Aku merenung,merenung dan terus merenung phone ku yang berada di atas meja.kedua-dua tanganku menongkat pipiku.
"Hm,memang sah dia ni dah tak sayang aku!!"lalu aku menbaling bantal kecil yang berada di atas riba ku ke arah phone ku.
"Kau ni dah kenapa?!,daripada tadi duk termenung-menung phone tu!.. terbaling-baling bantal tu!..habis bersepah bantal-bantal tu kau baling.. Hmm.."kata Eyka lalu melaburkan punggungnya disebelahku.Air Milo panas yang dibuat,dihirupnya.
"Eei kau ni!,aku geram!aku geram kau tau tak!"luahku sambil menggenggam kuat jari-jemariku.
"Kau geram pasal apa?!"Tanya Eyka sambil memandangku.
"Aku geram gila dengan Zayn sebab dia langsung takde nak call aku pun!, sekurang-kurangnya pujuklah aku!.." Lalu aku menyandarkan tubuhku di sofa,manakala tanganku disilangkan.
"Jap,jap!,korang gaduh ke?!,pasal apa pulak lah kali ni!.."
"Aku tanya dia.."
"Kau tanya apa?!"Eyka mengerutkan dahinya,manakala cawan yang berisi air Milo panas masih ditangannya.
"Aku tanya,bila dia nak masuk minang aku!"kataku selamba sambil mataku melihat ke arah televisyen.
Eyka yang mendengar jawapanku terus tergelak.
"Hahaha!!"
"Woi,asal kau gelak hah?!!"kataku sedikit tinggi sambil mengerutkan dahi.
Namun Eyka masih lagi tidak berhenti menggelak.
"Hahaha!!"
"Hi,tak payah nak gelak lelebih boleh tak!!"lalu aku mencubit-cubit tangan Eyka.
"Aduh,sakitlah!"adu Eyka lalu memegang tangannya yang kesakitan itu.
"Padan muka!,tulah gelakkan aku lagi kan dah kena.."kataku sambil menjeling Eyka yang masih lagi tersengih-sengih.
"Asal kau tanya dia macam tu?,ke kau ni dah tak sabar sangat nak ada anak! Huh huh!.."kata Eyka sambil tersengih-sengih memandangku.
"Ni hah anak kau!"kataku sambil menunjukkan buku lima kepadanya.
"Lek ah kau ni,aku gurau je pun... Tapi,asal kau tanya dia macam tu?!.. Cepatlah cepatlah bagitahu aku!"lalu Eyka menggoncang-goncangkan tubuhku.
"Hi..kau ni..aku tanya dia sebab Mak aku asyik membebel je bila nak kahwin! Bila nak kahwin!..hi pening aku tahu tak!"
"Lah yang Mak kau duk tanya-tanya kenapa?,kalau Mak kau tak sabar sangat nak ada cucu,anak abang kau yang sorang tu kan ada.."kata Eyka lagi sambil memandangku pelik.
"Memanglah abang aku dah bagi cucu sorang kat Mak aku,tapi masalahnya dia nak aku kahwin jugak!,takut aku jadi anak dara tua lah tulah nilah hi macam-macamlah!..and Mak aku cakap jugak kalau aku tak kahwin-kahwin jugak sampai lah umur aku nak masuk 25,Mak aku sendiri yang akan carikan jodoh untuk aku..huh aku tak nak wei!"Terangku kepada Eyka lalu aku menarik-narik rambutku.
"Hi Mak kau ni biar betul!...so Zayn kata apa?"Lalu Eyka meletakkan air milo panasnya di atas meja.
"Dia kata,tengoklah dulu!..daripada dulu sampailah sekarang itulah jawapanya,tak pun busyyy...entah apa yang dia busy sangat pun aku tak tahulah!"
"Ha ah,apa benda yang dia busy kan sangat erk?!,hm,entah-entah dia ada perempuan lain tak?!"kata Eyka sambil membuat gaya seperti orang berfikir.
"Hm,entahlah wei kadang-kadang aku pun rasa macam tu.."kataku perlahan,manakala bibirku dicebikkan.
"Aku confirm!,aku confirm dia ni ada perempuan lain!,sebab kau jugak yang kata semenjak akhir-akhir ni dia asyik busy je,kau nak ajak dia keluar pun susah,dia call kau pun dah jarang and kau whatsapp dia pun sepatah dua patah je dia reply kan!!.."
"Hm..tapi,kalau betul lah dia ada perempuan lain,aku tumbuk-tumbuk jugak muka dia tu!"kataku sambil membuat gaya seperti orang bertumbuk-tumbuk.
"Memang!,lelaki macam tu jangan diberi muka sangat!,kita bagi penumbuk je kat diorang!"tambah Eyka lagi.
"Tapi.."lalu aku menyandarkan semula tubuhku dan mencebikkan bibir.
"Tapi kalau betul dia ada perempuan lain,nanti aku nak kahwin dengan siapa?!,aku tak nak Mak aku carikan jodoh untuk aku!,aku tak nak!"jeritku hampir satu rumah mendengar.
"Alaa kau ni,jodoh dah ada depan mata kot!"kata Eyka sambil tersengih-sengih memandangku.
"Depan mata?,siapa?"Tanyaku sambil mengerutkan dahi.
"Rafael!"
"Huh,Mr.Poyo tu?!..tak nak aku!"
"Dia okay apa,dah lah handsome, kaya,baik hati,sweet,romantik..." Kata Eyka sambil jarinya dikira-kira.
"Eei kau tak payah nak puji dia sangat lah!,aku tak suka pun dia tu!aku just suka dengan parents dia je!..dia,aku tak suka,aku benci dan aku tak akan kahwin dengan dia!"kataku sambil mataku melihat ke televisyen.
"Tapi kan orang kata,kalau kita benci kat seseorang tu,nanti lama-lama perasaan benci tu boleh bertukar menjadi sayang tau.."kata Eyka sambil tersengih-sengih.
"Banyaklah kau punya sayang!"kataku sambil membaling bantal ke muka Eyka lalu mencapai phone ku dan melangkah pergi ke arah bilik.
"Suka tu cakap jelah sukaaa...tak nak ngaku pulak!"kata Eyka sedikit tinggi sambil memandangku yang sudah berlalu pergi.
"Hah apa dia?!,tak dengarlah!"kataku sambil menutup kedua-dua telingaku dan melangkah pergi.
"Kalau suka mengaku jelah!,tak payah nak pendam-pendam dalam hati sangat!..."jerit Eyka lalu ketawa kecil.
Haha!!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romansa[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...