"Awak!!awak!!..tunggulah saya"
"Haha..blurkk..tak nakk!!"kataku sambil menjelirkan lidah lalu meneruskan langkahnya merentasi ombak-ombak pantai yang tiap-tiap Kali datang menyambar kakinya.
Belum sempat aku menghabiskan langkahku,lenganku telah ditarik dan langkahku terhenti.
"I got you.."
Aku mendiamkan diri dan mengukir sedikit senyuman.Ahhh!!! merdunya suara diaaa!!!.
Dia telah menarik tangan ku hingga badanku berpusing menghadap dirinya dan mata kami saling bertentang antara satu sama lain dan jarak kami berdua terlalu rapat hinggakan aku dapat merasakan setiap hembusan nafasnya.
Tangannya masih erat memegang lenganku.jantungku berdegup dengan laju sekali.'Isshh,Zayn ni..asal lah kau sweet sangattt!!.Cair aku dibuatnya tau..' Bisikku di dalam hati.
"Awak ingat,awak boleh lari daripada saya?"kata Zayn dengan mengukirkan senyuman manis dibibirnya sambil merenung jauh ke dalam biji mataku.
"Kenapa pulak tak boleh?"balasku sambil tersenyum-senyum.Ahhh!! Comelnya dia niii!!!.
"Sebab awak dah curi hati saya, and saya dah dapat awak untuk saya curi hati awak pula.."luah zayn sambil mendekatkan bibirnya kepada telinga ku.
Awakk!! Kenapalah awak ni sweettt... Sangat-sangat.Geramnya saya dengan awakkk!!!
Auchh!
"Raina!!!"
Tersentak kami dibuatnya apabila nama aku dipanggil oleh seseorang yang tidak diketahui.lalu kami cepat-cepat melepaskan tangan kami yang berpegangan itu.
Aku menoleh kebelakang ku...
"Rafael..??"terus membulat mataku dibuatnya.
"Raina,apa kau buat kat sini haa!!. Ni, siapa pulak jantan ni??!!"Tanya Rafael dengan nada yang tinggi.jika dilihat pada wajahnya,terserlah kemarahannya terhadapku.
"Kau ikut aku balik sekarang!!"arah Rafael kepadaku sambil menarik tangan kiri ku.
Tapi...
Tangan kanan ku juga ditarikk!!!.
"Kau ni siapa hah??.datang marah-marah..and pastu kau tarik dia suruh balik.Apa masalah kau ni haa??" Tanya Zayn kepada Rafael dengan nada suara yang tinggi sambil memegang tangan ku agar menghentikan langkahku.
OMG!!!diorang main tarik-tarik pulak tangan aku...sekejap ke kiri,sekejap ke kanan.Ingat ni tengah main tarik tali apa.adoi!!
Aku membatu dan aku rasa nak..
ARRGGHHHHH!!!!!
"Woi!woi!woi!!..Ina,apahal kau ni haa?terjerit-jerit sampai ke dapur boleh dengar kau tau tak!"kata Eyka sambil memegang tanganku yang menarik-narik rambutku itu.
Aku pun terjaga daripada tidur dan membangkitkan tubuhku yang berbaring itu kepada posisi duduk.
"Woi,kau ni ok ke tak ah?sampai mengigau-ngigau aku tengok??.Baik kau cakap,kau mimpi apa tadi??" Tanya Eyka kepada ku sambil tersenyum-senyum manakala jari telunjuknya menunjukkan ke arah diriku.
"Hiii...,takda apalahhh.."jawabku sambil menolak-nolak badan Eyka supaya dia keluar daripada bilikku itu dan aku terus menutup pintu.
"Woi,apasal kau tolak aku haa??... Woi dah lah tu,kau lupa ke hari ni kau ada shooting!!"jerit Eyka dari luar bilikku.
Aku yang menyandar badanku di pintu bilik...
Tersentak.
"Ya Allah...macam manalah aku boleh lupaaa!!!"jeritku sambil menggenggam rambutku yang kusut Masai itu.
Lalu aku berlari ke arah closet untuk mendapatkan tuala ku yang berwarna merah itu.
Dan aku teringat tentang mimpi tadi..
"Eiii..apasal lah aku boleh mimpi macam tu pulakkk!!!"jeritku.
"Woi!cepatlah!!"jerit Eyka yang telah siap sedia untuk pergi kerja.
"Ye,yeee...,aku cepatlah ni!!"balasku lalu aku terus berlari memasuki bilik air.
*so,acaner dgn bab ke-6 ni??
Mesti tak sangkakan Raina dah besar.ok,anyway jngn lupa komen and vote bebanyak tau.
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...