Aku melangkah masuk ke pintu utama M.F.holdings,papa berada ditengah-tengah manakala aku dan kak Armel berada disampingnya.
Aku melihat beberapa pekerja memberi tunduk hormat dan memberikan salam dan selamat pagi setiap kali kami melangkah untuk menuju ke tingkat 30.
"Selamat pagi bos"kata salah seorang pekerja wanita di situ sambil membongkokkan tubuhnya.
Ada juga beberapa pekerja wanita yang berbisik sambil memandang diriku.hm susah betul lah jadi handsome ni, haha!!
Lalu aku memberikan senyuman kepada mereka.
Setibanya kami di tingkat 30,Kak Armel telah memanggil semua staf berkumpul untuk memperkenalkan diriku kepada semua staf yang bekerja di situ.
Then,papa bersuara...
"Okay semua dengar sini,hari ni saya nak perkenalkan kepada semua staf kat sini bahawa anak saya, Tengku Adrian Rafael akan mula bekerja di sini sebagai CEO di syarikat ini. Sebelum ni Rafael tinggal di New York kerana membantu dalam mengendalikan hal syarikat M.F.holdings di sana bersama En.Zahid dan En.Nazmi.Saya harap semua boleh bekerjasama dan menjaga disiplin diri sebagai pekerja faham!!,so,ada apa-apa soalan sebelum kita sambung kerja?".Terang En.Azril kepada staf-staf pekerjanya.
"Saya nak tanya soalan boleh tak?" Tanya salah seorang pekerja wanita yang asyik memerhatikan ku sahaja daripada tadi.
"Ya Anis..kamu nak tanya apa?". jawab En.Azril.
"Huh..nak panggil nama encik ni siapa yer??".kata Anis sambil tersengih-sengih melihat ku.
"Kamu boleh panggil dia,En.Rafael!". Balas Kak Armel dengan pantas.
"Oh okay.."
Gediknya aku tengok perempuan ni, dari tadi asyik perhatikan akuu..jer. Hishh seram pulak lah aku dengan minah ni!.dah lah aku tengok minah ni macam tak cukup kain je pakai baju.Apa kau ingat ni disco apa nak pakai seksi-seksi huhh!! Sakitnya mata aku!!.
"Hahh Nina mari sini..".panggil Kak Armel.
Lalu Nina dengan segera,meluru laju ke arah Kak Armel.
"Ya Cik"
"mulai sekarang kamu sebagai P.A. En.Rafael ok"..kata Kak
Armel kepada Nina yang sedang berdiri di depannya itu."baik cik Armel".balas Nina sambil terseyum.
"What?Nina?kenapa bukan aku?.. asyik Nina Nina Nina..menyampah pulak aku dengan dia ni hishh!!". Kata Anis dengan nada berbisik.
"Fuhh..Alhamdulillah..nasib baik lah akak tak suruh si minah gedik tu jadi P.A. aku,kalau tak..memang hari-hari lah aku nak muntah blurk..si Nina ni okay lah lagi,baik,sopan and tak lah gedik aku tengok".kata Rafael di dalam hatinya.
"Okay semua boleh bersurai and do your work!! ".kata Kak Armel kepada semua staf di situ.
Lalu semua pekerja melakukan kerja mereka masing-masing.
Kemudian Kak Armel dan Nina membawaku menuju ke ruang pejabat ku.
"Okay,this is your room.kalau ada apa-apa masalah boleh bagitahu akak atau Nina,your P.A."kata Kak Armel lagi.
"Okay Kak!!"balas ku lalu melabuhkan punggung ku di atas kerusi kerja ku.
"Okay Nina,awak boleh ke tempat awak sekarang".arah Kak Armel.
Lalu Nina berlalu pergi.
Sebelum Kak Armel ingin keluar dari bilik ku,dia baru teringat sesuatu..
"Hahh Raf,nanti jangan lupa pasal perjumpaan dengan Raina pukul 10 pagi okay.."
"Ya,Raf ingatlah kak..."balasku sambil menyandarkan kepalaku di kerusi kerja ku itu.
"Huhh yelahh..dah akak nak pergi ni, ada meeting dengan client bai!!".kata kak Armel dan berlalu pergi.
"Hm,yelah Kak..."
Lalu otakku mula memikirkan si Raina..
"Bila kau nak sampai ni Raina..hm, tak sabar aku nak tengok muka kau nanti macam mana.Agak-agaknya kau ingat lagi tak kat aku?ke kau memang tak ingat aku ni siapa?.."
Kataku sambil tersengih-sengih membayangkan riak wajah Raina yang bakal berdepan dengannya nanti.
Hmm...nanti mesti kau terkejut Raina, terkejut tengok muka aku yang handsome ni..haha!!
*hai korang!!nak tanya ni,OK tak citer ni??..cer komen sikit,kalau korang tak suka.. Sis malas lah Nak update!!...eh eh gurau je.
Jangan lupa vote bebanyak tau tau!!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...