BAB 8

6.4K 234 0
                                    

"Alamak,alamak,alamakkk!!!"jeritku dengan nada yang berbisik sambil berjalan pantas menuju ke pintu utama hotel D'flora.

Aku terus melangkahkan kakiku menuju ke kaunter,dengan keadaan tercungap-cungap,aku terus meletakkan handbag dan tangan kanan ku di atas kaunter manakala tangan kiri ku mencekak pinggang.

"Aw..awak..ni,Raina Safiyya kan?artis yang tengah meletop sekarang ni kan??..ahh!! akak, saya minat kat akak sangat-sangat!!"kata gadis itu sambil tersengih-sengih.

Adoii!! Budak ni.. Aku melihat nametapnya,Manisah.Hm,manis sangat ke kau ni??Isshh,aku dah lah nak cepat,sebelum banyak lagi dia tanya baik aku tanya dia dulu.

"Haa,ye sayalah tu"jawabku selamba.
Lalu aku terus menanyakan dia soalan yang aku nak perkatakan dari tadi.

"Haa..dik,kat mana swimming pool??"Tanya ku dengan pantas.
Tetapi,budak kaunter tu masih tersengih-sengih melihatku hingga menampakkan barisan giginya yang putih itu.Ahh memang sah dia ni tengah berangan.

"Dik!!"pamggilku lagi sambil menepuk kaunter tersebut.

"Haa ye ye saya"tersentak gadis itu lalu dia cepat-cepat membetulkan keadaanya itu.

Hahaha..boleh pulak dia berangan.

"Ya,apa akak tanya tadi?"soal gadis itu pula.

"Saya tanya kat mana swimming pool, hari ni saya ada shooting kat situ" Jawabku dengan tenang.padahal hati sudah panas.

"Oh,okay kay..akak jalan terus kat lorong ni pastu akak belok kiri and lepastu akak jalan terus lagi dah sampai kat swimming pool tu" jelas gadis itu sambil tanganya menunjuk-nunjukkan arah,lalu satu senyuman yang cukup manis diberikan kepadaku.

"Ok thanks"jawabku lalu mencapai handbag ku yang berada di atas kaunter tersebut untuk melangkah pergi.

"Akak!"panggil gadis itu sambil memegang tanganku yang sedang mahu mengambil handbag ku.

"Ye?.."kataku ingin tahu.Wajahnya yang comel itu aku pandang.

"Em.."

"Cakaplah cepat apa dia?..."soalku sedikit tegas.

"Saya nak minta autograf akak boleh tak?"kata gadis itu sambil membuat muka comel.Comel lah sangat!!,aku lagi comel.Muahaha!!.

"Boleh jerr.."balasku dengan rasa bangga sekali haha.kembang hidung haha!!

Lalu gadis itu menghulurkan sebatang pen dan sebuah buku kepadaku.Usai sahaja memberi autograf ku,aku mengatur kaki ku untuk ke swimming pool.Namun, belum sempat aku melangkah pergi..

"Haa..akak,akak!!"

"Yee..apalagi"

"Nak selfie dengan akak boleh tak?" Kata gadis itu dengan suara yang manja.Huhh..menyampah pulak aku dibuatnya.

Setelah berselfie agak-agak 10 minit camtu kot,what?? 10 minit??mampus aku kena bebel dengan Mr.Andy ni. Arghh!!.Aku terus meneruskan langkahku dan berkata dalam hati...
"Susah jugak aehh jadi popular ni" sambil tersenyum-senyum.

Namun langkahku terhenti apabila melihat Mr.Andy yang dari tadi asyik ke hulur ke hilir sambil membebel.

Gaya macam tengah marah jer. Of course lah,aku datang lambat memanglah dia mengamuk.Arghhh!! Matilah nak!!

"Ok,rileks Raina,rileks.calm down and buat selamba jer okay"kataku pada diriku agar tenang.Lalu aku menarik nafas dalam-dalam dan terus meneruskan langkahku.

"Hello guys!!"jeritku sambil melambai-lambaikan tangan kepada krew-krew drama di situ.Kemudian,  aku melihat Mr.Andy sedang duduk disebuah kerusi di tepi swimming pool dengan muka yang...Oh tidakk..matilah aku!!

"Morning boss!!"kataku kepada Mr.Andy.

"Morning lu kata?.Lu tengok jam dah pukul berapa?"kata Mr.Andy dengan nada yang tinggi sambil mengipas-ngipas dirinya dengan surat khabar.

Lalu aku melihat jam di tanganku menunjukkan pukul 11.00 a.m.
Aku mengetap bibirku.Arghhh!! ni semua minah kaunter tu punya fasal lah ni.

Alahh,kau pun sama Raina...siapa suruh bangun lambat,mandi lambat, pakai baju lambat.Hahh amik kau bebelan Mr.Andy sampai bernanah telinga kau.

"Saya kata pukul berapa datang sini?. Tanya Mr.Andy.

"Pukul 10.00".jawabku perlahan.

"Haa tahu pun! Apasal kamu lambat ahh?and blablablabla..........."kata Mr.Andy.Panjang jugak dia bebel erk.

Dengarlah kau Raina...

Dengarlahhh...

Dengarlah bebelan Mr.Andy sampai bernanah telinga kau...

Miss.Selamba.

*haha..kesian Raina kena Bebel dengan Mr.Andy.Be strong Raina!!

HAHAAHAA!!!








RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now