33 : one year later

23.8K 1.1K 62
                                    

One year later

Semua mata yang ada di boardroom Kyree Groups tertumpu ke arah seorang lelaki yang sedang membentangkan progress aplikasi yang dibentuk oleh mereka. Matanya lurus pada ahli board meeting yang lain, namun dia cuba sedaya upaya untuk mengelakkan dirinya daripada bertentangan mata dengan Ivan, CEO Kyree Groups yang duduk di hujung meja itu. Mata jejaka itu lurus dan tajam menikam pada pekerjanya itu sambil jarinya memusingkan pen. Sesekali diketuknya pen nya itu pada permukaan meja, yang membuatkannya semua ahli board meeting menoleh kepadanya.

"In the past three months, our application stay on the top as an application that consumers want to unsubscribed which lead to 6% loss to our.."

"Did you know why?" Ivan akhirnya bersuara sejak mesyuarat itu bermula dua jam yang lalu, membuatkan semua kepala ahli board meeting menunduk, tidak mahu masuk campur atau membantu pun pekerja yang itu. Satu-satunya perkara yang mereka tidak mahu lakukan sekarang ialah untuk membuat salah di hadapan jejaka yang ruthless itu.

"Err.."

"That's not an answer, Mr. Tyler." Ivan mengetuk permukaan meja. Matanya tajam dan tepat memandang pada lelaki yang dia pasti berumur awal 40-an itu.

"Well, according to our survey, it's because of our act of increasing the monthly payment."

"And why did you increase it in the first place?"

"Err.." Lelaki itu menelan liurnya bila soalan daripada jejaka itu masih tidak habis. Peluh sejuknya di tepi dahi dilap. "To increase our company's profit."

"And yet our company facing 6% loss. Why is that?" Ivan menjongketkan keningnya.

Senyap. Tyler yang berdiri di hadapan boardroom itu turut kaku bila Ivan sudah menyuarakan soalan itu. Ivan mendengus. "Who gave you permission to increase the payment?" soalnya kemudian bila masih tiada jawapan.

"Err.. Mr. Nevan said.."

"You and Nevan to my office after this," tegas Ivan mengarahkan itu. Dia kemudiannya kembali memandang kertas di hadapannya. "I think that's all for today. Continue your work and good work, everyone." Setelah menuturkan itu, Ivan terus bangun dari kerusi empuk itu dan melangkah keluar dari boardroom tersebut, sambil diikuti oleh Lauren, pembantu peribadinya. Kakinya berlari anak untuk mengikut langkah laju dan besar milik majikannya itu. God damn it this family with their fucking long legs.

Pintu pejabatnya dikuak oleh Ivan dengan luas, di mana dia disambut oleh kehadiran Ilaria yang selamba duduk di kerusi empuk di hadapan mejanya. Bunyi pintu yang terbuka itu membuatkan Ilaria terus memandang ke arah sepupunya itu. "Cugino (cousin)!"

Ivan menoleh pada Lauren yang berdiri di belakangnya. "Lauren, did she has an appointment with me?" soalnya biasa membuatkan Lauren memandang ke arah Ilaria sebelum menggelengkan kepalanya.

"So why are you here, Miss Ilaria?" Ivan mengecilkan matanya memandang sepupunya itu membuatkan Ilaria menggulingkan biji matanya.

"Can you please relax yourself? It's not like you have any other appointment now." Ilaria mendengus. Datangnya ke sini kerana hendak mengadu tetapi orang tempatnya mengadu pula bersikap dingin dengannya. You should find other friends, Ilaria.

"Exactly. But as you can see, I'm in the middle of work now. If you don't have anything important to tell me, I'll appreciate it if I can have the room for myself." Ivan menanggalkan kot yang dipakai olehnya dan diletakkan di belakang kerusi empuknya sebelum dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi tersebut. Komputer riba di hadapannya dibuka sambil tangannya mencapai fail yang bertimbun di sebelahnya. "What do you want, Ilaria?" soal Ivan bila gadis itu masih tidak beredar.

My Sweetest DesireWhere stories live. Discover now