BAB 66

2K 52 0
                                    

Usai sahaja mandi dan membersihkan diri,aku terus melangkah menuruni anak tangga tatkala mendengar sudip dan kuali sedang berlaga di dapur.

Sedang ligat fikiranku memikirkan apa yang terjadi di dapur,aku telah menghidu suatu bau masakkan yang enak dan menyelerakan sekali.

"Bau apa ni?,em sedapnya.."tuturku lalu menapak menuju ke arah dapur.

Tiba sahaja di dapur,aku lihat seorang wanita yang berikat sanggul rambutnya sedang bersungguh-sungguh memasak hinggakan kehadiranku di ruang dapur itu tidak di sedarinya.Siapa lagi kalau bukan Raina isteri ku yang tercinta!

Oh nya sebelum aku terlupa,barang-barang dapur ni semua aku mintak mama yang tolong belikan semalam. Yelah manalah sempat kitorang nak pergi beli barang dapur lepas balik dari Pulau Pangkor kan.Penat oii drive dari Lumut nak ke KL!. Pasal kejutan rumah ni pun aku mintak mama dan keluarga aku yang lain untuk rahsiakan daripada Raina hehe.

Perlahan-lahan aku mendekatinya, hinggakan bunyi tapak kaki ku tidak  kedengaran langsung olehnya.

"Goodmorning sayang..."bisikku pada telinganya sambil kedua-dua tanganku memeluk tubuhnya erat.

"Oh mak kauu!.."terkejut Raina dibuatnya hinggakan hampir nak terpelanting sudip yang dipegangnya.
Aku yang melihat telatahnya itu hanya mampu tersenyum keriangan.

"Hish abang ni kenapa?!,terkejut Raina tau takk!...nasib baiklah sudip ni tak terpelanting,kuali ni tak tergolek jatuh ke bawah tau tak!!"ngomel Raina kepadaku sambil tangannya melayang-layangkan sudip tersebut di depanku.

"Alaaa...sorry lah sayangg..abang nak main-main je...abang tengok sayang khusyuk bukan main lagi memasak sampai abang datang dapur pun sayang tak sedar.."kataku pula sambil daguku diletakkan di atas bahu kanannya dan mataku memandang wajahnya yang sudah naik merah itu. Manakala tanganku yang memeluknya tadi diperketatkan.

"Eeeiii...mengada lah abang ni,boleh tak abang pergi duduk kat sana dulu?,Ina susahlah nak masak kalau abang asyik peluk je.. kang nanti mee goreng ni hangus..tak sedap..abang  tak nak makan pulak..kan dah membazir tu namanya.."bebel Raina lagi sambil mencuba sedaya upaya untuk melepaskan diri daripada pelukanku.

"Okay abang akan lepaskan..tapi sebelum tu sayang kena cium abang dulu.."kataku kepada Raina sambil tersenyum melihat riak wajah Raina yang sudah naik menyampah dengan kemanjaanku itu.Haha!

"Mengadakan..eeii saja je!..."ujarnya sambil matanya memandangku geram.lalu dengan pantasnya Raina memberi satu ciuman pada pipiku.

"Okay dah,abang boleh pergi duduk kat sana..jangan kacau Raina tengah masak!"katanya tegas sambil menggaul-gaul mee goreng di dalam kuali tersebut.

"Aik macam tak ikhlas je ciumnya tu?.."

"Habistu abang nak Ina cium macam ma-"kata-kata Raina terhenti apabila bibirku sudah mendarat di atas bibirnya yang mungil itu.bibir kami bertaut rapat dan setelah beberapa saat aku uraikan.

"Macam ni lah sayangg.."kataku lembut sambil mataku merenung dalam ke bola biji matanya.pelukanku aku leraikan.melihatkan wajahnya yang sudah malu-malu itu membuatkan aku ingin tergelak. Auw so cute my love!. Rasa nak cubit je pipi dia tuu!

"Eh,dah lah.."Raina yang sedari masakannya hampir berbau hangit itu terus mematikan gas dapur.Untuk menghilangkan rasa malu-malunya itu,dia terus mengambil mangkuk besar untuk mengisi mee goreng tersebut.

"Nak abang tolong?"tanyaku kepada Raina yang sedang mengisi mangkuk tersebut dengan mee goreng.

"Tak payahlah dah dah abang pergi duduk sana je,nanti Raina bawakan mee goreng ni"

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now