"44,45,46,47,48,49...."
Tok!Tok!
Belum sempat aku membuat push up yang ke 50,pintu bilikku diketuk.
"Siapa tu?!"tanyaku lalu menyambung membuat push up yang tertangguh sebentar tadi.
"50.."
"Mama ni,boleh mama masuk?!"
"Masuklah,Raf tak kunci pun pintu tu.."
Lalu Pn.Maria terus membuka pintu dan masuk ke dalam.
Kelihatan Rafael yang sedang membuat push up,Pn.Maria terus melabuhkan punggungnya di atas katil.
"51,52,53,54,55,56...."
"Aik,tak pernah-pernah pun kamu nak ber push up malam-malam macam ni..dah kenapa?"Tanya Pn.Maria pelik.
"Alaa Raf saja je...takkan tak boleh kot"Balasku sambil membuat push up.
"57,58,59,60.."
Lalu Rafael mendirikan dirinya dan duduk disebelah Pn.Maria.
"Ni,tiba-tiba je mama datang kat bilik Raf ni kenapa?"tanyaku sambil memandang ke wajah mama.
"Huh,takde apalah..saja je nak tengok anak mama ni dah tidur ke belum.." Balas Pn.Maria lalu melemparkan senyuman kepadaku.
"Mama,Raf dah besarlah..Raf bukannya budak-budak lagi..yang budak-budak tu,tu hah si Adam tu.."
"Alaa,mama tengok kamu semua sama je!,kamu,Kak Armel ngan Adam harap je dah besar panjang..tapi perangai macam budak-budak,sakat sana sakat sini gaduh sana gaduh sini..hmm..tak pernah nak berubah langsung!.."kata Pn.Maria lalu mencubit lengan ku.
"Ahh!,sakit lah ma.."adu ku sambil menggosok-gosok lengan ku.
"Kalau kamu rasa kamu tu dah besar sangat,dah berduit,dah bekerja...bila nak kahwinnya?!"
Tersentak aku apabila mama bercakap pasal kahwin!kahwin!.
"Kenapa diam je..takkan lah muka handsome macam ni takde perempuan yang nak!huh!"kata Pn.Maria sambil mencubit pipiku.
Wuu,mama kata aku handsome!!
"Ada,ramai sangat!sampai artis pun kalah ma.."kataku sambil tersengih-sengih melihat mama.
"Eleh,poyo jelah kamu ni..."balas mama sambil menjelingku.
"Mama ni sepatutnya banggalah ada anak handsome macam Raf ni,yang ramai peminat,yang sweet,yang paling macho...dan yang pasti bukannya yang macam Adam tu,acah-acah je lebih.."kataku sambil menarik bahu mama mendekatiku dan meletakkan dagu ku di atas bahunya.
Lalu melemparkan senyuman kepadanya.
"Oh,kalau kamulah yang paling handsome,paling sweetlah,paling tulah,paling ni lah,so mana dia bakal menantu mama?!"
"Dah ada dah!"balasku.
"Siapa?!"
"Orang yang mama suka sangat,yang mama anggap dia macam anak mama sendiri..."
"Raina?!"kata mama terkejut.
Namun aku hanya melemparkan senyuman kepada mama.
"Tapi,Raina tu kan dah berpunya..tak kan lah kamu nak rampas dia daripada Zayn.."
"Oh tu ke nama boyfriend dia...Raf tahu.."
"Kamu tahu?,Raina bagitahu ke?"
"Tak,Raina tak bagitahu pun..tapi Raf nampak boyfriend dia tadi.."
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...