BAB 40

4.2K 138 1
                                    

"Huh penatnya!..."keluhku lalu aku terus membuka pintu kaca butik ku untuk masuk ke dalam.

Aku meneruskan langkahku menuju ke arah kaunter.Belum sempat aku meletakkan handbag ku di kaunter tersebut,Dani dan Sarah datang menerjahku.

"Boss!boss!!.."panggil mereka sambil berlari ke arahku.

Mereka sempat membrekkan kaki daripada terus melanggarku.

"Huh apahal ni?!..terlari-lari macam kena kejar hantu saya tengok!.."lalu aku meletakkan handbag ku di kaunter.

Dani dan Sarah tersengih apabila aku kata begitu.

"So,kenapa korang berlari-lari ni?!, jangan kata baju hilang kena curi erk!" kataku sambil bercekak pinggang, manakala tangan kanan ku menunjuk ke arah mereka berdua tanda memberi amaran.

"Eh..eh..bukan boss!,baju ada semua.. Baju tak hilang.."kata Dani sedikit tinggi.

"Habistu pasal apa?!"tanyaku sambil mengerutkan dahi.

Dani dan Sarah masih lagi tidak menjawab pertanyaanku,malah mereka makin tersengih-sengih dibuatnya.

"Hoi,saya tanya ni!,yang kamu berdua duk tersengih-sengih lagi ni apahal!" kataku sambil menghentak tanganku di kaunter.

Tersentak mereka berdua dibuatnya lalu cepat-cepat mereka menghentikan sengihan mereka. Manakala aku memandang mereka berdua tajam.

"Boss?!"panggil Dani sambil tersengih-sengih memandangku.

Aduh!,apahal lah diorang ni,asyik tersengih-sengih je!..demam apa diorang ni.

"Apa?!"

"Eh kau cakaplah.."kata Dani kepada Sarah yang berdiri disebelahnya itu.

"Eh kaulah.."kata Sarah pula.

Aku pula memandang mereka pelik melihat telatah mereka berdua yang berbisik-bisik sambil tolak-menolak di antara satu sama lain.

"Cakap jelah apa dia?!"kataku sedikit tinggi.

"Ah boss!,macam ni hah..a..ada orang datang nak jumpa boss!"kata Sarah.

"Ada orang nak jumpa saya?!,mana orang tu?"tanyaku sambil meliarkan mataku melihat ke sekeliling.

"Tu,kat sana tu.."tunjuk Sarah  sambil tersengih-sengih.

"Siapa?,korang kenal ke?"tanyaku sambil melihat ke arah seorang lelaki yang sedang melihat-lihat baju berdekatan dengan fitting room.

"Tak!.."jawab mereka serentak.

"Tapi kan,orang tu handsome lah boss!"kata Dani sambil tergedik-gedik aku tengok.

"Ha ah boss,handsome sampai saya pun cair tengok dia!"tambah Sarah lagi sambil tersengih-sengih.

"Hm,patutlah daripada tadi tersengih-sengih!"lalu aku menjelingkan mata ke arah mereka berdua yang tergedik-gedik memandang lelaki yang sedang membelek-belek baju itu.

"Dah lama ke dia tunggu?"tanyaku.

"Aaa..dalam 1 jam lebih macam tu.." Balas Sarah lalu mengalihkan pandangannya semula ke arah lelaki tersebut.

"Mak ai,lama tu!..sanggup betul dia tunggu.."kataku berbisik sambil melihat ke arah lelaki yang tidak dikenalinya itu.

Lalu aku menolehkan semula pandanganku ke arah mereka berdua yang masih tergedik-gedik.

"Yang korang tercegat lagi kat sini buat apa?!,dah pergi buat kerja sana!" Arahku kepada mereka berdua.

"Hihi..sorry boss!"lalu mereka berdua melangkah pergi untuk melakukan kerja mereka.

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now