Yaver araştırmalarına devam ettikçe, bazı askerlerin şüpheli hareketleri olduğunu fark ediyordu. İlk sorgulamalarda elde ettiği bilgilerle çapraz sorgu yaptığında tutarsızlıklar gözükmeye başlamıştı.
Şüphelendiği askerleri Seth'le yüzleştirmek için notlar aldı. Hank'in yardımını istemek için bir kez daha John'un çalışma istasyonuna gitti. Doktor'un konsantrasyonunu bozmamak için bir süre bekledi. Kendisini fark edip ayağa kalktığını görünce yaklaştı.
"Merhaba John."
"Hoş geldin, araştırmaların nasıl gidiyor?"
"Ben de bu konuda Hank ile görüşmeye gelmiştim."
John'un gözlerinden bir hüzün dalgası geçti. Hank'in kendisini terk edip Seth'e katılmasına üzüldüğünü belli etmemeye çalışsa da başarılı olamıyordu.
"Hank, Seth'in ekibine katılmaya karar verdi, orada bulabilirsin."
Yaver de en az John kadar bu karara şaşırmıştı. Seth'in tahammül edemediği birisini, birden ekibine alması ona şüpheli gelmişti.
"Hank'i istemesinde özel bir sebep var mı? Hank'in zeki olduğunu biliyorum ama özellikle Hank'i istemesi bana şüpheli göründü."
Yaver'in sözleri John'un beyninde yorumlandığında övündüğü zekâsı harekete geçmişti. "Haklısın, Hank ve Seth arasındaki tek bağ, General saldırıya uğradığı zaman, Seth'in bir askerle tartıştığına şahit olması. Acaba onu susturmak için mi yanına aldı? Eğer öyleyse Hank'i uyarmalıyız."
"Hemen sonuca atlamayalım John, düşüncelerin doğruysa Hank'in orada kalması riskli fakat kendini koruyabileceğine inanıyorum."
Hank'in bu tuzağa çabucak düşmesi John'u endişelendirmişti. Zeki de olsa bir insanın entrikalarını algılayamayacak bir hayvandı sonuçta.
"Bana biraz zaman ver" dedi yaver. "Seth'i yakından gözlemleyeceğim ve Hank ile ilgili bir sorun olursa hemen müdahale edeceğim."
John istemeden kabul etti, fakat aklı hâlâ gorilde kalmıştı. "Sana güveniyorum yaver. Bu arada adını bilmediğimi fark ettim. Sürekli yaver diyorum ama adını bilmek isterim."
"Adım Mark Summer, herkes bana yaver dediği için ben bile adımı unutacak duruma geldim."
"Yalnız kaldığımızda sana Mark diyebilir miyim?"
"Adımı bir başkasından duymayı çok isterim."
John adamın yalnızlığını gözlerinden okumuştu. Sürekli emir alıp, emir veren bir askerde olsa, sonuçta bir insandı. Ara sıra sosyalleşmeye ihtiyacı olduğu kesindi.
"Pekala Mark, bu akşam görevin bittikten sonra biraz içip sohbet etmeye ne dersin?"
"Senin içtiğini bilmiyordum."
"İçelim dedim ama alkolden bahsetmedim."
"Sen ve senin laf oyunların, dahi olmana şaşmamalı."
Yaver gülerek uzaklaşırken John, "daha bir şey görmedin dostum" diye düşündü.
Hank yeni işinde de başarılıydı, Seth'in kendisi ile gurur duyduğunu söylemesinden çok memnundu. Ekibin diğer elemanları ile çabucak kaynaşmış ve sevilen bir üye olmuştu.
"Doktor Padding, sıradaki deneyde bana da aktif bir rol verir misiniz?"
Seth gorile baktı ve gülümsedi, "elbette Hank, işine dört elle sarılmandan memnunum. Ayrıca veri değerlendirme konusunda ekibin en başarılısı sensin. Sıradaki deneyde sorumlu olarak seni atayacağım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOZA - Dünya'nın İstilası (SY)
Science FictionDost uzaylılar ve düşman uzaylılar arasında kalan bir doktor. Tırtıllar üzerinde deney yaparken gizli bir askeri tesise davet edilir. Muhteşem güzellikte bir asistanı ve genetiği değiştirilmiş hayvanlarla yaşantısı kendisini harikalar diyarında hiss...