Bab 15 - Misteri Kehilangan Daniel

226 2 0
                                    

Di bandar Seoul,

Telefon bimbit pembantu Seo tidak henti-henti berdering, berita kehilangan salah seorang ahli band di bawah jagaannya dapat dihidu oleh segelintir wartawan. Mengikut perhitungan, hampir dua minggu ketiadaberadaan penghibur itu di pentas serta di hadapan lensa kamera.

 Mengikut perhitungan, hampir dua minggu ketiadaberadaan penghibur itu di pentas serta di hadapan lensa kamera

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bukti yang ditinggalkan, kereta yang tersadai di tepi laut. Kunci kereta juga masih tergantung di tepi stereng. Pembantu Seo tidak boleh sewenangnya memberi tahu akan musibah yang telah menimpa Daniel. Kini, dia hanya boleh menggagak dalang sebenar di sebalik semua yang berlaku. Masih terlalu awal dia ingin membuat kesimpulan, perkara ini harus dirahsiakan dari pengetahuan ahli-ahli kumpulan dan terutama sekali jauh dari media.

Dia mencari nama yang di senarai Phonebook, dan memulakan perbualan.

"Selamat tengahari ,Tuan." 

Perbualan berlanjutan selama setengah jam. Dia menceritakan semuanya mengenai kehilangan Daniel. Dia yakin, kali ini si dalang menggunakan cara lebih kotor untuk melunaskan dendamnya terhadap Daniel.

Tapi yang lebih membimbangkan dia adalah nyawa Daniel. Adakah Daniel masih hidup atau tidak. Tiada sebarang jejak yang dia dapat cari di bandar-bandar di korea ini. Dia juga mencari petunjuk di pinggir bandar serta kawasan di luar bandar. Namun, hampa.

Pembantu Soe akan terpaksa juga meminta pertolongan dari tangan yang lagi besar. Walaupun dia terpaksa bertebal muka. Pencarian Daniel memang menjadi tanggungjawabnya. Berapa pun kos yang akan di tanggung, dia sanggup.

🌷🌷🌷Bersambung🌷🌷🌷

💌 AUTHOR'S NOTE : Please vote guys.. leave comment. Thank you so much.. 😘😘😘

𝐁𝐚𝐰𝐚𝐤𝐮 𝐉𝐚𝐮𝐡-𝐉𝐚𝐮𝐡Where stories live. Discover now