Tırtılların uzun zaman sonra telepatik imge göndermesi üzerine aklına Nerth geldi. Yeni doğan bebeklerini korumak için tırtılların, insanlar üzerinde planları olduğu yalanını söylemişti. Annelik içgüdüsü yüzünden yaptığı için John onu affetmişti.
Şimdi gidip onu görmeyi düşünüyordu. Helena'ya kendisine katılıp katılmayacağını sorduğunda, işlerinin yoğun olduğunu söyleyip reddetmişti. Beklediği teklifin gecikmesinden rahatsız olduğunu belli ediyordu.
John aşağıya tek başına inmek zorunda kalmıştı. Serth ve Nerth'in yavruları ile kaldığı akvaryuma yanaştı.
Serth her zamanki gibi kibarca selam verip zihinden iletişim kurdu.
"Hoş geldiniz doktor."
"Nasılsın Serth? Sizi ve yavrularınızı merak ettim."
"İyiyiz, eşim size karşı çok mahcup hissettiği için görünmek istemiyor."
"Ben o olayı unuttum bile. Neden yaptığını bildiğim için sorun etmedim."
Serth eşine gelmesini söylemişti. Yanında iki yavrusuyla gelen Nerth'in gözlerinde pişmanlık okunuyordu.
"Yavrularınız çok büyümüş. Telepati yetenekleri oluştu mu?"
"Evet" dedi Nerth. "Şimdilik sadece imgelerle anlaşabilirler."
Yavrularla ilk defa iletişim kurmayı denemek için zihninde güneşi ve güzel hava altında kır manzarasını düşündü. Yavrular panikle akvaryumun derinliklerine kaçtılar.
"Neden kaçtılar, yanlış bir şey mi gönderdim."
"Onlar daha bebek, dış dünyayı bilmiyorlar. Su dışında bir şey gösterdiğiniz için korkmuş olmalılar. Bir dahaki sefere su altından bir görüntü denersiniz."
"Anladım, şimdi soracağım soru Nerth'i üzebilir ama merak ediyorum. Yavrularınızı casusluk amaçlı kullanmaları için ne kadar daha büyümelerini bekleyecekler?"
John'un beklediği gibi Nerth üzülerek suyun derinliklerine girdi. Serth de bu soruya cevap vermekte gönülsüzdü. "2-3 aydan sonra telepati yetenekleri yeterli kapasiteye ulaşacaktır."
John askeri amaçla yavruların kullanılmasına karşıydı ama General'i bu konuda ikna edemeyeceğinin de farkındaydı.
"Gitmeden önce son bir şey sorabilir miyim?"
"Buyrun doktor."
"Neden yavrular sadece imgelerle anlaşabiliyor?"
"Anlık imgeler, telepatinin en alt seviyesidir. Birey geliştikçe imgeden karmaşık yapıya geçer."
"Tırtıllarım gibi..."
"Evet doktor, tırtıllarınız en alt seviyede telepati yeteneğine sahip olduklarından, sadece imgeler gönderebiliyorlar."
"O zaman onların yetenekleri de zamanla artar mı?"
"Belli olmaz, ne zaman başladığına bağlı."
"Bu tesise geldikten bir süre sonra başladı. Benim deneylerimle alakalı olduğunu sanıyorum."
"Bu düşüncenin temelinde bir dayanağınız var mı doktor?"
"Bu sadece bir içgüdü diyelim. Çünkü ben de bu tesise geldikten sonra hayli değiştim."
"Zihninizdeki büyük değişimi algıladım doktor. Fakat sizin dikkat çekmek istemediğinizi fark ettiğim için kimseye belli etmedim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOZA - Dünya'nın İstilası (SY)
Science FictionDost uzaylılar ve düşman uzaylılar arasında kalan bir doktor. Tırtıllar üzerinde deney yaparken gizli bir askeri tesise davet edilir. Muhteşem güzellikte bir asistanı ve genetiği değiştirilmiş hayvanlarla yaşantısı kendisini harikalar diyarında hiss...