Pejam celik pejam celik,nak dekat seminggu dah aku berada di hospital inì.Ramai ahli keluarga dan sahabat-sahabat ku yang datang melawat. Ada yang menanyakan khabar akan diriku dan bermacam-macam ragam lagi lah,yang pasti mereka semua prihatin dan ambil berat tentangku.Bukan itu sahaja,ada juga yang membawa buah tangan yang pelbagai saiz besar kecil semua ada.hehe thank you guys!
"Hi Raina,semoga cepat sembuh!"
"Wei cepat-cepatlah sembuh,aku nak berlakon dengan kau pulak!"
"Get well soon Raina!"
"Raina,nanti kalau kau dah betul-betul sembuh,aku belanja kau makan!,kau cakap je kau nak makan apa semua aku bagi hehe!"
"Yo Raina,akak rindu banget sama kau!"
"Raina banyakan berehat tau,abang tak nak adik abang ni sakit.."
"Akak,cepat ah sembuh,kata nak bawa Aisyah jalan-jalan KL"
"Alhamdulillah,menantu mama tak lama lagi nak dapat baby dah!"
"Ina!,kan mak kata suruh makan ni.. kenapa kamu tak makan?"
"Wei babe,nak tau tak..bf aku dah lamar akuu!!!"
"Boss!,cepat sembuh tauuu!!!, kitorang rindu bossss!!!"
"Raina,tengok ni akak belikan apa untuk kau hehe.."
"Tak lama lagi jadi mummy lah dia ni hihi.."
"Baby kat dalam perut tu...tengah buat apa?.."
"Raina aku doakan kau dengan baby semua sihat dan selamat okay!,love you babe!"
"Rainaaaa...nak peluk kau...rindu gila aku kat kau ni sob sob sob.."
"Sayang...kenapa ni?,muka monyok je..cuba cerita sikit kat abang.."
"Ina,tengok ni Ayah bawa siapa?"
"Rindunya opah kat Raina!"
"Raina...nenek ada bawak makanan kesukaan kamu ni tadaa!!"
"Raina,nak tau tak?,aku dah ada girlfriend hehe.."
"Wei cepat sikit sembuh tu...banyak benda aku nak tunjukkan kat kau ni.."
"Anyway,jangan lupa makan ubat tu babe!"
Bukan itu sahaja,ada juga beberapa wartawan yang telah datang ke hospital untuk menemu ramahku bagi mendapatkan info mengenaiku yang telah terlibat dalam kemalangan beberapa hari lepas.Almaklumlah,aku kan artis pujaan Malaysia yang sedang meningkat naik.hahahah!
Aku memandang sepi di dalam ruang bilikku,semua orang yang telah datang melawatku sepanjang aku di sini telah tiada. bibirku mulai mengukir senyuman tipis,apabila segala kerenah dan ragam mereka semua terpancul di sudut akal fikiranku. Aku berasa bersyukur dan bahagia kerana dikelilingi orang-orang yang baik hati dan masih sayangkan aku.terharu!
Aku juga sudah semakin pulih dan doktor kata kalau aku sudah okay, tiada apa-apa masalah lagi,petang ni atau esok aku dah boleh keluar hospital.yeah hehe! Suami aku pulak? Hm awal-awal pagi lagi dia dah ke office sebab ada hal penting yang perlu diuruskan dan Rafael juga yang minta mama tolong jagakan aku sekejap.Tapi Rafael kata kalau kerja dia dah siap dia akan datang ke sini secepat yang mungkin.
Lalu aku menghentikan lamunanku itu.Aku yang dalam keadaan duduk itu, terus mataku tertancap pada sebuah beg kertas berwarna merah jambu dan terdapat reben padanya. Cute!
"Comelnya beg kertas tu,warna pink.. ada apanya dalam tu?" aku bermonolog sendiri.perasaan ingin tahu aku membuak-buak.
Dalam banyak-banyak buah tangan, entah mengapa yang itu menjadi menarik minat ku.mungkin kerana beg kertas itu berwarna merah jambu berbeza dengan buah tangan yang lain.
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...