"Kau..kau..kau yang langgar aku hari tu kan?!!"
Kataku gagap sambil jari telunjuk ku menunjukkan ke arah lelaki yang sedang duduk di hadapan ku itu sambil tersenyum.
Manakala jantungku dari tadi tidak henti-henti berdegup dengan laju.
"Yes!,and my name is Rafael,Tengku Adrian Rafael.."jawab Rafael sambil mendirikan posisinya yang sedang duduk tadi.
"What??,Tengku..Adrian..Rafael??"
Kataku sambil memegang kepala ku dengan kuat.Otak ku pula sedang sibuk mencari mencari mencari!!.
Arghh!!cepatlah cepatlah!!cepatlah ingat balik!!
Yes!aku ingat dah,aku ingat dah!!
Aku kenal nama ni,aku kenal,aku kenal!!!
"Kau..kau ni Rafael sekolah smk Sungai kapar indah tu kan?"
"Yup!"
Balas Rafael dengan senyumannya yang tidak henti henti dari tadi.
Aku masih kuat memegang kepala ku,
Otak ku pula ligat,ligat berfikir. Betul ke lelaki kat depan aku ni,adalah dia!, betul ke?!,betul ke!!Lelaki paling poyo kat sekolah!paling aku benci!paling aku menyampah! Kenapa?kenapa kau muncul dalam hidup aku lagi sekali!!
Aku tak nak!!
Tak!tak mungkin aku jumpa dia, tak mungkin!!.ni mesti mimpi kan,ya ni mimpi,aku tau ni semua mimpi!!
×××××××××××××××××
"Best tidur.."
Kata Rafael yang sedang melakukan kerja di laptopnya manakala matanya masih setia memandang skrin laptop tersebut.
"Huhh"
Kataku sambil melihat sekeliling ku, dan ku lihat,aku sedang duduk di atas sofa?
"bila masa pulak aku duduk sini?"
Kataku dengan nada berbisik sambil memegang kepalaku. Kemudian, aku mengalihkan pandangan ku ke arah Rafael.
"Kau!apa kau buat kat aku hahh?!"
Tanyaku dengan nada yang tinggi lalu membangkitkan tubuh ku yang sedang duduk tadi.
"Sorry lah saya tercium awak tadi.."
Kata Rafael selamba sambil menaip laptopnya.
"What?apa kau kata??"
Kataku dengan nada yang tinggi manakala mataku membulat besar, lalu dengan perasaan geram aku terus ke meja Rafael dan...
DUSHH!!
Aku menghentak meja kerja Rafael manakala mataku tajam melihat ke dalam biji matanya.
Terkejut juga Rafael apabila aku menghentak meja kerjanya.
Wajahku pula ku dekat kan sedikit ke arah wajahnya hinggakan dagu ku hampir terkena laptopnya.
"Baik kau cakap betul betul,apa dah jadi tadi?",tanyaku dengan nada perlahan ditambah dengan perasaan geram.
Mata ku pula tajam memandangnya dan mata kami bertentangan.
Rafael menyandarkan badannya ke belakang sambil melirikkan sedikit senyuman kepada ku.
"Boleh pulak dia senyum-senyum.. Ishh geramnya aku dengan dia ni.." Kataku di dalam hati.
"Comel pulak muka awak bila tengah marah.." Balas Rafael sambil tersenyum melihat ku.
"Eeiii...tak payah nak ber awak-awak lah..bagitahu lah cepat!!", kataku dengan geram.
Rafael terus membangkitkan tubuhnya lalu mendekatkan wajahnya dekat dengan ku.hidung kami hampir tersentuh dan aku dapat merasakan nafasnya.
Aku menelan air liur ku,tiba-tiba je aku rasa aku pulak yang takut.Argh!!
Dub dab dub dab!!
"Makin Marah,makin comel lah sampai muka pun dah naik merah tu.."
Huhh!muka aku dah merah ke!!
"Eeiii..."kataku sambil menolak mukanya ke belakang.
"Arhh.."kata Rafael.
"Hahh padan muka,gatal lagi nak dekat-dekat kan muka dengan aku!"
Kataku sambil memeluk tubuh.
"Ish ganasnya awak ni,nasib baik tak tolak kuat sangat.kalau tak habis muka saya yang handsome ni"
Kata Rafael sambil memegang-megang wajahnya itu.
"Eeiii..poyonya...macamlah handsome sangat!",kata ku sambil menjeling Rafael.
Tapi kalau nak di ikutkan,dia ni memang handsome arhh!!.eh jap jap, apahal pulak aku nak puji puji dia ni!!
"Haha..alaa..awak cakap je macam tu, tapi hati kata lain kan.."
"Eeiii...please lah,tak ingin aku nak puji-puji muka kau yang tak berapa tu..and lagi satu,bagi balik aku punya..."
Alamak,apa aku cakap ni!asal lah bodoh sangat aku ni!
Aduh macam mana ni!!
"Apa apa?,aku punya apa?.."
"Urh lupakan.."kataku sambil mengetap bibir ku.
"Oh..kau punya..."
Belum sempat Rafael menghabiskan ayatnya aku sudah memotong.
"Diam!!"
"Kenapa?tadi bukan main semangat lagi,ni kenapa diam pulak..ke awak nak simpan saya punya tu and saya simpan awak punya tu..."
Kata Rafael sambil tersenyum-senyum melihat ku yang tengah merah padam tu.
"Ishh!,dah lah malas aku nak layan kau!!aku nak balik!"
Kataku sambil melangkah kan kaki menuju ke pintu..
Belum sempat ku membuka pintu, langkah ku terhenti apabila tangan ku di tarik.Dan aku memusingkan tubuh ku menghadap ke belakang.
"Aku minta maaf and sebenarnya kau pengsan tadi,so aku angkat lah kau letak kat atas sofa tu"kata Rafael perlahan sambil memandang ku.
"Aku pengsan?and kau angkat aku??"
"Yelah,takkan lah aku nak biarkan kau terbaring kat atas lantai tu..and sumpah aku tak buat apa-apa kat kau"
"So,lepaskan lah tangan aku!"
Dengan cepat Rafael melepaskan tangan ku yang sedang memegang kuat tangan ku.
Lalu aku memusingkan tubuh ku ke depan semula dan...
"Raina!,masa kau tidur tadi..geram sangat aku tengok kau,sebab comel sangat nak je cubit-cubit pipi tu.."
Kata Rafael sambil tersenyum-senyum.
Ishh!boleh pulak dia main-main.
Tanpa memandangnya,aku terus melangkah pergi.
Rafael pula masih terenyum-senyum melihatku hinggalah aku hilang daripada pandangannya.
"See you again miss selamba.."
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...