BAB 42

3.6K 137 1
                                    

"Hai sayang!"lalu aku menarik kerusi dihadapannya dan duduk.Raina yang daripada tadi memandangku tidak berkelip matanya malah semakin berkerut dahinya.

"Apa awak buat kat sini huh?!,awak ikut saya erk?!.."kata Raina sambil memandangku tajam.Jari-jemarinya yang berada di atas meja pula ku lihat digenggam kuat.

"Entah,mungkin saya ni jodoh awak.." Mataku dikerlingkan ke arah lain, manakala tanganku sibuk membetul-betulkan rambut.Raina yang mendengar jawapanku terus membuat riak wajah menyampah.

"Siapalah nak kahwin dengan dia!" Gumamnya sambil matanya menjelingku.Aku yang baru selesai menbetulkan rambutku terus mengenyitkan mata dan melemparkan senyuman manis kepadanya.

Eei kau pikir dengan senyuman kau tu kau boleh buat aku cair huh!!

"And lagi satu,jangan panggil sayang boleh tak!!"tanganya disilangkan manakala tubuhnya disandarkan pada kerusi.Matanya yang bulat berwarna hitam gelap memandangku tajam.

"Why?,sukahati sayalah nak panggil awak apa..ke,awak nak saya panggil awak girlgirl!"wajahnya yang sudah membahang aku tenung,lalu aku mendekatkan wajahku hingga daguku hampir terkena gelas minumannya.keningku dijungkit-jungkitkan didepannya.

"Jangan nak mengada-ngada!.." Bisiknya sambil mengecilkan matanya.Aku hanya tersenyum dan terus tersenyum,lalu aku menjauhkan semula wajahku kebelakang.Raina yang menongkat dagunya mengalihkan pandangannya ke luar dinding kaca cafe tersebut.

Suasana dimeja kami yang bising tadi menjadi sepi,entah kenapa aku pun tak tahu hinggakan suara-suara pelanggan lain memecahi suasana sepi kami berdua.Pelik!,selalu Raina banyak cakap tapi hari entah kenapa monyok je aku tengok.

"Why senyap je..selalu bila jumpa saya macam rimau.."kataku selamba sambil tidak berkelip mataku memandangnya.

Namun Raina masih membisu dan terus memfokuskan pandangannya.
Pada apa?!

"Raina,awak dengar tak apa saya cakap?"panggilku perlahan,namun Raina masih lagi tidak membalas kata-kataku.Jangankan cakap,aku panggil pun dia tak pandang langsung.Dah macam bercakap dengan patung pulak aku rasa!.

Tak pernah-pernah aku tengok dia macam ni,selalunya dia okay,happy je tengok muka aku.Apa hari ni muka aku tak handsome ke?!.lalu hatiku pun terdetik untuk melihat apalah yang menarik sangat dilihatnya sampai aku panggil pun dia tak dengar.

Aku pun memusingkan kepala ku menghadap dinding kaca.Dari dalam cafe ni aku dapat melihat orang-orang yang lalu-lalang dan ada juga yang sedang duduk di bangku yang terdapat di mall.Mataku tercari-cari apa yang dilihat Raina sebenarnya.

"Jap.."bisikku sambil mataku dikecilkan,kepalaku disengetkan sedikit agar aku dapat melihat dengan lebih jelas.

Mataku terus membulat apabila melihat seorang lelaki bersama seorang wanita yang agak mesra dilihat sedang duduk bersama di atas bangku sambil bergambar dengan phone nya.Lelaki tu,lelaki yang aku terlanggar masa kat Airport hari tu and perempuan tu,perempuan yang sama dengan dia hari tu.kau ni memang tak pernah berubahkan daripada dulu Zayn.

"Hm.."tersenyum sinis aku di buatnya.Tapi,rasa bengang pun ada. Bengang bila rasa perempuan yang aku sayang,hatinya dipermainkan. Lagi-lagi dengan lelaki macam tu.

Hei kau ni Zayn,dulu kau sakitkan hati aku,ni sekarang kau nak sakitkan hati Raina pulak!!,melebih nampak!.

Aku menolehkan semula pandangan ku menghadap Raina.Jelas sangat pada wajahnya yang penuh dengan kekecewaan,benci,marah dan aku tahu,kau mesti rasa nak pergi sana dan bagi kau punya buku lima tu kat muka dia kan!.

"Raina.."panggilku perlahan,air matanya mulai membasahi pipi.Lalu dengan pantasnya aku terus menarik tangannya yang sedang menongkat dagu.Lamunannya terus terhenti dan sempat dia mengawal kepalanya daripada terus tersembam pada meja.Matanya yang berair yang mulai membasahi pipi memandangku.

"Tak payahlah pandang lama sangat, buat awak sakit hati je.."lalu aku melepaskan genggaman pada tangannya.

Wajahnya ditundukkan lalu mengesat air matanya yang tidak henti keluar.
Aku hanya boleh melihat,melihat dan membiarkan sahaja Raina dengan emosinya sekarang ini.kalau boleh, sekarang ni jugak aku nak tumbuk muka si Zayn tu!.Peduli apa aku, Raina kat sini menangis sebab kau! Tapi kau kat sana bersuka ria dengan perempuan lain!.

Raina mendongakkan kepalanya semula dan memandangku.

"Aw..awak..tahu ke..saya pandang siapa?"tanyanya dengan suara yang tersangkut-sangkut.Matanya pula memandang tepat ke biji mataku.Dari pandangannya aku dapat merasakan yang dia amat terluka dan sakit hatinya melihat boyfriend sendiri curang dengan perempuan lain.

Aku menganggukkan kepalaku. "Zayn..Zayn Ashraff kan.."kataku perlahan.

Raina hanya mendiamkan diri dan memalingkan semula pandangannya ke luar dinding kaca dan terus ke arah Zayn,yang sedang gelak ketawa dan bersuka ria bersama perempuan mana pun aku tak tahu.Dari segi pemakaian perempuan tu aku tengok, seksi jugak.Sakit mata aku tengok!, teringat pulak aku dekat ex-girlfriend aku,Shella..hm..aku tak tahulah macam mana aku boleh terima dia jadi girlfriend aku.Tapi nasib baiklah kitorang dah putus!,kalau tak,apa lah jadi dengan aku sekarang ni.

"Raina?"lalu Raina menolehkan pandangannya ke arahku semula.

"Lepaskan jelah geram awak tu.."

"Bukan sekarang.."aku hanya memandanngnya dan berfikir.Apa yang dia nak buatlah agaknya.Hm, kita tunggu jelah.

*Hai readers semua korang apa khabar!!,hm..akhirnya rahsia kecurangan Zayn terhadap Raina dah terbongkar jugak akhirnya yeah!!,so korang rasa apalah yang Raina nak buat lepas ni erk?!.

*so lepas ni ada peluanglah Rafael nak dapatkan Raina huhu!!,xsabar sis nak buat diorang kahwin haha!!

*korang rasa kan,apa sebenarnya hubungan Rafael dengan Zayn ni nya hm?!,kalau nak tau teruskan lah baca!!jangan lupa vote and comment sekali!!

Hope korang suka dengan bab ni and teruskan membaca!!
















RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now