Rozdział 28 | Piętnastomiesięczna cisza przed burzą

85 12 11
                                    

Witajcie w poradniku autorstwa Kuroo Tetsuro pod tytułem: jak przez piętnaście miesięcy być w sekretnym związku z chłopakiem twojego przyjaciela i tak naprawdę nie być z nim w związku. Dzieło to jest znane również jako: jak się zakochać w nieodpowiedniej osobie i przy okazji nie zwariować.

Z góry ostrzegamy, że nie jest to dobry poradnik. Nawet autorowi nie pomógł.

I tak naprawdę ten „związek" nie trwa piętnaście miesięcy, bo należy jeszcze doliczyć czas przed ich „zerwaniem", ale to szczegół. Prosimy czytelników jedynie o to, żeby mieli to w pamięci, bo sam autor wygodnie uznał, że nie będzie zbytnio myślał o tym, że już raz zerwał ze swoim kochankiem.

Piętnaście miesięcy to bardzo długi okres czasu, bo to aż rok i trzy miesiące. Wydaje się być jeszcze dłuższym, kiedy masz dziewiętnaście lat. A potem dwadzieścia. A potem niewiele ci zostaje, żeby mieć ich dwadzieścia jeden. To bardzo ważny okres w młodości wielu ludzi i na pewno nie bez znaczenia jest fakt, że ktoś spędza go u boku jednego i tego samego faceta.

Kuroo przez cały ten czas był zakochany w Sugawarze i nawet przez myśl mu nie przeszło, że mógłby być z kimś innym.

No dobra. To kłamstwo. Wielokrotnie myślał, żeby sobie odpuścić i spróbować z kimś innym. W końcu Ogata była taką miłą, ładną dziewczyną, a i innych zainteresowanych nie brakowało. Wszak był przystojnym singlem (teoretycznie). Jednak Kuroo szybko się zorientował, że o nikim prócz Sugi nie myślał poważnie. Jako odskocznia lub jednonocna przygoda seksualna? Czemu nie! Ale dzielenie z kimś życia? No z tym było gorzej...

Więc Kuroo pozostawał wierny jak pies, mimo iż Sugawara ani razu nie wspomniał, że tego od niego wymaga. W końcu nie bardzo mu wypadało, skoro sam był w związku z kimś innym.

Dobrze, a więc przejdźmy do konkretów, bo nie ma co się rozwodzić nad bzdurami.

Po tych pamiętnych urodzinach Sugawary Kuroo spotkał się z nim po zaledwie tygodniu. Nigdy prawidłowo na ten temat nie porozmawiali, ale dla obu było jasne, że wrócili do tego, co mieli przed kwietniem. Znów „byli razem", ale na nieco zmodyfikowanych zasadach.

Tym razem nie mogli używać wymówki w postaci wspólnych korepetycji, więc Sawamura przez dziewięćdziesiąt pięć procent czasu nie wiedział, że Suga przebywa w danym czasie z Kuroo. Dlaczego? Bo za każdym tekstem typu spotkanie ze znajomymi z roku, wspólny projekt z kimś, nauka w bibliotece lub nawet wypad z Akaashim (wybacz, Akaashi) stała ich schadzka. Suga był sprytny i wiedział, jak dobrze operować czasem, żeby móc prowadzić podwójne życie.

Czasami Sawamura wiedział o ich spotkaniach. Te pięć procent to były wypady do kawiarni, jakiejś knajpki lub do kina. Coś, co mogli robić zwykli przyjaciele raz na kilka tygodni. Coś, co tak naprawdę było randką, chociaż to słowo nigdy głośno nie padło.

Dlatego właśnie Kuroo był zdania, że jednocześnie był w związku z Sugą i nie był. Zachowywali się jak para, kiedy nikogo znajomego nie było w pobliżu, ale kiedy na horyzoncie pojawiał się ktoś z ich ekipy, to od razu wchodzili w tryb tylko dobrych kolegów z podobnym poczuciem humoru. I Kuroo zaciskał wtedy zęby, bo wiedział, że w zaciszu jego mieszkania Sugawara przytuli się do niego czule i powie, jak bardzo za nim tęsknił.

Oczywiście nie zawsze było idealnie. Jak każda para czasami się kłócili. Przeważnie była to drobna różnica zdań, ale zdarzały się też poważniejsze konflikty. Jak na przykład wtedy, kiedy Suga dowiedział się o tym, że o ich romansie od dawna wie Kenma i że w gruncie rzeczy to jest na bieżąco z ich relacją. Sugawara wtedy dosłownie wybuchł. Zresztą nie ma się co mu dziwić, bo Kuroo nie dość, że coś przed nim ukrywał przez wiele miesięcy, to jeszcze zdradził komuś ich tajemnice, chociaż obiecał, że tego nie zrobi. Suga nie odzywał się wtedy do niego przez ponad dwa tygodnie. Do dnia, w którym Kuroo poszedł do niego z bukietem czerwonych róż oraz słowami skruchy. Wiedział od Sawamury, że tego dnia nie będzie go w mieszkaniu, dlatego pozwolił sobie na tego typu gest.

Nierozważny i romantyczny || KuroSugaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz