Garsonlar gittikten sonra Yağız tekar sordu.
"Neden bana bir şans vermiyorsun? Neden beni yakından tanımak istemiyorsun? "
"Az önce seninde söylediğin gibi çocuklarımla kurduğum küçük bir dünyam var. Ve o dünyaya kimseyi almak istemiyorum. "
Yağız başını yukarı kaldırdı ve gözlerini kapattı. Derin derin soluduktan sonra tekrar gözlerini açtı ve Elif'e yöneldi.
"Alma... İstemiyorsan beni o dünyaya dahil etme. Senin çocuklarınla olan dünyanın yanında başka bir dünya daha kurabiliriz. O dünyadan bağımsız bir dünya. "
Elif hafiften masaya yaklaştı. Sesini alçalttı.
"Neden anlamak istemiyorsun? Bizden olmaz ! Mantıklı ol biraz. Kendine yakışır birini bul. Genç ve güzel bir kız... Hayatını kur. Kaç kez daha söylemem gerekiyor. Ben hasta ve yaşlı bir kadınım, sana verebileceğim hiçbir şey yok..."
"Senden istediğim birşey yok ki! İstediğim tek şey yalnız yürüdüğün o yolda elinden tutmak ve seninle birlikte, senin yolunda yürümek..."
"Benimle birlikte yürüyemezsin doktor. Daha yarısına gelmeden sıkılırsın. "
"Sıkılmaamm! Sonuna kadar gelmeye söz veriyorum. "
Yağız yalvaran gözlerle bakıyordu. Elif başını sağa sola salladı.
"Ben 50 yaşıma geldiğimde sen 40'lı yaşlarında olacaksın. Ben kırış buruş yaşlı bir kadın olacağım, sen olgunluğun en güzel çağında olacaksın. Beni yanında taşımaya utanacaksın. Bunları göremiyor musun? "
"Hayır! Hayır! Hayır! Asla! Seni yanımda taşımak bana sadece gurur verir." diye atıldı Yağız ve aynı heyecanla devam etti.
" Bundan 6-7 yıl önceki ben olsaydım, evet senin söylediğin gibi olurdu. Ama şuan kesinlikle öyle değil. Ben seninle ömür boyu mutlu olabileceğime eminim. Seni de aynı şekilde mutlu edeceğimi biliyorum. Ne olur inan bana... Hem sen bu yaş farkını neden bu kadar dert ediyorsun anlamıyorum. Söyler misin, senin ilk eşinle aranda kaç yaş vardı ? ""İkisi aynı şey değil " diye itiraz etti Elif.
"Kaç yaş vardı, söyler misin lütfen?" Diye ısrarla tekrarladı Yağız.
"11"
"11 ha? Bu nasıl bir çelişki Elif ? Kendinden 11 yaş büyük bir adamla evlenince sorun yok, 6 yaş küçük bir adamla evlenince büyük sorun... "
"Aynı şey değil. Kadınlar çabuk yaşlanıyor. "
"Yapma Elif! Her ikiside aynı şey.
Bak şöyle olsaydı seni anlardım, kadın 25 olur, erkek 19 olur, o zaman olmaz. Çünkü erkek hala çocuk sayılır. Ama ben bir evlilik yapmış, bir çocuğu olan, yeterli olgunluğa erişmiş 35 yaşında bir adamım. Deli gençlik çağlarını çoktan atlattım. Bundan sonra ne istediğimi biliyorum. Toy bir delikanlı değilim. Mesleğim var. alkol kullanmam, sigarayı bıraktım, kumar nedir bilmem. Gece hayatım yok. Ne diyim daha? "Elif gözlerini kıstı ve düşünceli bir şekilde Yağız'ı süzdü.
"Bir şey soracağım. Neden direkt evlenme teklifi ettin? Yani sevgili olaylarına felan hiç girmedin?"
"Ardından İstanbul'a kadar geldim. Bir yolunu buldum gecenize katıldım, O kadar sürpriz yaptım, karşına yüzükle çıktım ama seni ciddi olduğuma inandıramadım. Birde sevgili olalım deseydim kimbilir ne düşünürdün? "
"Hımm! Yüzük aldın, evlilik teklif ettin... Yani ben kabul etseydim? " Elif'in şüpheci bakışları Yağız'ın gözlerindeydi. Yağız ise hiç tereddüt etmeden karşılık verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ERKEK GÜZELİ
Storie d'amoreYağız gülümseyerek baktı sevdiği kadının kıvrık kirpiklerinin arasında parlayan kehribar rengi gözlerine. Kendinden emin duruşu ve isabetli kararları ile bundan sonra ona yol gösterecek nadide bir çiçekti bu kadın. Bir kez daha aşık oldu sanki. Bir...