Pin!!Pinn!!!
"Eh,siapa pulak yang hon hon kereta tu?"kata Puan Maria apabila mendengar bunyi hon kereta di luar rumahnya.
"Ini dia puan airnya"kata Mak Jah yang baru sahaja sampai membawa air untuk majikannya itu di ruang tamu.
"Eh,kamu pergi tengok kat luar tu sekejap.Dari tadi asyik hon hon jer"Arah Pn.Maria kepada Mak Jah.
"Baiklah Puan"jawab Mak Jah lalu bergegas pergi.
Kemudian,Puan Maria mengambil minuman yang dibuat oleh Mak Jah yang berada di atas meja dan meminumnya.
×××××××××××××××××
"Puan"panggil Mak Jah.
"Haa,siapa yang datang tu?"tanya Pn.Maria sambil melihat ke arah pintu masuk rumah.
Seorang jejaka handsome,kacak lagi bergaya,ceh bergayaa..poyo adalah haha,memasuki pintu tersebut dan meneruskan langkahnya ke arah Pn.Maria sambil melemparkan senyuman.
"Rafael!"jerit pn.Maria apabila melihat anak lelakinya itu pulang dari New York.Dah lama tak jumpa. rindunya!.Pn.Maria terus berdiri dan memeluk erat anaknya itu.
"Bila kamu balik?kenapa tak call mama hahh?hi,kalau tak,bolehlah mama jemput kamu kat airport.."kata Pn.Maria sambil tangan kanannya menggosok-gosok rambut anaknya itu.
"Ma..,habislah rosak rambut Rafael ni"kata Rafael sambil membetulkan rambutnya yang sudah rosak akibat perbuatan mama nya itu.
"Alahh..kamu ni,mama bukannya apa, mama geram sangat dengan anak mama ni.lagi-lagi kamu tak call mama kamu nak balik Malaysia" jelas Pn.Maria sambil mencubit-cubit pipi Rafael.
"Aduh,sakitlah ma...",adu Rafael sambil menggosok-gosok pipinya yang kesakitan itu.Manakala, Pn.Maria tersenyum-senyum melihat telatah anaknya itu.
"Rafael saja jer nak buat surprise kat mama.."kata Rafael sambil mencium pipi Pn.Maria dan berlalu pergi menaiki tangga untuk ke biliknya.
"Isshh kamu ni macam-macamlah, dah nanti turun makannya,kita sembang-sembang lagi!..banyak mama nak tanya kamu soalan ni.."kata Pn.Maria kepada anak lelaki bujangnya itu.
"Ok ma,masak sedap-sedap yerr..mama ingat lagikan favourite Rafael?"soal Rafael lalu meneruskan langkahnya ke biliknya.
"Of course lah mama ingat.."balas Pn.Maria pula.
"Eh Rafael,tadi kamu balik..."belum sempat Pn.Maria bertanya,kelibat Rafael sudah hilang daripada pandangannya.
"Hmm,cepat betul dia menghilang. penat lah tuu..."bisik Pn.Maria.
××××××××××××××
Rafael terus menghempaskan tubuhnya ke atas katil sambil merenung jauh dan jauh.Sementara pula otaknya ligat memikirkan sesuatu.
"Siapa perempuan tu,kenapa aku rasa aku macam kenal sangat dengan dia, aku rasa macam ada sesuatu perkara di antara aku dengan dia.Tapi apa?, apa bendanya?,kalaulah aku dapat lihat mukanya dengan jelas lagi mungkin aku akan ingat balik siapa dia"kata Rafael pada dirinya sendiri.
Tanpa dia sedar,dia telah terlelap dan dibuai mimpi.
*Alahai sweetnya Rafael dengan mama nya...haha!!
Okay hope korang suka and jangan lupa vote bebanyak kayy!!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...