"Wei!"
"Apa?!"
"Wei,wei!"panggil Adam sambil menyiku ku.
"Apa?!!"balasku sambil memandang Adam yang duduk di kerusi sebelah ku,lalu aku menghentikan jari-jemari ku yang asyik menaip sesuatu di skrin phone ku.
"Tu,kau tengok kat sana tu.."kata Adam sambil bibirnya dimuncungkan ke arah sekumpulan gadis yang daripada tadi asyik memerhatikan kami berdua sahaja.
Lalu aku memandang ke arah sekumpulan gadis tersebut sambil melemparkan senyuman manis kepada mereka.
"Wei,wei dia senyum wei!..handsome gila!.."
Kata salah seorang gadis tersebut.
"Ha ah lah..comelnya dia!.."
Kata salah seorang gadis lagi.
"Dah,dah!,tak payah nak lelebih senyum tu..tak pasal-pasal semua orang kat cafe ni pengsan nanti.." kata Adam lalu menyedut straw minumannya.
"Asal?,kau jeles?..hah.."balasku sambil tersenyum melihat Adam.
"Buat apa aku nak jeles dengan kau.. ramai lagi perempuan kat luar sana syok kat aku.."kata Adam berlagak sambil menjelingku.
"Eleh,aku tau kau jeles!,kau jeles sebab aku lagi handsome daripada kau kan..haha.."
"Aduh,ada tong sampah tak kat sini, aku nak termuntah lah..blurk.." Kata Adam sambil acah-acah nak termuntah.
"Meh sini aku tolong kau muntah!.." Kataku sambil menepuk belakang badan Adam dengan kuat.
"Woi,sakit ahh!"adu Adam sambil memegang belakang badannya yang kesakitan itu.
"Haha!!"
Semasa aku sedang menggelakkan Adam,Kak Armel pun datang sambil membawa satu tin minuman 100plus dan duduk di kerusi hadapan kami.
"Kau ni dah kenapa?,tergelak-gelak.." Tanya Kak Armel sambil membuka tin minuman 100plus tersebut.
Namun,aku masih lagi tersengih-sengih melihat Adam.
"Ni hah Kak,dia pergi pukul belakang badan Adam..dah lah tangan macam batu,sakit tau!"kata Adam sambil mencebikkan bibirnya.
"Lah tu je?..haha!.."tanya kak Armel
Lalu ketawa."Haha..aduh kau ni apa ah,harap je lelaki tapi baru kena pukul sikit dah sakit haha!.."kata Kak Armel lagi sambil menggelakkan Adam.
Aku juga turut menggelakkannya.
Haha!!
"Entah,nampak je kuat, sado,tapi baru kena pukul sikit dah mengadu kat orang..haha.."kataku pula.
Haha!!
Aku dan Kak Armel terus menggelakkan Adam.
Adam pula sudah naik bengang dengan kitorang.
"Hah! Gelak!..gelak lah lagi.."kata Adam sambil memandang kami tajam.
"Alaa..kau ni dam,itu pun nak marah.. Kitorang nak usik-usik kau pun tak kan tak boleh.."kata Kak Armel sambil tersengih-sengih melihat Adam.
"Entah kau ni,macamlah kau tak biasa dengan kitorang..."kataku sambil menjungkit-jungkitkan kening ku.
Namun Adam masih lagi membisu dan bibirnya dicebikkan.
"Dah,dah lah tu merajuk..merajuk mengalahkan perempuan aku tengok!.."kata Kak Armel sambil menarik-menarik bibir Adam.
"Meh meh sini aku tolong sapukan pulak badan kau yang sakit tu.." kataku lalu mengurut-ngurut bahu Adam dengan kuat.
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...