"Kau dapat barang-barang ni sebelum pembunuhan tu atau selepas?" Ivan meletakkan keping-keping gambar dan surat di tangannya kembali di atas meja. Matanya dibawa untuk memandang Arisha yang duduk di hadapannya sambil memeluk kakinya.
"Saya dapat yang ni kat rumah saya, sebelum pembunuhan tu." Arisha menunjukkan kotak di sebelah kanan Ivan sebelum dia menyentuh kotak di sebelah kira Ivan. "Dan yang ni selepas pembunuhan tu. Kotak yang awak bagi dekat saya masa kita dekat galeri tu? This is it."
"You didn't tell me that princess." Ivan melipatkan lengannya di dadanya. Matanya tajam pada wajah mulus gadis itu. Keningnya dijongketkan sebelah.
Arisha mengetap bibir. "Don't look at me like that. Saya tahu saya salah." Kakinya dilipat untuk duduk bersila sambil tangannya diletakkan di atas meja dan dimainkan dengan satu sama lain. Pipinya dikembungkan.
Fuck, she's cute. Ivan menurunkan tangannya dari dadanya sambil berusaha untuk tidak tersenyum akibat kecomelan gadis itu. "You know you're being cute doesn't work on me, princess. So stop it. Now tell me, kau ada dapat mesej atau barang lain selain daripada semua ni?"
Arisha geleng. "Mesej siang tadi paling latest."
Ivan memandang ke arah telefon Arisha yang terletak di atas meja. Sending her message is where you make the mistake. Cause I'll hunt you. "I need to put a tracker on your phone," ujarnya membuatkan Arisha terkebil-kebil memandangnya.
"No. That's too much, Ivan." Arisha menggelengkan kepalanya, membantah.
"It's a precaution step, Arisha."
Arisha mengetap bibir. "Awak ada dengan saya setiap masa, Ivan. Kenapa sampai nak install tracker dalam phone saya?" jawabnya dengan tegang. Tangannya mencapai telefonnya di atas meja.
Ivan mengeluh perlahan. "Arisha.."
"Ivan, awak tahu tak how scared I am at the image of this stalker watching me every single day? Do you know how the thought of having someone following you everywhere and knowing everything you do makes me want to throw up?" Arisha mengeratkan genggamannya pada telefonnya. "And now you want to watch everything I do and know every places I'm going like that exact stalker? No, Ivan. The thought only makes me sick." Bibirnya dikemam sambil matanya mulai berkaca. "It's scary."
Ivan serta-merta menjadi diam saat mendengar balasan Arisha. Matanya memandang tepat pada mata Arisha yang bertakung dengan air mata. Shit, I caused that tears. "Princess.." Ivan bangun dari belakang meja yang memisahkan mereka dan dengan satu langkah besar dia sudah berdiri di sebelah Arisha. Dia menarik Arisha untuk duduk di atas sofa di belakang mereka dan tanpa kata gadis itu dibawanya ke dalam pelukan.
"I'm sorry princess," bisiknya lembut.
Arisha menekan pipinya pada dada Ivan, menyelesakan dirinya dalam pelukan jejaka itu. "I need you to trust me, Ivan. Saya boleh jaga diri saya. Dan kalau saya perlukan awak, saya akan cari awak." Tangannya direhatkan di pinggang Ivan, mengenggam hoodie yang dipakai oleh Ivan.
"Kalaupun kau tak cari aku, aku yang akan cari kau cause there's no way I'll ever left you all alone," ujar Ivan sambil dagunya diletakkan di atas kepala Arisha.
Kata-kata Ivan itu sedikit sebanyak membuatkannya mengukir senyuman kecil. Dipejamkannya seketika matanya sambil dia mendengar degupan jantung Ivan yang tenang. Dan buat seketika, masing-masing diam.
"Ivan.." Arisha memecahkan kesunyian di antara mereka. Kepalanya didongakkan untuk memandang Ivan tanpa melepaskan pegangannya pada pinggang jejaka itu.
"Yes princess?" Ivan tunduk untuk memandang Arisha. Dahinya dijatuhkan pada dahi gadis itu membuatkan Arisha senyum kecil.
"Saya ada presentation esok. As much as I like to spend my time with you, I need to get into my presentation's preparation."
Ivan mendengus perlahan. "Do I need to let you go now then?" ujarnya malas, mengundang tawa kecil daripada Arisha.
"For someone claiming to be my bodyguard, you sure does get clingy," beritahu Arisha membuatkan Ivan mencari anak matanya.
"Am I just your bodyguard now?" Ivan jongket kening membuatkan senyuman Arisha mati. Bibirnya diketap sebelum dengan perlahan menarik badannya dari dalam pelukan Ivan. Ivan sekadar menurut sambil tangannya masih pada pinggang Arisha. "What's wrong?" tanyanya lembut.
Arisha mengetap bibirnya sambil dia bermain dengan jari-jemarinya. "What are we?" soalnya perlahan tanpa memandang pada Ivan.
Ivan diam sejenak mendengar soalan gadis itu. What are we? What are us? Who is she to you right now, Ivan? Ivan melepaskan pegangannya pada pinggang Arisha sebelum dia memegang wajah gadis itu. Didongakkannya kepala Arisha untuk memandangnya.
"We are everything you wants, princess."
~
"What the fuck is this?"
Ivan dan Arisha saling memandang skrin iPad yang diletakkan oleh Arfan di hadapan mereka. Berita yang memaparkan headlines Athenia's New Model, Puteri Arisha is caught suspiciously close with her own bodyguard.
Arfan memeluk tubuhnya sambil matanya tajam pada kedua-dua orang manusia yang sedang duduk di hadapannya sekarang. Rayyan di sebelahnya hanya duduk bersandar sambil menyungging senyuman sinis pada Ivan.
"Korang bercinta ke? Hmm?" Arfan bertanya, cuba melembutkan nadanya. "Kalau ya, kenapa tak bagitau? Why I need to know from this fucking article?" Nadanya naik seoktaf, naik geram bila Arisha dan Ivan masih diam.
"Arfan, as much as I respect you as Arisha's brother, I don't like it if you use that tone with Arisha. You can use it with me but not with Arisha," Ivan akhirnya bersuara dengan tenang namun terselit ketegasannya. Matanya memandang tepat pada wajah Arfan.
Rayyan yang duduk di sebelah Arfan menjongketkan keningnya mendengar kata-kata Ivan itu sebelum tersenyum. "I guess someone is finally falling in love," ujarnya biasa, mengundang jelingan daripada Arfan dan Ivan.
"Kalau kau takde benda lain nak cakap, diam," beritahu Arfan membuatkan Rayyan mengangkat kedua-dua tangannya sebagai tanda menyerah. Dia kemudiannya membuat aksi mengunci mulutnya.
"I don't know why did Ayyara fall for you," tutur Arfan sebelum dia kembali memandang Ivan dan Arisha. "Ari, pergi masuk. I'll talk to you later," arahnya membuatkan Arisha mengangkat kepalanya untuk memandang abangnya itu. Tanpa membantah, dia bangun dan melangkah masuk ke dalam rumah Arfan dan Airis, di mana Ayyara dan Airis berada.
Arfan kembali membawa matanya untuk memandang Ivan yang duduk di hadapannya. "Aku suruh kau jadi bodyguard adik aku untuk kau jaga dia. Bukan untuk kau pikat dia. What is going on?"
"I don't know."
"What?" Arfan menjongketkan keningnya mendengar balasan ringkas Ivan itu. "Are you kidding me right now? Kau nak main-main dengan adik aku ke apa ni? Ivan, if that's the case, aku takkan benarkan. Keep in your fucking mind that I can kill you and disguise it as an accident."
Ivan menghelakan nafasnya. "Wanting your sister is the last thing I want to do Arfan and playing with her heart is not even in the list. It.." Ivan mengetap bibirnya. "It just happens."
Arfan diam sejenak sebelum dia meletakkan tangannya di atas meja yang memisahkan mereka. "Did you do anything to her?"
"I wouldn't dare."
"So you like her?"
Ivan memandang Arfan tanpa menuturkan apa-apa tetapi matanya cukup menghantar, yes. So much that I don't want anything but to hold her close to me.
"Then treat her right. Cause if you waste this one chance she gave you, you won't be able to see her anymore."
••••
Of course we're gonna having Arfan as protective brother eheks
YOU ARE READING
My Sweetest Desire
RomancePuteri Arisha - seorang gadis yang pendiam dan introvert walaupun merupakan seorang painting artist dan seorang model. Seorang gadis yang memendam perasaan, masalah dan rahsia untuk dirinya dan membina tembok yang tinggi dan tebal untuk mengasingkan...