Ting!
Pintu lif terbuka,seorang wanita yang berkaca mata hitam dan berambut perang melangkah keluar. Langkahnya diteruskan menuju ke meja kerja Nina.Semua mata di pejabat itu tertumpu ke arah wanita yang tidak dikenali mereka itu.
"Wei wei,kau tengok tu!,siapa tu?!" Soal Zara sambil tangannya menarik-narik Anis yang sedang khusyuk melakukan kerja disebelahnya.
"Mana-mana?!"jawab Anis sambil matanya melihat sekeliling.
"Itu!,yang tengah berjalan nak ke meja Nina tu!"Kepala Anis dirapatkan dengan kepalanya lalu bibirnya dimuncungkan ke arah wanita tersebut.
"Siapa tu?!,tak pernah aku nampak dia pun sebelum ni...dia ingat ni disko apa nak pakai seksi-seksi!"Bebel Anis sambil memandang wanita yang memakai dress paras paha dan tidak berlengan itu.
"Hm,entah-entah girlfriend Encik Rafael tak?!"teka Zara sambil membuat gaya seperti orang berfikir.
"What girlfriend?!,setahu aku Encik Rafael mana ada girlfriend!,kau jangan nak memadai erk!..Encik Rafael tu aku punya!"Anis mengerutkan dahinya sambil memandang Zara yang duduk disebelahnya itu.
"Ah whatever lah!,dah lah jom sambung buat kerja balik!"lalu Zara merapatkan kerusi yang sedang diduduknya dekat dengan meja kerjanya.
Kata-kata Zara tidak didengari dan diabaikan sambil matanya memandang tajam ke arah wanita itu.
"Excuse me.."kedengaran suara yang datang menyapa Nina menyentaknya daripada terus melakukan kerja.lalu Nina mendongakkan kepalanya untuk melihat gerangan si pemilik suara.
"Yes!,can I help you miss?"soal Nina sambil mendirikan dirinya.
"Boleh I jumpa dengan Tengku Adrian Rafael?!"jawab wanita itu lalu kaca mata hitamnya dibuka.
"Em,maafnya Cik..Cik ni siapanya?, Cik ada buat apa-apa appointment ke dengan Encik Rafael?!,sebab sekarang ni Encik Rafael tengah busy..dia tak nak ada sesiapa ganggu dia buat masa sekarang ni.."jawab Nina dengan lembut.
"I don't care!,I nak jumpa dia sekarang jugak!,you pergi panggil dia sekarang!"bentak wanita itu sambil memandang Nina tajam.
Semua staf di dalam pejabat itu terus berhenti melakukan kerja dan lagi sekali memandang wanita itu apabila wanita itu meninggikan suara di hadapan Nina.
"But Cik..Encik Rafael tak nak diganggu buat masa sekarang ni.."
"Oh,okay takpe kau tak nak panggilkan..biar aku sendiri yang pergi jumpa dia!"lalu kakinya terus dilangkahkan menuju ke bilik kerja Rafael.
"Tapi cik.."rayu Nina sambil menarik lengan wanita itu.
"Eh lepaslah!,aku nak jumpa dia!" Nina yang sedang memegang lengan wanita itu,terus dilepaskannya.Lalu wanita itu meneruskan langkahnya.
"Adoi,matilah aku..kalau Encik Rafael mengamuk nanti macam mana!.." Gumam Nina,dadanya yang turun naik turun naik itu menandakan debaran pada dirinya.lalu dia melangkahkan kakinya mengikut belakang wanita itu.
"Cik!.."
Aku yang sedang berserabut melakukan kerjaku terus tersentak apabila kedengaran bunyi bising dari arah luar.
"Apahal tu bising-bising!,dah lah otak aku tengah serabut!,hishh.."jari-jemariku yang sibuk menaip ku hentikan dan cuba memanjangkan leherku untuk melihat apa yang sedang berlaku diluar bilik kerjaku.
Pakk!!
Aku yang sedang duduk di kerusi kerjaku terus terkejut apabila pintu bilikku ditolak kuat.Terus kencang jantunkan berdegup,dan yang paling membuatkan aku terkejut ialah, apabila terpampang wajah Nina bersama seorang wanita didepan pintu.
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...