"Hahh,kau nak apa ni??.. Cepatlah cakap..aku tengah sibuk ni nak pergi uruskan pasal stok kain baru tu haa".
kata ku kepada Eyka yang menelefon ku, lalu aku meneruskan langkah ku menuju ke M.F.holdings.
"Alaa..kau dah sampai ke??...kan aku suruh kau tunggu aku tadi,asal kau tak tunggu hahh!!".balas Eyka.
"Dah kau lembab sangat macam kura-kura,aku blah lah dulu..haha..".
"Hoi!!,kau cakap aku apa,kura-kura??, kalau aku kura-kura..kau tu kawan kura-kura!!.kau tau tak tadi aku sakit perut..dah lah tinggalkan aku sesorang kat rumah!!",kata Eyka dengan geram sekali.
"Alaa..kalau sakit perut kau pergi lah klinik!!,suruh lah pakwe kau tu hantar ke? tak pun duduk jer kat rumah tu diam-diam..kan senang. Kalau aku bawak kau sekali kang nanti kau sakit perut lagi!!,kan kau dah susah kan aku..",bebel ku kepada Eyka.
"Ha yelah yelah!!..kau je lah yang betul..haa nanti kalau kau balik belikan aku nasi ayam dengan air Milo ais tau..haa pastu kau belikan aku kerepek pisang kat kedai yang biasa kita beli tu tau.."
"Woi woi woi!!,banyak cantik muka bapak kau!!..kau ingat aku apa?.. Bibik kau!!..ahh takde takde,beli sendiri.. Tak pun suruh kau punya pakwe pergi belikan!!".
"Urghh..tak nak!!..nak kau yang beli jugak".
"Ahh malas ah aku.."
"Belikan jugak!!"
"Blurk..tak nak.."
"Belikann..."
Sedar tak sedar,lif sudah pun sampai ke tingkat 30.Aku terus mematikan phone ku dan melangkah keluar dari lif tersebut.
Kemudian,aku terus meluru ke arah Nina yang sedang khusyuk melakukan kerjanya.
"Eh,Cik Raina?..ada apa yang boleh saya bantu?"Tanya Nina sambil mendirikan tubuhnnya dan melemparkan senyuman kepada ku.
Aku suka dengan si Nina ni,sebab apa?sebab dia ni baik,sopan and tak lah gedik macam yang sorang tu. Tergedik-gedik meluat aku tengok huhh.
"Hari ni saya ada perjumpaan dengan Cik Armel,so dia dah ada ke belum?".
" Oh Kejapnya,saya pergi tanyakan dulu.Cik Raina boleh jemput duduk dulunya".kata Nina sambil tangannya menunjukkan ke arah sofa di depannya itu lalu bergegas pergi.
Aku pun terus melabuhkan punggung ku di sofa tersebut.Pada masa yang sama,aku terlihat Anis yang sedang berborak-borak dengan beberapa pekerja wanita di situ,huhh paling menyampah aku dengan minah ni. Entah apa benda lah yang di borak-borak kan tu,tergedik-gedik jer aku tengok.
"Hishh,orang datang pejabat nak kerja!, bukannya berbual kosong. kalau aku, dah lama aku pecat kau sekali dengan geng geng kau aku pecat!". Kata ku dengan nada berbisik.
Lalu aku mendengarkan perbualan mereka sementara Nina berjumpa dengan Kak Armel.
"Wei,handsomenya wei...dia tu..argh cair aku di buatnya"kata Mira sambil memegang pipinya kuat.
"Haah lah wei,dah lah handsome,kaya pulak tu urghh..memang semua dia ada lah..kalau En.Rafael tu jadi boyfriend aku.. Aku tak kan cari lain punya lah!!"kata Zara pula sambil memegang fail.
"Eh eh,sorry sikitnya..korang jangan ngada-ngada nak ngorat dia erk. Dia aku punya okayy...",kata Anis dengan nada yang gedik.
"Hmm...yelah..semua kau punya.." Kata Zara sambil menjeling Anis.
"Apa?En.Rafael?siapa pulak dia ni.. Staf baru kat sini ke?tak pernah dengar pun sebelum ni",kataku dengan nada berbisik.
Kemudian lamunan ku terhenti apabila Nina menegur ku.
"Cik Raina.."
"Huhh ye.."
"Maaflah kalau saya buat cik Raina terkejut"
"Eh takdelah..huhh macam mana dengan cik Armel,dia ada tak?"
"Em..maaflah,hari ni Cik Armel busy so dia suruh En.Rafael gantikan tempat dia"
"En.Rafael?,siapa tu?",tanya ku manakala otak ku masih mencari-cari siapa dia tu,aku rasa aku macam kenal dengan nama tu.
Ya,kenal sangat!!
"Dia tu adik Cik Armel.Dah lah Cik Raina,mari saya bawa Cik ke bilik En.Rafael",kata Nina lalu membawa ku menuju ke bilik En.Rafael.
Kenapa jantung aku berdegup laju ni!!
Lalu Nina membuka pintu bilik En.Rafael dan berkata...
"Encik,Cik Raina dah sampai"
Sedang khusyuk dia melakukan kerja di laptopnya,sedikit senyuman terukir di bibirnya dan berkata semula kepada Nina...
"Okay,suruh dia masuk"
"Baik Encik!"
Lalu Nina mengajak ku yang masih tercegat di depan pintu untuk masuk ke dalam.
Semakin laju pulak dah jantung aku ni!!!
Ku melangkah masuk dan menghentikan langkahku apabila tiba di hadapan mejanya.ku lihat En.Rafael sedang khusyuk dengan memandang laptopnya dan...
"Hai Raina!"
Kata En.Rafael sambil melemparkan senyuman kepada ku.
Aku blur...
"Aku kenal dia ke?..nak hai hai bagai ni",kataku di dalam hati.
Ku tenung lelaki di depanku itu sambil mengerutkan dahi,and...
OMG!!!
Ya,dia ni..
Dia ni lelaki yang langgar aku hari tu!!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...