"Daddy."
"Hm?"
"Look at my pizza!"
Ivan menghentikan kerjanya yang sedang mengguli doh untuk melihat pada Chiara. Senyuman serta-merta terukir di bibirnya bila melihat doh pizza yang diulinya tadi dihiasi oleh Chiara. Dengan pepperoni yang dijadikan mata, dengan cheese yang dijadikan rambut, dengan pineapple yang dijadikan hidung. "That's cute." Ivan memandang Chiara. "Good job, little princess."
Chiara sudah tersenyum lebar bila mendapat pujian begitu oleh Ivan dan dipanggil little princess. Chiara membesar sepenuhnya di rumah walaupun kedua-dua Ivan dan Arisha sibuk dengan kerja. Tetapi weekdays, mereka akan memastikan masing-masing keluar selepas breakfast dan balik sebelum dinner time. Kerana tidak mahu Chiara berada di nursery homes, Ivan dan Arisha sama mengupah pengasuh dan maids untuk menguruskan rumah dan Chiara ketika mereka bekerja. Walaupun Arisha overthinking lebih, as the time passed, she is more than okay having maids and babysitters. Kerana tika dia penat, rumah sentiasa berada dalam keadaan yang bersih. Dan di weekends pula, Arisha dan Ivan akan memberikan cuti pada mereka.
"Do you think mummy will like it?" Chiara bertanya polos.
"Mummy would love it sayang. Sebab Chiara yang buat, of course mummy akan suka." Ivan menjawab yakin bersama senyuman. Dan tanpa dia sedar, kehadiran Chiara hanya membuatkannya semakin murah dengan senyuman.
"Yeay!" Tangan kecil Chiara memeluk leher Ivan. "I love mummy, daddy!"
"Mummy only?" Ivan memeluk biasa anaknya itu kerana tangannya masih kotor dengan tepung. Bahkan tangan si budak kecik ini juga masih kotor dengan tepung. Alahai lah anak.
Chiara sengih menampakkan giginya. "I love you too daddy." Kerana her daddy is her first love, yang pertama mengajarnya erti sayang dan cinta. Yang membuatkannya won't settle for the less bila melihat bagaimana daddy melayan mummy. So dreamy, so soft, so beautiful, so in love.
~
"Careful."
Tangan Arisha berpegang pada lengan Ivan. Matanya yang ditutup dengan kain sungguh membuatkan pengelihatannya sepenuhnya gelap. "Kita nak pergi mana?" soalnya bila Ivan masih tidak memberitahu mereka hendak ke mana.
"It's a not secret if I tell you now princess." Ivan menjawab biasa sambil dia membuka pintu rumah. Bibirnya tersenyum apabila melihat Chiara sudah menunggu di dalam rumah itu sambil memegang sejambak bunga. Wajah anaknya itu sudah tampak sangat teruja.
"Ivann."
"Ya sayang, sabar. Saya baru nak bukalah ni." Ivan tergelak kecil sambil berdiri di belakang Arisha. Tangannya diletakkan di bahu isterinya sambil dia merapatkan wajahnya pada telinga Arisha. Tangannya kemudian naik untuk melepaskan ikatan pada belakang kepala Ivan.
"Happy birthday princess."
Arisha mengelipkan matanya untuk beberapa kali untuk membiasakan cahaya yang memasuki matanya. Dan kemudian barulah dia meneliti ruang di hadapannya tika ini. "What is.." Arisha gumam hendak mengatakan apa kerana ruang di hadapannya tika ini dipenuhi dengan belon yang berwarna putih di lantai dan di siling dan kelopak bunga ditaburkan di lantai.
"Happy birthday mummy!"
Mata Arisha jatuh pada Chiara yang melangkah ke arahnya sambil memeluk sejambak bunga. Terus dia awww dan melutut di hadapan anaknya tika itu. Jambak bunga di tangan Chiara diambil sebelum dia memeluk lembut anaknya itu. Tangan kecil Chiara sudah memeluk leher Arisha.
"I love you mummy! Daddy and I love you so much!"
Tawa kecil terlepas daripada Arisha bila mendengar Chiara yang bersungguh-sungguh mengatakan itu. "Thank you little princess. Mummy loves you more, alright?"
YOU ARE READING
My Sweetest Desire
RomancePuteri Arisha - seorang gadis yang pendiam dan introvert walaupun merupakan seorang painting artist dan seorang model. Seorang gadis yang memendam perasaan, masalah dan rahsia untuk dirinya dan membina tembok yang tinggi dan tebal untuk mengasingkan...