Matematik sınavı

10.1K 506 25
                                    

Okuldan çıkmıştık. Hemen eve gelip üstümü değiştirdim. Yani tam olarak bir şort giydim üstünede bir askılı giydim o kadar. Saçlarımı da tepeden topuz yaptım. Telefonumu da cebime atıp evden çıktım. Ayazlara gidiyordum. Çünkü yarın matematik yazılısı vardı ve onları çalıştıracaktım. Çünkü aralarında matematiği en iyi olan bendim. Sınavlarım hep 90 100 falandır da hava atmak gibi olmasın yani. Biraz yürüdükten sonra o kocaman yokuşu da çıktıktan sonra ayazların villasının önüne geldim. Bahçedeki rüstem amcaya selam verip kapının önüne geldim. Rüstem amca ayazların güvenlikçisidirde. Kapıyı çalmamla açılması bir oldu ve karşımda sırıtan bir adet ayaz gördüm.
A : hoşgeldin prenses.
G: yaaa ayaaaz çok tatlısıııın
Evet biraz şımarmış olabilirim. Ama yani prenses dedi sonuçta boru değil bu hani. O bakımdan şaaaptım.
A: biliyorum çok tatlıyım.
İçeri geçip Ayaz'ın yanağından öptüm.
G : nedense pek bi tatlı gözüktün gözüme hadi hayırlısı.
Salona girmemle diğer ikiliyi görmem bir oldu.
K-D: oooo prenses hoşgeldin
G : yaaa ama bugün neden beni şımartıyonuz
Her ikisinin de yanağından öpüp kaanın yanına oturdum.
D : öpücüğümüzü de aldık ee hadi yemeğimizi yiyeh
Ayaz aç olacağımızı bildiği için hepimize 2 hamburger almış tabi kolası patates kızartması falan da var. Hamburgerimden bir ısırık almıştım ki hambrgerimi biri ısırdı. G: napıyon oğlum git kendi hamburgerini ye
K: ibnelik değil mi hem bi ısırık aldım be
G: ben sizin öğretmeninizim iyi davranın bana
A: kız haklı beyler
D: aynen aga
Yemek faslı bitince ayazların hizmetçisi gelip etrafı topladı.
A : e hadi o zaman odama çıkalım
D: abicim oda falan ayıp oluyo güneş'in yanında
A: deniz ben senin yapacağın şakayı varya
D: üff iyi be
Dedi ve kollarını birbirine kenetledi. Bende hemen denizi sevmeye başladım.
G: oy oy oy trip mi atarmış bizim denizimiz
Burnuna parmağımla şakasına vuruyordum.
D: trip mrip atmıyom valla bu ne lan köpek mi seviyon insan mı seviyon belli değil.
Herkes kahkaha atmaya başlayınca
G : aman be sana da iyilik yaramıyo
Tabi deniz bey dururmu hemen gelip sarıldı.
D : tamam kızma prenses. Sen bizim tek kız kankamızsın ya
Deyince ayaz ve kaanda gelip sarıldılar. Yani şu an üçü bana sarılmış oluyorlardı.
G: ulan sizi çok seviyorum ben ya.
Üçüde bizde diye bağırınca çok şanslıyım diye içimden geçirdim. Gerçekten biz çok iyiydik. Sırf bu yüzden başka arkadaş edinmezdik. Hep 4 kişi olarak kalıcaz diye kendimize bir söz verdik. Ama eğer sevgililerimiz falan olursa o zaman nolur bilmiyorum ama bizim arkadaşlığımız her şeyden önemli. Benim bir derdim olsa onlar hemen yanıma gelir onların bir derdi olsa ben hemen giderdim. Yani ne yaptıysak dördümüz yaptık. Hayat felsefemiz bu ne yapıcaksak dördümüz yapıcaz.
G: hadi bu kadar sevgi seli yeter çalışmaya başlayalım artık.
Dediğimde herkes kendine çeki düzen verdi. Ve ayaz'ın odasına çıktık. Ayaz'da ders çalışacağımız için beyaz tahtasını getirmişti. Ayaz deniz ve kaan üçüde yan yana yere oturdular. Bende karşılarına geçtim. Ayakta duriyordum çünkü tahta bayağı bir büyüktü. Elime matematik testi aldım ve en başından anlatmaya başladım. Tahtaya soru yazdım ve şıklarıda yazdım. Cevap nedir diye sorunca deniz 2 cevabını verdi.
G : nasıl buldun denizcim
D: şimdi örtmenim soruda ki rakamları çarptım böldüm çıkardım sonuç 200 çıktı. Eee şıklarda da 200 yok ama 2 var demek ki sonuç 2
G : hayır yanlış cevap 4
Dediğim anda ayaz ve kaan anırmaya başladılar. Aradan tam 4 saat geçmişti ve bütün konuları bitirmiştim.
G: evet gençler bitti.
Herkes koca bir oh be çekti.
G: ama her konudan son bir soru falan çözelim bakalım yapabilecek misiniz.
Bu da tam 1 saatimi almıştı. Ve 5 saat çalışmış olduk. Saate baktığımda 10 olmuştu bile.
A: size içecek ikram ediyim ne içersiniz
G: portakal suyu
A : tamam siz ikiniz
K : kola
D : sevgili mümin kardeşim bende zemzem suyu alıyım
G : zemzem suyunu nerden bulalım deniz
A: sen raad ol bacım
G: bacım mı
A : evet
G: kıro
A: eyvallah
Deyip güldü. Tabi bende gülmüştüm.
G: zemzem suyu nedir ya deniz ya adam ol da düzgün bir şey söyle
A: ya yok geçenlerde yanda oturan yaşlı teyze ve dede hacca gitmişler onlar getirmişler. Yani denize zemzem suyu getirebilirim.
D: güzel kardeşim ben şaka yapmıştım ya sen bana fişne suyu getir.
A: valla kardeşim söz ağızdan bir kere çıkar. D: ama hayır ya
Güldüm.
G: Ayazcım içecekleri getirmende yardım ediyim ben
A: o zaman önden prenses
Dedi ve geçmem için yolu açtı. Ayy bugün egom tavan yaptı yemin ediyom. Yani hep prenses falan dediler ya o yüzden hani yani egom tavan yaptı işte. Mutfağa indiğimizde hizmetçi ben yaparım dedi fakat biz kabul etmedik. Herkese içecekleri koyduk. Ben ve ayaz'a portakal suyu kaan'a kola koymuştuk. Sıra denize gelmişti.
G: eee deniz'e napıcaz
Ayaz bardağı alıp çeşmeden su doldurdu.
G: hani zemzem suyu vardı sizde
A: var
Gözüyle zemzem suyunun olduğu dolabı gösterdi.
G: o zaman ondan koysana
A: denize zemzem suyu mu vericem ulan ona günahımı vermem
Deyip piç smile yaptı.
G: ya ayaz kanka aşkım yazık çocuğa ya beş saattir matematik çalıştı sen onun kusuruna bakma
A: tamam güneş kanka aşkım bir bardak vişne suyu doldur mutfağa koy biraz çeşme suyundan içsinde.
G: ayaz abur cubur var mı ya da kurabiye kek falan boş boş gitmez bu içecekler
A: bak sen. Abur cuburların olduğu yeri biliyon zaten al ordan bişeyler işte.  Kurabiye falan da fırının içinde olması gerekiyor.
Abur cuburların yerini bildiğim için sıkıntı yoktu. Üç palet cips beş altı tane çikolata aldım. Jelibon aldım kolalı jelibon hemde. Şimdi diyceksiniz ki jelibon mu yiyosun? Jelibonun yaşı olmaz bir kere. Hem ayaz da jelibonu yiyor ama pek sevdiği söylenemez. Ben sevdiğim için genel de alır. Çünkü ayazlara gelipte bayağı film falan izleriz. Deniz ve kaanın evi içinde bu geçerli onlarda hep kolalı jelibon bulundururlar evde. Gerçi denizde kolalı jelibona bayılır. Fırından pasta kurabiye alıp tabağa koydum. İçeride ki masaya herşeyi dizdim. Ayazda bizimkileri çağırdı. Herked gelip oturdu. Denizin vişne suyunu mutfakta bırakmıştık. İçecekleri içmeye başlarken deniz aldı sudan içmeye başladı.
D: ıhmmm zemzem suyu da pek lezzetli mahaşallah mahaşallah
Burdan pepee'nin nenesine slmlar syglar tşkler...  biz ayazla birlikte gülünce deniz bizd baktı.
D: noldu oğlum ee siz içmeyin zaten böyle şeyler ben imanlı bir boyum
Deyince kahkahayı patlattık. Kaan noluyo bakışları atıyordu.
A: ulan o zemzem suyu değil
D: nasıl yani
A: basbaya çeşme suyu
Ve o anda deniz ağzındaki suyu dışarı püskürttü.
D: piçin tekisin lan
A: vişne suyun mutfakta git al.
Deniz hemen mutfaktan vişne suyunu alıp geldi.
K: yazık çocuğa
A: ne yazığı abicim. Bi tutturdu yık bn zimzim sıyı istiyirim diye
Evet burda denizin taklidini yaptı.  Hepimiz kahkahalara boğulmuştuk.
G: bak sorucam sormayı unutuyom çok sevgili okul müdürümüz ve eşi nerdeler acaba
A: ha
G: diyom ki ananlan baban nerde
Yanlış duymadınız. Okulun sahibi Ayaz'ın babası. Tabiki okul dışın da şirketleri de var.
A: onların işleri varmış bilirsin toplantı falan.
Kafamı anladım anlamında salladım. Biz böyle sohbete daldığımız için sastin nasıl geçtiğini anlamamıştık bile. Saat 12 olmuştu.
K: beyler ben gidiyorum
D: bende
G: bende gideyim
A: siz iki boy defolun gidin. Güneş seni ben bırakıyım.
K: ben bırakırım nasıl olsa yolumun üstü
A: olmaz benim misafirim sonuçta
G: ya tamam aşklarım benim için bu güzelliğim için endamım asaletim için hiiiç kavga etmenize gerek yok.
Deyince ikiside yoh amına daha neler bakışları atınca omuz silkmek ile yetindim. Bu hareket de çoh havalı yeaaaa.
...
Veee big gün gelmişti. Matematik sınavının olduğu gün.
G: gencolar bakın o kadar çalıştık sakın heyecan yapıpta soruları yapamamazlık yapmayın
A: tamam
D: ayyy heyecan yaptım bak
Ellerini kız gibi birbirine vurdu.
K: bu çocuğa noluyo anlamıyorum
G: menopaza girmiş kadınlar gibi oldu olcak ayy sıcak bastı camları falan açın de de tam olsun.
D: ayyy valla sıcak bastı camları açın
Tabi sınıfta bunu duyanlar ilk denize "malmısın sen" bakışı attılar sonra da camları açtılar.
A: katıksız mal
K: haklısın ayazcım
A: ayazcım nedir ya
G: tamam ya uf iki dakika ciddi olun be iki dakika
Hepsi böcek oldular ve sırasıyla birbirine baktı ve anırmaya başladılar. Evet 30 saniye onlar ancak bu kadar ciddi olabilirdi. Sınavımız kazasız belasız bitmişti. Ben 10 sorunun 10'unuda yapmıştım. Ve bunun üzerine bizimkiler kalkıp beni alkışlamaya başlamışlardı. Sonra sınıftaki herkes bana baktığı için azıcık utanmıştım. Utandığımda kızardığım için ayy kız baksana utandı bu utandı diye dalga geçip yanaklarımdan sıkmışlardı. Üstelik bu da yetmezmiş gibi saçlarımı karıştırmışlardı. Saçlarım önüme geldiği için halkadaki samaraya benzemiştim. Sonra saçlarımı bozdukları gibi birkaç fotoğrafımı çektiler. Neymiş efendim hatıra olarak kalsınmışmışta hay ben sizin hatıranıza kulak çöpü sokayım.
G: inşallah hepiniz kabız olursunuz da 1 hafta sıçamazsınız
A: çok pis beddua etti bu sefer
G: tabi ne sandın
K: o bedduan8 hemen geri al
D: benim babam doktor hıh
G: neyse ne siz kaç soru yaptınız
K: dokuz
D: oooo kaanım çalışkanız bakıyorum da
G: ayaz sen
A: valla ben dokuz tane yaptım ama emin değilim doğruluklarından
G: deniz
D: bende sekiz buçuk soru yaptım
G: o ne oğlum
D: valla kanka sekiz tane soruyu çözdüm.  Bir tane sorununda formülünü yazdım öyle işte
K: anormal
G: desene iyi yaptık bu sınavıda
A: valla ilk defa matematik sınavı bize girmedi biz sınava girdik diye çok mutluyum çok
D: o zaman bugün kutlama yapalım
K: ilk defa deniz haklı beyler
G: ben noluyorum
A: sende bey sayılırsın kanka
G: siktirin gidin ulan ben sizi sınava çalıştırıyım sizin şu yaptığınıza bakın namkörler
K: şakaydı be güneşim
A: aynen şaka yaptım premses
G: sus ayaz konuşma ayaz tamam ayaz
A: bende sana bur kutu çikolata alacaktım almayayım mı yani
G: valla mı lan
A: valla
G: ayyyğğğ ayaaaaz çok tatlısın lan
D: bende bir kutu jelibon alıcam sana
G: hadi canım
Denizi ve ayazı yanağından öptüm.
D: biliyorum bana aşıksın
G: yaağğğ salaaakk
İkimizde güldük.
K: benden de bir kutu elmalı maden suyu
G: yohhh artık
Kaanıda yanağından öptüm.
G: ya siz bu akşam ki partiyi bana bırakın.
A: sizdeyiz yani
G: aynen öyle ayazım yalnız bak dediklerinizi alın da gelin yoksa eve almam sizi
K: tamam tamam
G: bende anneme o karnıyarığından pilavından su böreğinden yaprak sarmasından yaptırırım (yazardan:canınız çektiyse veri veri sori)
D: yok artık
G: var artık
Üçüde birden üstüme atladılar. Sınıftakiler bize ne gerizekalısınız ya bakışları atıyordu. Biri koluma yapışmıştı. Biri belimden tutuyordu. Biri yanağımı yalıyordu. Kimdi lan bu. Tabiki deniz.
G: napıyon oğlum
D: ya kanka sevinçten napcağımı şaşırdım
A: nezahat sultan döktürücek desene
K: eve gidince nezahat sultana selamlarımızı ilet
G: baş üstüne komutanım
Hepsi sonunda ayrılmıştı. Gerçi ayrılmasalarda olurdu ya. Onlar benim herşeyimdi.
G: ya şaka maka da iyi ki varsınız lan siz olmasanız napardım ben
K: aynen lan iyi ki varsınız
A: valla gerçekten iyi ki varsınız
D: iyi ki varım ben ya
Hepimiz denize dönüp baktık. Ama sonra anırmaya başladık. İşte biz böyleydik. Doğru düzgün duygusallaşamazdık. Çünkü birimiz duygusallaşmaya izin vermezdi. Bu kişi bende olabilirdim kaan'da olabilirdi ya da deniz ve ayaz hiç farketmezdi. Ortamın duygusallığını birimiz dağıtmak zorundaydı. O da bu seferlik deniz olmuştu. Hatırlıyorumda bundan bir sene önce herkes salya sümük moduna gelince yanlışlıkla çekyattan başımın üstüne düşmüştüm. Bizimkilerde anırarak gülmüşlerdi. Ama sonra şaka yapmadığımı anlayınca kaan hemen buz torbası getirip kafama koymuştu. Tabi sonra hepsi yine anırarak gülmüşlerdi. Gün boyunca bana bakıp bakıp gülmüşlerdi. Bende sinirlenip çekip gitmiştim evime. Tabi sabah üç silahşörler kapıma gelmişlerdi. Ellerinde çikolatalar bonibonlarla küs kalamıyoruz ki birbirimize. Sonra tekrar güldük. Ve sınıftaki bir şahıs yeter ya burası ilk okul mu lise mi belli değil hareketlerinize dikkat edin biraz demişti. Sizce kim demişti bu aptal cümleyi. Tabiki aptal...

Evvettt sevgili okuruşlarım bölüm sonuna gelmiş bulunmaktayız. Multideki buğra. Yeni bölümde görüşmek üzere...

FAME'E AŞIK OLDUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin