you kidding me , Afshin ? Dia dah buat hubungan kita kucar kacir tapi masih lagi kasihan dekat Asyifa ? Tolonglah , Afshin . Jangan nak baik sangat . " Geram Azrul dengan kata kata Afshin .
Tidak sakitkah hati Afshin selepas segala yang dilakukan Asyifa ? Kenapa perlu bertanggungjawab lagi sedangkan itu bukan zuriatnya ?
" Asyifa pun manusia . Takkan kita nak kejam dengan sesama manusia ? Please , abang . " Rayu Afshin .
Azrul mengeluh berat . Ujian apakah ini ? Kenapa dia perlu menghadapi semuanya ? Ya Allah , hambamu penat ya Allah . Bantulah hambamu ini ya Allah .
" WOI ! " Panggil Asyifa .
Afshin berhenti dari terus melangkah turun dari tangga . Berpaling kearah Asyifa .
" Kau jangan nak jadi baiklah , Afshin ! Aku tahu , kau saja kan nak kata macam tu dekat Azrul . Nak jadi acah acah baik . " Sengaja Asyifa berkata sedemikian .
" Dah habis cakap ? Aku jalan dulu . " Afshin menyusun langkah pergi .
Asyifa cuba menolak Afshin dari belakang . Tetapi sempat Afshin mengelak . Asyifa jatuh tersungkur dari tangga kerana tolakannya tidak mengena Afshin .
YOU ARE READING
CINTA MR. COMPLICATED
Romance"Aku tak kisahlah apa dia nak buat dekat aku, asalkan aku dapat buat responsibility as a wife!" ~ Afshin Nur Khalida "I won't let you go! I will make you suffer!" ~ Azrul Khalid "No matter what the situation, I will get you Azrul...