Puas hati aku..
Puasss!!!!!
"Wei, Ina tunggulah aku!".panggil Eyka kepada ku sambil berlari-lari anak.
Aku pun membrek kaki ku dengan segera dan menoleh ke arah belakang. Ku lihat Eyka sedang berlari ke arah ku sambil memegang keropok lekornya tadi.tak sudah-sudah dengan keropok lekornya tu hmm..
"Woi makcik,cepatlah sikit lari tu..lembab lah kau ni!.."kataku sambil tersengih-sengih melihat telatah si Eyka itu.
"Heee...kau ni asal tinggalkan aku macam tu jer,penat aku nak kejar kau tau tak!..".balas Eyka sambil tercungap-cungap.
Walaupun Eyka nampak keletihan mengejar aku,tapi dia tetap nampak comel...Hahaahaa!!!
"Woi,Raina!!"
Terkejut aku dibuatnya apabila namaku dipanggil oleh seseorang.
Siapakah gerangan itu...
Aku menoleh ke depan dan melihat..
Ohh...Shella and the geng rupanya. Ingatkan minah senget manalah yang terjerit-jerit panggil nama aku tadi. Hmm..menyampah gila aku dengan perempuan ni.Gedik!Gedik!Gedik!!!
"Apahal kau panggil aku?!"soalku ingin tahu.
"Apahal kau kata?!kau tu yang apahal??!!"tengking shella kepada ku sambil menolak bahu ku.
Isshh,apahal lah malang sangat nasib aku hari ni.Asyik bahu aku jer yang kena tolak.Diorang ingat bahu aku ni apa?pintu.. Sukahati nak tolak-tolak.
"Apa yang kau cakap ni shella?!aku tak fahamlah?!"jawabku dengan rasa bingung dikepalaku yang cuba untuk menterjemahkan kata-katanya itu.
"Kau tak faham?!.."dengan nada yang menyindir.Senyuman sinis diberikan kepadaku.
"Orang hodoh macam kau ni tak layak untuk si Tengku tu!!"tengking shella kepadaku sambil menyilangkan kedua-dua tangannya.
"What???...dia kata aku hodoh...dia ingat dia tu lawaaa lah sangat.kalau nak dibandingkan dia dengan acik tukang sapu tu,aku rasa acik tukang sapu tu lebih layak menang miss world daripada dia.
Harap muka je cantik tapi perangai macam,hmm..aku rasa anjing lagi baik daripada dia.hahaha!!
Tapi siapa yang dia maksudkan tadi? si Tengku?
"Tengku?Tengku mana kau cakap ni?" Soalku lagi sambil dahiku dikerutkan. Tengku?!bila masa pulak aku ada skandal yang bernama Tengku ni?!
"Budak lelaki yang kau simbah dengan air sirap kau tadi dekat kantin tulah!...Tengku Adrian Rafael.Budak baru sekolah ni dan dia baru je masuk hari ni!"terang Shella kepada aku.
So,budak yang tolak aku tadi pagi dan budak yang aku tersimbah air sirap tu...
Budak baru sekolah ni!!!
Anak Tengku pulak tu!!!
OMG!!patutlah handsome!!!
"So,apa masalah kau?"soalku selamba.Shella yang sedang berdiri didepanku sudah naik muak dengan segala pertanyaanku itu.hmm
"Apa masalah aku?..masalah aku,aku tak nak kau dekat dengan dia.Dia aku punya.Faham!!!"amaran shella.Sakit telinga aku berdesingg..kalau suara tu sedap takpa,ni macam blurkk...
Hmm..memang sesuai sangatlah minah ni dengan mamat poyo tu.Si Poyo dan Si Gedik.hahaha!!!
"Okay,dah habis bercakap?aku nak blah!".kataku dengan selamba lalu meninggalkan shella and the geng sambil menarik tangan Eyka.
Aku rasa nak tergelak je bila teringat perkataan..Si Poyo dan Si Gedik. Macam cerita dongeng.
HAHAHA!!!
*OK tak bab yg ke-5 ni??..cer komen sikit,mana tau ada yg terkurang ke..saya boleh try perbetulkan mana yg kurang tu.
Jngan lupa vote skali tau! tau!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...