BAB 24

4.6K 149 2
                                    

"Wei!"

Sapa Eyka kepada ku yang asyik termenung sahaja daripada tadi di bilik rehat butik milikku.

"Apa?"Balasku perlahan.

"Kau ni kenapa hah,daripada tadi aku tengok kau termenung je...cerita ah kat aku apa masalah.."

Kata Eyka lalu melabuhkan punggung di atas kerusi di depan ku.

Kemudian aku menongkat daguku dan memandang Eyka.

"Kau nak tahu tak semalam aku jumpa siapa..."

"Siapa siapa...kau jumpa Fattah Amin ke??..yang tengah Meletop gila dengan drama terbaru dia tu,drama suri hati Mr.Pilot..."

Balas Eyka sambil tersenyum-senyum.

"Woi!,kau ni gatal kan..dah ada boyfriend pun nak tergedik-gedik dengan laki lain.."

"Alaa kau ni,macamlah kau tak tahu yang aku ni peminat nombor satu dia tau!"

Kata Eyka sambil membuat gaya orang gedik.huhh menyampah pulak aku tengok.

"Huh,takde makna aku nak jumpa dia.."balasku.

"Habis tu kalau bukan dia..siapa yang kau jumpa semalam??"

"Kau nak tahu siapa aku jumpa.."

"Cakaplah cepat siapa??"kata Eyka sambil menggoncang-goncangkan tubuhku.

"Rafael"

"Siapa?Rafael??".kata Eyka sambil mengerutkan dahinya.

"Tengku Adrian Rafael!"

"What?!..Rafael tu..??"

"Em.."

"Kau jumpa dia..??budak yang kau kata poyo  kat sekolah kita dulu tu??..haha!".kata Eyka terkejut lalu ketawa kecil.

"Yes!!..Mr.POYO...budak paling aku benci,menyampah,suka sakitkan hati aku huhh!"

"Hahaha!!".gelak Eyka.

"Yang kau ni gelak apahal?"

"Takdelah,aku bukannya apa..dari tadi aku tengok kau termenung memanjang dengan muka macam biskut lemau..rupa-rupanya fikir pasal ni jer..haha!!"

"Eeii...".kataku sambil mencubit tangan Eyka.

"Aduh sakitlah wei!".Adu Eyka lalu menggosok tangannya yang dicubit tadi.

"Padan muka gelakkan aku lagi..". Balasku sambil menjeling Eyka.

"Agak-agaknya lah kan,mesti dia dah lain kan..dah lama aku tak jumpa dia arhh!!..dia dah lah handsome,comel, kaya pulak tu..mesti sekarang ni dia dah jadi lagi handddsome kan,arhh!!"

"Hoi!Hoi!!,kau kata apa handsome?.. Boleh blah lah!!".

"Alaa..kau cakap je kau benci dia,tak handsome lah tu lah ni lah..tapi sebenarnya hati kau kata lain kan kan..."

Kata Eyka sambil tersenyum-senyum memandangku.

"Huhh!,tolonglah..lelaki macam dia tu aku nak suka..memang tak ahh!!"

"Emm..yelah tu..tapi kan,dia tu okay apa.Dah lah perfect mesti ramai perempuan suka kat dia kan.."

"Eeii...yang kau ni nak puji-puji lelebih dia tu apahal!"

"Biarlah...hah lagi satu,kau jumpa dia kat mana??"

×××××××××××××××××

Aku menghentikan jari-jemariku yang sibuk menaip laptop,lalu aku menyandarkan tubuhku ke belakang. Aku melihat jam di tangan ku menunjukkan pukul 12.00 tengahari,

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now