"Iya iya..aku tak lupa lah,nanti lah aku beli!...huh ye ye..kau tunggu jelah,nanti tengahari aku balik!"
"Yelah Makcik!!,nanti aku belilah!.. aku tak lupa!..hurh dah lah hish kau ni aku tau lah!.."
"Dah bai!.."lalu aku menekan button merah pada skrin phone ku untuk menghentikan perbualan antara aku dan Eyka.
"Macam-macamlah Eyka ni,suruh aku beli pizza pulak!"
Phone yang ku genggam,aku masukkan semula ke dalam handbag ku.Lalu aku meneruskan langkah ku menuju ke sebuah butik pakaian lelaki dan wanita.Aku suka baju-baju kat butik ni,memang lawa-lawa lah!. Lagi-lagi T-shirt dia,memang cantik! and yang best nya siap ada jual baju untuk pasangan couple pulak tu.
Teringat aku masa dulu,Zayn bawa aku datang kat butik ni and pastu kitorang beli baju pasangan couple ahh sweet nya!!,tapi dah lama jugak aku tak pakai baju tu..entah baju tu wujud lagi ke tak dalam almari aku pun aku tak tahulah haha!.
Lalu aku membelek-belek setiap baju yang ada disitu.
"Hm,mana satu aku nak pilih ni.. kalau Zayn ada,boleh lah dia pilihkan untuk aku.."lalu aku menghentikan jari-jemariku daripada terus membelek-belek baju.
"Hm.."keluhku,lalu terpandang ke arah pakaian yang berdekatan dengan fitting room.Aku lihat seorang lelaki sedang berdiri berdekatan situ sambil khusyuk melihat phone nya.
"Wait!,itu Zayn ke?!"leherku dipanjangkan manakala mataku tidak berkelip langsung melihatnya.
"Yes,itu memang Zayn!"tersenyum lebar aku apabila melihatnya.Lalu aku melangkahkan kaki menuju ke arahnya.
Belum sempat aku menghampirinya, seorang wanita yang baru keluar dari fitting room datang menyapanya dengan mesra sekali.
Kegembiraan dan senyuman yang terukir pada bibirku terus hilang. Hilang secara tiba-tiba apabila melihatkan kemesraan boyfriend sendiri bersama perempuan lain."Perempuan lain?!, what?!,aku rasa macam kenal?!Huh!,Julia?!".
"Awak,cantik tak?!"tanya Julia tersenyum-senyum sambil memusing-musingkan tubuhnya di depan Zayn.
"Emm...tak cantiklah,hodoh!,hodoh sangat!"tangannya disilangkan manakala matanya diliarkan pada setiap bahagian tubuh Julia.
"What!,seriously?!"sedikit tinggi suaranya lalu bibirnya dicebikkan. Zayn tergelak sedikit lalu merapatkan Julia dengannya.
"Saya guraulah..cantiklah tu..awak pakai apa-apa pun semua cantik!" balas Zayn lalu melemparkan senyuman kepada Julia.
"Betul ni?"Tanya Julia perlahan manakala bibirnya masih lagi dicebikkan.
"Betul lah!..dah pergi tukar baju balik!"Arah Zayn,lalu Julia terus melarikan dirinya ke dalam fitting room tersebut.
"Huh!,patutlah aku ajak kau keluar bukan main susah lagi kan..rupanya ada perempuan lain!.."Dengan geramnya aku melihat kemesraan mereka berdua,aku terus mengambil keputusan untuk blah daripada butik tersebut.
Hurh!sakit hati aku!!
××××××××
Aku yang daripada tadi melihat-lihat setiap buku yang ada di rak,tidak tenang dibuatnya kerana daripada tadi diriku asyik diperhatikan oleh beberapa gadis yang acah-acah sedang memilih buku. Student lagi ni aku rasa.
Setiap kali aku menoleh ke arah mereka,mereka memalingkan semula wajah mereka melihat buku,tak pun buat-buat cari buku kat setiap rak tersebut.
Aduh,muka handsome pun susah jugak!
Aku menoleh lagi ke arah mereka dan kali ni aku melemparkan senyuman manis kepada mereka.
"Wei,wei..dia senyum kat aku wei!" Kata salah seorang daripada mereka.Manakala buku yang dipegangnya dipeluk kuat.
"Eei kau jangan nak perasan lah,dia senyum kat aku okay!"kata salah seorang daripada mereka lagi.
"Eleh korang berdua ni,please lah!, dia senyum kat aku sorang je..sebab aku yang paling cantik daripada korang berdua.."kata seorang lagi sambil tergedik-gedik.
Lalu gadis yang perasan dirinya cun tu meluru ke arahku dan menegurku.
"Hai!"kata gadis itu sambil tersengih-sengih memandangku.
Lalu aku membalas"hai.."kepada dia dan memalingkan semula wajahku pada buku yang aku pegang itu.
Gadis itu masih lagi tersengih-sengih sambil memandangku.Ahh!,aku rasa nak blah cepat je dari tempat ni.
"Aw..awak?"panggil gadis itu tergedik-gedik.kau tak payah nak tergedik-gedik depan aku boleh tak!, kau pikir aku suka?!
"Ya.."jawabku sambil memandang ke wajah gadis itu.kau pikir aku nak sangat ke tengok muka kau!.
"Bo..boleh kita berkenalan?!"Tanya gadis itu sambil tersengih-sengih.
"Berkenalan?,em..boleh,but nah baca dulu buku ni.."kataku sambil menghulurkan sebuah novel kepadanya.
Lalu gadis itu menyambut dan membaca tajuk novel tersebut.
"MAAF,AKU TAK TERIMA DIRIMU"
Aku yang sudah tidak selesa berada disitu lama,terus melangkah pergi ke bahagian rak buku yang lain.
Haha!!hope dia faham!
"Mana pulak si Adam ni?!,nak beli buku pun dah macam nak buat buku aku rasa!"lalu aku tercari-cari kelibat Adam.
Kemudian aku pergi ke arah rak buku lagi satu,mana tahu dia ada kat situ ke.
Lalu langkahku terhenti apabila melihat Adam yang sedang berbual mesra dengan beberapa budak perempuan,macam lebih kurang sebaya dia je aku tengok.
"Huh,patutlah lama gila aku tunggu.. Rupanya ni kerja dia erk!..kata je nak beli buku nak beli buku,tapi lain pulak aku tengok!.."Bebel ku sambil memerhati Adam yang sedang khusyuk berbual mesra dengan beberapa budak perempuan yang ada disitu.
"Lantaklah kau dam!.."lalu aku melangkah keluar dari kedai buku, membiarkan Adam bersama dengan budak-budak perempuan tersebut.
××××××
"Hm,tak sangka betul lah dia sanggup buat aku macam ni.."lalu aku menyedut minuman yang di order ku tadi.
"Hi geramnya aku!..kau tunggu Zayn, kau tunggulah nanti aku nak buat apa!"kataku geram.
Jari-jemariku mengetuk-ngetuk meja manakala mataku jauh termenung ke arah gelas minuman ku.kalau kau ada kat depan aku sekarang ni nak je aku baling gelas ni kat muka kau!!.
"Hurhh!"keluhku,lalu aku meletakkan kepalaku di atas meja. memandangkan aku duduk disebelah dinding kaca,aku pun memandang ke arah luar cafe dan terlihat beberapa pasangan kekasih sedang berjalan berdua-duaan di dalam mall.
"Aduh,jelesnya aku tengok.."lalu aku menutup mataku disebabkan tidak tahan melihat pasangan kekasih yang sangat mesra bersama.
Tok!tok!tok!
"Siapa pulak yang ketuk ni... bisinglah!"lalu aku menutup telinga ku dengan kedua-dua tapak tangan Ku.
Tok!tok!tok!
"Eei..siapa.."Belum sempat aku menghabiskan ayatku,aku terus membuka mata dan terlihat Rafael sedang melambai-lambaikan tangannya dan tersenyum di luar dinding kaca tersebut.
Badanku aku terus tegakkan apabila melihatnya,mataku pula membulat
besar."Rafael?!"
"Macam mana dia boleh ada kat sini?!"
"Apa dia buat kat sini?!,dia ikut aku ke?!"
Pelbagai pertanyaan bermain difikiran ku.Manakala Rafael masih lagi tersengih-sengih memandangku.
Tapi,asal hari ni kau nampak handsome sangat?!!
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...