Not: Sevimli uzaylılarla ilgili geniş bir bölüm iyi gider.
“Merhaba” dedi John şaşkınlığını hızlıca atmıştı. “Bir dahakine haber verseniz iyi olur. General sizin peşinizde haberiniz olsun.”
“Merak etme John, insanların teknolojisi bizi yakalayamaz. Biz istemediğimiz sürece bizi tespit edemez.”
John sanki yakın arkadaşlarmış gibi rahat sohbet edebilmelerine, biraz şaşırıyordu. Tanıdık gelme düşüncesini kafasından atamıyordu. Daha Jen’i görür görmez garipsememesi ilginçti.
“Neden buradayım? Kaçırıldım mı? Üzerimde deneyler mi yapacaksınız?” diye sordu ani bir endişeyle.
Eğer uzaylıların espri anlayışı olsaydı, herhalde gülmekten yerlere yatarlardı. Jen sakin bir sesle açıklamaya girişti.
“Biz senin deneylerine yardımcı olmak istiyoruz John. Haber vermeden getirdiğimiz için özür dileriz. Peşindekileri atlatıp konuşabilmemizin tek yolu buydu.”
John hala ilk cümlede takılı kalmıştı. Deneylerine yardımcı olmak istiyorlardı. Dünyayı değiştireceğini düşünüyorlardı. Aslında yardıma ihtiyacı olduğunu düşünmüyordu. Kurşun geçirmez zırh ve kamuflaj alanlarında icatları sorunsuz çalışıyordu.
“Yardıma ihtiyacım olduğunu nerden çıkardınız. Deneylerimde sorun yok.”
Kdem, Pladd adlı diğer uzaylılar John’un geliştirdiği kurşungeçirmez ve görünmezlik özelliği olan üniformayı bir askıda getirip yanına bıraktılar.
“Lütfen John, kamuflajı aktif hale getirebilir misin?” dedi Jen nazikçe.
John sebebini anlamasa da istenileni yaptı. Kıyafet görünmez oldu. Sadece kıyafetin altında kalan askının ayakları görünür haldeydi.
“Biraz uzaklaşır mısın? Zarar görmeni istemeyiz”
Jen’in şaka yaptığını düşündü ama uzaylının ifadesiz yüzünde şaka yaptığına dair en ufak bir ipucu bulamadı. Uzay gemisinin kumanda merkezi olduğunu tahmin ettiği ortamın, izin verdiği ölçüde gerileyerek kıyafetten uzaklaştı.
Jen bir işaret ile Pladd’a başlamasını belirtti. Pladd’ın elinde çamaşır mandalı büyüklüğünde bir alet vardı. John ne olacağını bilmeden bekliyordu. Hiçbir hareket algılayamadan kıyafetin önce görünür hale geldiğini ardından göğüs kısmında bir karış büyüklüğünde delik oluştuğunu gördü. Herhangi bir silah sesi duymayı bekliyordu ama Pladd’ın elindeki alet sessizce işini görmüştü.
“Gördüğün gibi John, sizin teknolojiniz bizimkinin yanında basit kalıyor” dedi Jen. John ağzı açık kalmış bir şekilde kıyafette açılan deliğe bakıyordu. Zırhı giyen insanın bu teknoloji karşısında, ne olduğunu anlamadan öleceğini fark etmişti.
Uzaylıların dünyaya saldırması halinde bir şanslarının olmayacağını düşünen John, karşısındakilerin niyetleri hakkında şüpheye düşmüştü.
“Bu şovu yapmaktaki amacınız nedir? Dünyayı ne kadar rahat istila edeceğinizi mi göstermek istiyorsunuz. “
“Sakin ol John, niyetimiz yardımcı olmak. Kötü niyetli olsak, seni neden uyaralım?”
John mantıklı sözler karşısında, endişelerinin dağıldığını fark etti.
***********
Helena sinirle, “Bakın general” dedi. “John kayıp veya kaçırıldı. İsteği dışında olduğuna eminim.”
General adamlarını göstererek, “adamlarımı atlatmak için koştuktan sonra, kendini içeriye kilitlemiş. Yedek anahtarla kapıyı açtıklarında odada yokmuş” dedi.
“Mutlaka mantıklı bir açıklaması vardır. John’u vatan haini ilan etmek için acele etmeyin.”
General kadını dinlemiyordu. Subaylarına tesisin her yerini arama ve John’u bulduklarında tutuklama emri verdi.
Angela olayları sakince izliyor ve Helena’nın tarafını tutuyordu. Karşıdan gelen kişiyi görünce “bakın, bu John” dedi heyecanla.
Askerlere görünmeden yanlarına gelmiş olması, generali daha da öfkelendirmişti. “Hemen tutuklayın şu adamı ve sorgulamaya hazırlayın.”
Helena ve Angela şaşkınlıkla generale bakarken, John bu emri sakin karşılamıştı. Kollarından tutan adamlara direnmeden teslim olmuş ve sorgulanmak üzere götürülmüştü.
General kızların itirazlarına aldırmadan arkalarından gitti.
John sakinliğini Jen’e borçluydu. Generalin nasıl davranacağı ve kendisinin de bu durum karşısında nasıl tepki verebileceği konusunda fikir vermiş ve gerçekleri anlatmasını söylemişti. Fakat generalin kendisine inanıp inanmaması konusunda, John kendi başınaydı.
-DEVAM EDECEK-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOZA - Dünya'nın İstilası (SY)
Science FictionDost uzaylılar ve düşman uzaylılar arasında kalan bir doktor. Tırtıllar üzerinde deney yaparken gizli bir askeri tesise davet edilir. Muhteşem güzellikte bir asistanı ve genetiği değiştirilmiş hayvanlarla yaşantısı kendisini harikalar diyarında hiss...