Lena Arisha sedikit sebanyak terganggu apabila bahunya yang terdedah dielus oleh Ivan berkali-kali. Wajah lena Arisha ditatap lembut. This feels unreal - to have Arisha on his bed, in his arms with her head on his bare chest. This moment - is unreal. At least to him.
"Good morning." Ivan mengucapkan dua perkataan itu dengan lembut bila gadisnya itu sudah membuka mata. Arisha mendongak pada Ivan dan serta-merta mengukir senyuman manis. Tangannya biasa sahaja naik dan memeluk kembali pinggang Ivan dengan erat dan dirapatkan lagi badan mereka. Ivan membalas dengan memaut lembut pinggang Arisha.
"Good morning."
Ivan senyum tipis dan mengucup lembut bibir lembut isterinya itu - membuatkan bibir Arisha mengukir senyuman kecil apabila merasakan kehangatan bibir suaminya itu. Dan bila Ivan menjarakkan bibir mereka, dia mulai merindui kehangatan bibir suaminya. Tetapi, hanya didiamkan dalam hatinya apabila jari Ivan mengusap lembut bibirnya.
"How was your sleep?" Ivan bertanya sambil matanya mengikut setiap garis bentuk bibir isterinya itu dan kemudian barulah matanya kembali mencari anak mata Arisha.
"I have the best one," jawab Arisha, mengundang senyuman di bibir Ivan. Sejujurnya, dia tidak pernah tidur senyenyak itu sejak sekian lama kerana dia pasti sahaja akan terbangun di tengah-tengah malam akibat mengalami mimpi ngeri. Tetapi kehadiran Ivan di sisinya, memeluknya tika dia lena dan kehangatan tubuh jejaka itu membuatkannya rasa selamat sehingga dia tidak sedar bilakah dia lena malam semalam.
"I'm doubting that." Ivan membalas biasa sambil dia mengeratkan lagi pelukannya pada pinggang Arisha. Arisha menjongketkan keningnya bila mendengar balasan suaminya itu. Ivan senyum kecil bila melihat raut wajah hairan isterinya itu. Jarinya naik pada sisi wajah Arisha dan diselitkannya helaian rambut Arisha pada belakang telinga gadis itu. "I bet you would have a better sleep if we are really having our 'first night' last night." Senyuman nakal terukir di bibir Ivan membuatkan gadis itu membulatkan matanya. Laju tangan gadis itu menampar dada bidang Ivan.
"Ivan!"
Tawa Ivan pecah melihat reaksi yang diberikan oleh isterinya itu. Tangannya laju memeluk badan Arisha dengan lebih erat apabila gadis itu sudah berusaha untuk melepaskan diri dari dalam pelukannya.
"You're pissing me." Arisha menuturkan itu dengan matanya tajam pada wajah Ivan, walaupun pada hakikatnya bunyi tawa Ivan yang menyapa telinganya sebentar tadi membuatkannya rasa .. bahagia. This man.. yang sangat jarang memberikan senyuman kepada orang lain, bahkan tawa - is laughing because of her. And the sound of his laugh? It's beautiful.
"I'm sorry, princess," ujar Ivan setelah tawanya reda. Melihat wajah tegang Arisha dan juga kemerahan pipi gadis itu membuatkannya rasa ingin membawa gadis itu ke suatu tempat di mana mereka boleh berduaan buat selamanya, tanpa ada orang lain. This beautiful moment with her is what I needed. Bibir Ivan serta-merta mengukir senyuman manis, "God, how come someone can be this beautiful?" keluh Ivan.
Arisha yang mendengar pujian jejaka itu serta-merta hilang marahnya yang tadi, digantikan pula dengan rasa fluttering. Maka ditebalkan mukanya untuk menghadap suaminya itu, "awak tak penat ke cakap benda sama dekat saya?"
Ivan geleng. "That you're pretty? Never, sweetheart. I would never tired of saying that." Hanya begitu, bibir Arisha kembali dikucupnya dan dilumat lembut. Dan tika itulah, dia dapat merasakan gadis itu membentuk sebuah senyuman dalam ciuman mereka.
Tangan kekar Ivan memegang lembut rahang dan leher Arisha sambil tangannya lagi sebelah memaut pinggang gadis itu dengan erat sehingga separuh daripada badan gadis itu menindih badannya. Tangan lembut Arisha mengusap lembut dada bidang Ivan yang terdedah.
"Princess.." Ivan akhirnya meleraikan ciuman mereka sebelum mereka pergi lebih jauh. Dia memandang wajah Arisha yang sudah naik merah dengan nafas lajunya. "Tell me princess, should we stop now because we have another reception to go tonight or should we continue and just cancel the reception?" Kening Ivan dijongketkan sebelah. Tangannya pada belakang Arisha dan ibu jarinya mengelus lembut belakang gadis itu.
Arisha mengetap bibirnya. Malah, kata-kata Ivan semalam kembali terngiang-ngiang di telinganya.
"I don't want our first to happen in a rush, sayang. I don't want it when we are both tired with the wedding things. I want our first to be the most beautiful moment in both of our life, for us to remember. I want to appreciate every inch of you. Not only your body, but also your heart, your mind and your soul - I want it all, princess. I want to satisfy everything in you."
"Sayang, kau termenung lagi," teguran Ivan membuatkan Arisha kembali dari lamunannya. Dia kembali memandang suaminya. Ivan senyum dan mengucup lembut hujung hidung isterinya itu. "I'm jealous of you," ujar Ivan.
Kening Arisha bertaut mendengar itu. "Jealous of me? Kenapa?"
"Because you know everything that you thought of."
Terjongket kening Arisha bila mendengar ayat itu keluar dari bibir Ivan. "Ivan.. awak cakap apa ni?"
"I want to know everything about you, mia cara. What's going on in your brain, what your heart beats for.. I want to know everything about you, Arisha."
Bibir Arisha serta-merta mengukir senyuman bila mendengar kata-kata jejaka itu. Tanpa kata, bibirnya mengucup lembut bibir Ivan untuk seketika. "I think of you for every moment, Ivan," jawab Arisha lembut. Matanya mencari mata Ivan dan tangannya naik mengusap sisi wajah Ivan. "And my heart beats for you and only you.. suami saya."
Ivan diam sejenak sebelum bibirnya kembali mengukir senyuman. "Princess, aku tak tahu pun you have that sweet talking thing in you," usik Ivan biasa.
"Having you as a husband? That's enough to learn," jawab Arisha sebelum dia akhirnya bangun dari terus berbaring di atas badan tegap suaminya itu. Rambutnya yang panjang ditolak ke belakang sambil dia masih memandang Ivan yang masih berbaring di atas katil. Tangan jejaka itu masih melingkar pada pinggangnya.
"Oh sweetheart, you need to spend your whole life with me to learn everything."
"Don't worry. I would gladly do just that if it's means having you cuddling me every morning," Arisha selamba mengatakan itu sebelum dia bangun dengan laju dan terus terjun dari katil dan berlari masuk ke dalam bilik air sebelum Ivan menangkap wajahnya yang naik merah akibat blushing.
Ivan mengangkat badannya bila gadis itu dengan laju dan lincah melepaskan diri dari dalam pelukannya dan dalam sekelip mata sahaja, Arisha sudah masuk ke dalam bilik air. Dan senyuman dan tawa kecil terlepas dari bibirnya. Kepalanya digelengkan sebelum dia juga bangun dari katil dan serta-merta dikemasnya katil mereka itu bersama senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.
God, no one tells me that living with someone would be so much interesting and better than living alone.
•••••
Oh to have what Arisha and Ivan had :)
YOU ARE READING
My Sweetest Desire
RomancePuteri Arisha - seorang gadis yang pendiam dan introvert walaupun merupakan seorang painting artist dan seorang model. Seorang gadis yang memendam perasaan, masalah dan rahsia untuk dirinya dan membina tembok yang tinggi dan tebal untuk mengasingkan...