Armel meneruskan langkahnya menuju ke sebuah cafe.Dari jauh dia dapat lihat aku sedang menunggunya sambil bermain-main dengan straw, jus Oren yang ku order sebentar tadi.
"Assalammualaikum"Tersentak aku apabila satu suara menegurku.terus aku memandang wajah si pemilik suara tersebut.
"Waalaikummusalam..kak Armel rupanya..Ingatkan siapalah tadi,duduklah"Kataku kepada Kak Armel lalu mempersilakan dia duduk dihadapanku.
kak Armel mengambil tempat di hadapan ku dan memanggil pelayan untuk meng order minumannya.
"Lama tunggu?"
"Eh,tak lah baru je.."
"Sorrylah..adik akak tadi tu tahan-tahan akak..Tanya nak pergi mana nak pergi mana?..hm.."ujar Kak Armel sambil tersenyum manis.
"Siapa?..Adam?"soalku ingin tahu.
"Bukan Adam lah Raina..yang ni adik akak lagi satu,adik akak yang first.. Eebelum ni dia duduk New York.Baru je minggu lepas dia balik sini"jelas Kak Armel.
"Oh..akak ada adik lagi sorang?..tak tahu pulak saya?"soalku lagi dengan riak wajah terkejut.
"Haha..yelah,kenapa?..Raina nak ngorat ke?..haha"Kak Armel sudah menjungkit-jungkitkan keningnya.
Hampir tersedak aku,apabila Kak Armel menanyakan soalan macam tu,urghh malunya aku.
"Ishh akak ni,takdelah"
"Hm..apa salahnya..lagipun umur dia sama dengan Raina",kata Armel sambil tersengih-sengih melihat muka Raina yang sudah naik merah itu.
"Eeii..akak ni dah lah..kita cakap pasal lain lah.."
"OK Kay..akak gurau je tadi,tapi ok jugak kalau korang berdua..."
Belum sempat Kak Armel menghabiskan ayatnya,aku sudah memotong.
"Akak!!",balasku sambil memukul tangan Kak Armel yang berada di atas meja itu.
"Haa..yelah,yelah..lupa pulak,Raina kan dah ada Zayn.."kata Armel sambil tersengih-sengih lagi.
"Eeii..akak ni!!"
Lalu minuman yang di order Kak Armel sampai...
"Ada apa akak ajak saya keluar ni?"
"Saja..bosan lah duduk rumah, lagipun hari ni kan cuti..tu yang akak ajak Raina keluar.."
"Em,lagi satu akak nak tanya?,macam mana dengan butik,ok?"
"Ok,ramai lah jugak customer.. Sampai stok baju pun tak cukup..haha"
"Haa,akak?lupa saya nak tanya,saya nak ambik stok kain untuk baju ni,sebab yang ni yang paling orang suka sekarang ni". Kata ku sambil menunjukkan gambar baju di phone ku.
"Oh,yeke..Kalau macam tu esok Raina boleh lah datang office,kita bincang pasal ni".
"Ok kak",kataku sambil melemparkan senyuman.
"Kak,lepas ni nak pergi mana?"
"Shopping??",balas Kak Armel.
×××××××××××××××
"Aduh,bosannya lah..citer apalah ni merepek-repek jelah.."
Kataku sambil menekan-nekan button remote tv.
"Hm..semua orang keluar,papa pergi main golf,mama ada perjumpaan dengan kawan-kawan lamanya,Adam pergi keluar dengan kengkawannya, Kak Armel pulak keluar jumpa kawan dia tak nak ajak aku."
"Hm.."
"Kalau aku tahu,aku masuk je senyap-senyap dalam kereta dia tadi sambil tu boleh lah aku kenal-kenal dengan kawan dia tu haha".
"Manalah tahu ada yang tersangkut dengan aku ke..haha"
"Hmmm.."
"Mak Jah jelah yang teman aku kat rumah..."
"Nak buat apa erk??"
"Esok dah start kerja pulak..aduh malas yer.."
Kataku sambil menyandarkan kepala di sofa lalu memejamkan mata.
Lalu otaknya ligat memikirkan sesuatu..
"Raina..Raina..Raina!,manalah aku nak cari kau ni.."
"Takkan lah kau tak cam aku langsung,apa handsome sangat ke aku sampai kau pun tak dapat nak cam".
Huhh!!poyonyaa...
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...