13

80 7 4
                                    

Luísas perspektiv

Carina!
Det var ett tag sedan vi hördes sist. Hur är det?
  Jag trivs faktiskt riktigt bra här i Lavendeldala. Bättre än vad jag någonsin trodde jag skulle göra. Fast det är lite för kallt ibland. Snart börjar det väl snöa också! Det är redan november, tiden går så snabbt.
  Jag har en känsla av att Raul döljer någonting för mig. Jag vet inte vad, men det känns inte alls bra. Han hade ett blåmärke i pannan, sa att han fick det på idrotten, men det var någonting med hur han sa det som inte stämde. Äsch, jag vet inte. Jag kanske bara oroar mig i onödan. Jag är ju en sådan typ.
  Saknar dig! <3
Kram Luli

Luísa!
Kul att du mejlar! Jag trodde ett tag att du hade glömt bort hur man gör, haha. Du har inte skrivit någonting på flera dagar. Jag blev nästan lite orolig Luísa-style.
  Well, Sverige är ett land med sina... vintrar. Du får se, du får se... Det är liksom ombytta roller nu. Förut bodde jag i Sverige och du i Portugal, men då kände vi inte varandra. Jag är glad att jag har dig som vän. <3
  Tror du att Raul har varit i slagsmål eller något? Gaah, varför finns det ingen lögndetektor som genererar 100-procentiga svar?
  Jag saknar dig också!
/Carri

Carina!
Raul i slagsmål? Tanken känns bara helt främmande. Han avskyr våld, varför skulle han, liksom? Men tro inte att den tanken inte har slagit mig. Vad ska jag tro, liksom? Man får inte ett sådant där blåmärke hur som helst, det är jag helt hundra på, även om jag inte är någon expert på skador. Men det kanske är någonting annat han inte vill berätta för sin irriterande lillasyster. Frågan är bara vad?

Hur har han det i skolan då? Vet du det? Kompisar och sånt?

Jo, han har folk att umgås med, men du vet, han är ju inte supersocial. Men han har väl hittat någon annan naturvetenskapsmänniska att hänga med, tror du inte det?

Vad vet du om skolan han går på då?

Inte mycket, faktiskt. Men jag får fråga honom sedan.

Hur går det med Fercente då?

Vadå går?

Du vet vad jag menar. :)

:) Jo, han är jätteschysst. Typ den enda vettiga i klassen.

Vad är det för klass du har hamnat i egentligen?

Bra fråga. Du, jag måste äta frukost nu, men vi hörs!

Jag klär på mig, fixar till håret framför spegeln och går ner i köket. Regnet smattrar mot fönsterrutorna. Det regnar fortfarande när jag ger mig av till skolan fyrtio minuter senare.
  Första lektionen börjar. Utan Fercente. Det är svenska och vi skriver krönikor. Jag snurrar pennan i handen och känner hur det drar kallt utan att ha någon att sitta bredvid.
  På rasten sms:ar jag honom. Hur mår du?
  Svaret kommer bara några minuter senare, just som matematiken ska börja.
  ångest
  Och allt inom mig fryser till is.

Flera tusen ordWhere stories live. Discover now