I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away...Nada dering handphone ku berbunyi lalu aku terus mengangkatnya.
Kalau nak tahu,ni lah lagu favourite aku.huhu!!
Disebabkan aku ni gila shopping,
banyak jugak lah beg-beg plastik yang aku pegang ni sampai tak cukup tangan kalau dilihat.Hahaha..pandai-pandai kaulah Raina, nak sangat shopping kan.Haa amik kau,larat tak kau nak bawak beg-beg tu pergi kat kereta.
"Aduh,sape pulak yang call ni..time aku macam ni lahhh...Ade jer yang nak call."katku sambil mencari-cari phone didalam handbag.
Aku melihat nama pemanggil yang tertera di skrin phone ku..
"ZAYN"
"Hahh!!Zayn..."
Dengan nada yang gembira,lalu dengan cepat aku menjawab panggilan tersebut.
berseri-seri wajah aku apabila mendapat panggilan tersebut,yelah mana taknya..buah hati call tu huhu.
Lagipun dah beberapa hari kitorang tak berjumpa sebab Zayn sibuk ber shooting kat Langkawi sekarang ni.Maklumlah..bila dah hot sekarang ni, memang sana sinilah perginya.
Hmm,kalah aku."Hello,awak!!..ada apa call saya ni??... Rindu ke dengan orang kat sini..??" Soalku dengan nada yang manja.
"Hm,taklah tak rindu punn..."jawab Zayn main-main.
"Emm...oklahh...orang tu kan tengah happy kat sana,manalah nak rindu dengan orang kat sini kan.."kataku dengan membuat suara alah-alah merajuk.
"Ala-alaaa...merajuk ke dia..janganlah merajuk,saya gurau jer...nanti saya belikan awak coklat nak tak?"pujuk Zayn.
"Tak nak"
"Tak pun saya belikan awak teddy bear yang paling besarr sekali,ok tak?"
"Tak nak"
"Kalau camtu saya bawak sotong kat Langkawi ni lah bagi kat awak, nak tak?"kata Zayn lagi sambil tergelak kecil.
"Eeiii..awak ni kan!!..suka sangat main-main erk,hahh bawaklah sotong tu biar nanti saya tenyeh-tenyeh kat muka awak tu sampai tak handsome muka tu lagi dah..hahh padan muka" balasku dengan nada yang tinggi.
Sedang aku membebel dengan Zayn di telefon sambil berjalan,tanpa sedar aku..
"KEDEBUSHH"
"Adoii...sape pulak yang langgar aku ni!!...habis berterabur beg-beg aku ni."Bahuku yang kesakitan itu aku gosok-gosok akibat perlanggaran yang tidak disangka-sangka itu.
Aku lihat,lelaki yang langgar aku itu turut terjatuh.Tanpa aku menghiraukan lelaki itu,aku terus mengutip beg-beg plastik aku yang berteraburan tadi.Semasa aku mengutip beg-beg plastik tersebut, ada satu beg plastik aku yang berwarna merah sama dengan beg plastik lelaki tersebut.
Ahh lantaklah!!
Tanpa teragak-agak,aku terus mengambilnya dan membangkitkan tubuhku yang terjatuh tadi.Lelaki itu juga membangkitkan tubuhnya sambil menyapu-nyapu seluar dan bajunya,lalu dia mengambil beg plastiknya yang berwarna merah itu semula.
"Hoi kau ni tak nampak ke aku tengah berjalan?"kataku sambil memandang tajam ke biji mata lelaki itu.
"Eh,jap jap.aku rasa aku jalan okay jer.kau yang berjalan tak betul, bercakap dengan telefon,mata tak fokus kat depan..nak salahkan aku pulak!"balas lelaki itu.
Arrghh!!panasnya hati aku dengan mamat ni...dahlah aku baru jer bebel dekat si Zayn tu,ni kau nak aku bebel kat kau pulak ke??!!
"Sukahati akulah!!kau sibuk apasal??" Kataku dengan nada yang tinggi.
Eeiii mamat ni boleh pulak dia sengih-sengih,kalau boleh nak jer aku smackdown kau dekat situ jugak.
Tapi,sabar Raina sabar...tempat terbuka ni kot...banyak mata yang memandang.Tak pasal-pasal esok pagi masuk newspaper "artis terkenal Raina Safiyya telah mencederakan orang awam di shopping mall."
Arrghhh!!!kesian Mak Ayah aku kat kampung tu,kat mana lah diorang nak letak muka nanti.
"Kau ni,tak kenal ke aku ni siapa?" Soalku selamba.Lelaki itu mengerutkan dahinya sambil memandangku tajam.
lelaki itu cuba mengingati wajah di depannya itu dengan penuh khusyuk melihat diriku seolah-olah...
And yes...
'Aku ingat kau,yes aku ingat!!.. Kaulah budak perempuan yang simbah air sirap kat baju aku,masa kat sekolah dulu and kaulah perempuan yang mengamuk kot agaknya kat dalam kereta swift merah tu'bisik Rafael di dalam hatinya.
Yes!!!!
Akhirnya aku jumpa kau lagi.
Miss.Selamba.
Tapi apa yang difikirkan Raina adalah sebaliknya.
'Biar betul mamat ni,takkan tak kenal aku pun.Agak-agaklah!!satu Malaysia kenal aku kot!!'kataku didalam hati.
Tanpa melengahkan masa lagi,aku terus blahh!!Malas aku nak layan.
Tapi,asal aku rasa aku macam kenal jer dengan mamat ni erk.
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...