BAB 50

4.4K 147 5
                                    

"Raina.."

"Mana kau pergi Raina.."

"Aku rindu kau Raina,aku rindu.."

"Aku sayangkan kau Raina.."gambar Raina yang berada di dalam phone Ku,aku tenung lama.Terasa menyesal sangat aku rasa.Menyesal sebab berlaku curang terhadapnya.Tulah kau,dah ada girlfriend yang perfect.. Tapi curang dengan perempuan lain, hah padanlah muka..Raina dah benci dah dengan kau!.Jangankan tak nak jumpa kau,tengok muka kau pun dia dah tak nak!.Hurmm!.

"Excuse me.."satu suara menyapaku, lalu lamunan ku terhenti.Aku terus menggerakkan biji mataku memandang wanita yang sedang berdiri dihadapanku.Wanita itu memakai dress biru paras lutut dan ketat jugaklah aku tengok baju dia hinggakan bentuk badannya dapat dilihat.Phone ku yang masih lagi kelihatan gambar Raina yang aku pegang di atas meja,aku terus mematikannya dan membiarkan sahaja di atas meja.

"You,Zayn Ashraff right?!"tanya wanita itu sambil melemparkan senyuman kepadaku.lalu aku menjawab pertanyaannya.

"Ya,saya.."jawabku ringkas.Namun mataku hanya memandangnya sahaja wanita yang berambut perang tersebut.Fikiranku pula bermacam-macam soalan keluar.Siapa pulak perempuan ni?.

"Boleh saya duduk sini?.."kata wanita itu sambil menunjukkan kerusi kosong dihadapanku.Lalu aku mempelawanya.

"Duduklah.."pelawaku lalu aku menyedut air teh limau yang sudah separuh diminumku.Badanku,aku sandarkan pada kerusi.Mataku pula tidak beralih langsung daripada terus memandang ke wajahnya.Wanita itu terus menarik kerusi kosong dihadapanku lalu melabuhkan punggungnya.

"So,who are you?.."soalku sambil memandang tepat ke wajahnya yang putih mulus itu.But,bagi aku Raina lagi putih,lagi cantik and yang paling aku suka kat Raina sebab pipi dia,pipi pau dia yang selalu buat aku geram.

"I'm Shella,Shella Eryana.."jawabnya sambil menghulurkan tanganya untuk berjabat tangan.Senyuman dibibirnya masih lagi tidak henti.Aku pula hanya membisu dan tidak menghulurkan tanganku untuk bersalam denganya.Takkan lah kau tak boleh nak pikir!,kau tu perempuan,aku ni lelaki!.

Shella yang faham akan maksud pandanganku,terus menarik tanganya daripada terus menghulur.

"Sorry,I kenal you ke?"tanyaku sambil dahiku dikerutkan.Shella yang sedang duduk dihadapanku itu masih lagi dengan senyumannya.

"No,you tak kenal I pun..but I kenal sangat you and your ex-girlfriend.." Jawabnya dengan menekankan pada perkataan ex-girlfriend.Aku yang mendengar jawapannya mula berasa pelik.

"You mean,Raina?"tanyaku sambil mataku tidak henti memandangnya. Dahiku pula still berkerut.Shella melemparkan senyuman sinis terhadapku.

"Yes..Raina,Raina Safiyya.."balasnya sambil menongkat dagu. Senyumannya dilemparkan kepadaku.Aku pula hanya mampu membisu.otakku pula ligat memikirkan seauatu.Apa perempuan ni nak sebenarnya?.

"Anyway,thanks!.."katanya lagi lalu menegakkan semula tubuhnya.

"Thanks?,thanks for what?!"tanyaku dengan nada sedikit tinggi.mataku pula tajam memandangnya.Namun Shella hanya tersenyum sahaja daripada tadi.

"Thanks sebab curang,thanks sebab porak-perandakan hubungan korang berdua.."Balas Shella selamba.Aku yang mendengar jawapannya,terus bertambah segala persoalan dikepala otakku.Apahal pulaklah minah ni?!

"Kau ni siapa sebenarnya..apa kau nak?!"Tanyaku dengan kasar.

"Nothing,I cuma nak hidup your ex-girlfriend sengsara,tak bahagia.Tapi,I rasa I tak perlu kot buat semua tu, sebab you dah buatkan untuk I.."kata Shella dengan perasaan happy gila sebab musuhnya yang sejak dari bangku sekolah lagi akhirnya disakiti oleh boyfriend nya sendiri.haha!!, padan muka kau Raina.

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now