Een maand later
"Geïnfecteerde aan noordzijde!" roept Anna. Travis rent naar de rij auto's aan de noordzijde en met zijn rechterhand leunt hij op een rode auto terwijl hij eroverheen springt. Sinds we in de stad zijn aangekomen is er veel veranderd. We hebben de muur van auto's en bussen gemaakt en alle geïnfecteerde in een blok van vijf of zes straten vermoord. Vorige week stond er opeens een groep van zes personen. We hebben ze binnen laten komen. Twee vrouwen, drie mannen en een meisje van veertien. Ze kunnen goed verdedigen en we hebben genoeg voedsel voor een lange tijd. "Zijn er nog meer?" vraagt Tyler, een van de nieuwe mensen. "Nog niet." zegt Anna. Travis springt terug over de rode auto met een bebloed mes in zijn linkerhand. Olivia pakt het mes van hem over en dompelt het mes onder in een bak water. De doorzichtige vloeistof kleurt langzaam een beetje rood. "Bedankt." zegt Travis en hij pakt het mes van Olivia over. Alexis, het veertien jarige meisje rent me voorbij met Stagger achter haar aan. "Geef mijn hoed terug. Verdorie, Alexis." roept hij. Voor het eerst in lange tijden voel ik me echt veilig. Ooit zal het een keer mis gaan en komen hier teveel geïnfecteerde, maar dat is nu nog niet het geval. Daar wil ik niet aan denken. Luke is helemaal genezen van de schotwonden. Brace heeft al snel een relatie gekregen met Emma. Ze is een jaar ouder, maar ze zijn het schattigste koppel dat ik ooit heb gezien. Ryan en Matthew zijn de twee mannen die het meest op wacht staan. We zijn een grote groep geworden. Dertien mensen. "Waar denk je aan?" vraagt Luke en hij komt voor me staan. "Niks hoor." Luke kijkt over zijn schouder naar Stagger die zijn hoed terug heeft weten te krijgen. Alexis steekt haar tong uit en loopt naar Olivia, haar moeder. Travis grist de hoed uit Stagger's handen en zet hem zelf op. "Travis! Geef terug!" zegt Stagger en hij zet zijn handen in zijn zij. Ik glimlach en Luke pakt zijn gezicht aan de onderkant vast door met zijn duim- en wijsvinger mijn kaak vast te houden. Voordat ik me kan loswurmen drukt hij zijn lippen op die van mij. "Kijk eens niet zo boos, joh." zegt Luke als hij me loslaat. "Dat komt door de zon." zeg ik en ik glimlach. Het kwam echt door de zon die fel schijnt. Iedereen is al erg bruin geworden sinds vorige week. Ik ook. "Wie gaan er vandaag jagen. Ik denk dat Tyler, Emma en Ryan vandaag mogen." zegt Anna vanaf het dak van een bakkerswinkel. Het gebouw is een verdieping hoog, dus het dak is niet zo hoog. Emma knikt. "Ik vind het prima. Komen jullie?" zegt ze en ze wenkt Tyler en Ryan. Ryan sjokt traag naar Emma met Tyler op de voet gevolgd. "Kom op. Het wordt gezellig." zegt Tyler en hij port Ryan met zijn elleboog in zijn zij. "Laat hem maar." zegt Emma. Brace en Matthew duwen samen een auto weg en er verschijnt een ruime opening. Als Emma, Tyler en Ryan alledrie door de opening zijn gelopen met messen, vuurwapens en zakken duwen ze de auto terug. "Doe voorzichtig." zegt Brace tegen Emma en ze geeft hem een handkus. "Komt goed. Ik heb twee dappere en sterke mannen." zegt ze erachteraan voordat ze wegloopt. Tyler en Ryan pakken hun wapen stevig vast en lopen achter Emma aan.
JE LEEST
Storm
FantasyOverleven is slechts een woord, maar de daad is een stuk lastiger. Werkelijk overleven om te leven is een daad waarbij veel je plan dwarsboomt. Niet alleen de doden die hier opstaan, maar ook je gedachten. Die schieten alle kanten op en na elke dood...