54-Yeni fikirler, yeni açılımlar

2.4K 278 48
                                    

Özet: Daha önce hayal sandığı kadınla karşılaşan John, büyük şaşkınlık yaşar. Kadının adı Evelyn'dir. Evelyn, Seth'le beraber çalışmak için gelmiştir. John'u yardım etmesi için davet eder. John verileri inceleyip bombayı üretmenin anlamsız olduğunu söyler.

*** Yeni Bölüm ***

Evelyn, John'un tuzağına düşmeyecek kadar zekiydi. Fakat mantıklı bir açıklama yapamazsa, işin üst yönetime kadar gidebileceğini de kestirmişti.

"O zaman bu bombanın kullanım yeri olarak dünyayı düşünmeyelim" dedi.

John kadının ne düşündüğünü anlamak için gözlerine baktı. O soğuk gözlerde zekâ parıltıları haricinde, hesap yapan birinin ifadesi vardı.

"Biraz açıklar mısın Eve?"

"Düşünsene John, başka yaşam formları dünyanızı ele geçirmek için geldiğinde, onlara karşı elinizde ne var?"

John kadının sözlerinin gideceği yönü anlamıştı. Bombayı her şekilde üretebilmek için insanlığın avantajına olacağını öne sürüyordu. Uzaylı efendilerinin, bombanın hazır olmasını istediğinin kanıtıydı.

"Bu bombanın uzayda beklendiği gibi etki yapmayacağını düşünmen gerek Eve" dedi John. "Atmosfer olmazsa büyük bir basınç ve yıkım da olmaz."

"Haklısın, o zaman bombanın yapısını değiştirip, daha az şok dalgası, daha çok EMP (Electromagnetic Pulse) etkisi ortaya çıkarabiliriz."

Kadın gerçekten zekiydi. Eğer düşündüğü etkiye sahip bir Nükleer Bomba atmosferde patlatılırsa, ortaya çıkacak olası EMP etkisi, dünyanın etrafındaki uyduların kullanım dışı kalması demekti. Bütün iletişimin kesilmesi durumunda uzaylı istilası çok kolaylaşırdı.

Fakat John'un da kendi planları vardı. Bombayı bitirdikten sonra uzaylı istilası durumunda, dünyadan yeteri kadar uzak bir mesafede karşılayarak bombayı patlatmaktı.

Elektrik evrenseldi, tıpkı matematik gibi. Gelişmiş medeniyetlerin de zayıf noktalarından biri bu olmalıydı. Bu konuda emin olmak için Jen'le konuşacaktı. Şimdilik bombanın devam etmesi mantıklıydı.

"Evet Eve, bu güzel bir fikir. Bu konu üzerinde mutabık kaldığımız için ben devam etme taraftarıyım."

Seth'in tuttuğu nefesini dışarı verdiğini duyan John hafifçe gülümsedi. Evelyn kendi fikrini kabul ettiğini sandığı John'u ikna ettiği için kendisiyle gurur duyuyordu.

Sonuç olarak John'un yardımlarıyla bombanın yapısı biraz değiştirilerek, daha az şok dalgası, daha çok EMP yayılması sağlanacaktı. General'i bilgilendirme işini John üstlenmişti. Seth ve Evelyn kendi aralarında planlarının başarıya ulaşacağına dair umutlarını tazelerken, John önce Jen ile konuşmaya karar verdi.

EMP'nin uzaylıların teknolojilerine etkilerini öğrenmek istiyordu. Jen ile irtibat kurup kendisini odasından ışınlamalarını istedi. John yukarıda Jen ile konuşurken, Helena ve Angela verilerde buldukları bir anomaliyi inceliyorlardı.

"Anne sence bu veriler doğru mu? Babamın söylediği gibi tırtıllar mutasyonları yüzünden telepati yeteneği kazandıysa bunu nasıl açıklayacağız?"

Helena kızın ne demek istediğini anlıyordu ama verecek net bir cevabı yoktu. Tırtılların genetik dizilimleri ve testlere verdikleri tepkilere bakıldığında verilerle uyuşmayan kısımlar olduğu ortaya çıkmıştı.

Bu verilere göre tırtılları telepati yeteneği kazanması mümkün değildi. Telepati için beynin belirli bölümlerinde nöron aktivitesi olmalıydı. Fakat tırtılların bu kadar beyin kapasiteleri yoktu. Sanki tırtılları araç olarak kullanan bir etki vardı.

KOZA - Dünya'nın İstilası (SY)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin