BAB 16

4.9K 157 1
                                    

"Woi,aku kata blah!blah ahh!!"

"Kau dah tipu aku,pastu kau datang balik kat aku...ahh memang tak ah aku nak bersuamikan jantan macam kau ni!!"Kataku lalu menolak Erik ke belakang,hampir terjatuh juga aku melihat dia.

"Sayang...please sayang,l masih sayangkan you..I janji lepas ni I tak akan mempermainkan hati you lagi" Rayu Erik sambil menarik-narik tanganku.

"Enough Erik,enough!, tak payah nak sayang-sayang sangat lah,geli aku dengar lah. And lagi satu aku nak bagitahu,mulai sekarang kau dengan aku dah takde apa-apa hubungan lagi dah.So kau boleh blah and berambus dari hidup aku faham!!"tengkingku kepada Erik dan berlalu pergi.

"CUT!!"

kata Mr.Andy lalu berkata lagi..

"Ok,semua boleh berehat!!"

Lalu aku meneruskan langkahku menuju ke arah pengurus ku,Lily. Lalu Lily menghulurkan sebotol air mineral kepadaku dan aku terus duduk di kerusi yang bersebelahan dengan Lily.

"Thanks"kataku kepada Lily lalu meneguk air mineral tersebut.

"No problem,lagipun ni kan tugas saya sebagai pengurus kak Raina" balas lily sambil melemparkan senyuman, manakala tangannya diletakkan di atas meja.

"Oh ye baru saya ingat,tadi banyak Kali phone kak Raina berbunyi"kata Lily lagi lalu menghulurkan phone Oppo milikku kepadaku.

"Ye ke?,sape erk?"soalku lalu menutup botol mineral itu.

"Entah,saya tak berani lah nak buka phone kak Raina.."kata Lily sambil tersenyum lagi.

"Hm,ok"kataku lalu aku membuka phone ku dan terdapat 10 missed call daripada...

"MAK TERSAYANG~"

Terkejut aku,lalu aku cepat-cepat membangkitkan tubuhku dan pergi berdekatan dengan tasik untuk mengelakkan orang lain mencuri dengar perbualanku dengan mak tersayangku.

"Assalammualaikum,hello Mak!, kenapa banyak sangat Mak call Raina ni?,ada apa-apa ke?"

"Waalaikummusalam...alaa kamu ni, Mak bukannya apa..Mak saje jer.. rindu sangat dengan kamu"balas pn.Dilah kepada anak dara nya itu.

"Lah..ingatkan ada emergency ke apa ke..rupanya rindu..haha.Mak ni buat Raina risau jelah"

"Ishh kamu ni,nak rindu dengan anak sendiri pun takkan tak boleh kot?, hahh lagi satu bila kamu nak balik sini?hahh bila balik sini jangan lupa,pastikan dah ada calon menantu untuk Mak!"kata puan Dilah.

"Hi Mak ni..tak habis-habis pasal tu. Bukannya Raina tak nak kahwin, cuma Raina busy lah and Raina tak ready lagi dengan semua tu.."balasku. Inilah bab yang paling aku tak suka!

"Haa tulah kamu,busy busy busy. umur tu dah 24, Kang lama-lama jadi anak dara tua dah takde sape nak baru tahu"

"Alaa Mak ni..nanti-nantilah pasal ni. Raina nak cepat ni"Lalu dengan cepat aku mematikan phone ku.

"Hello,Raina!Raina!..ishh budak ni bila masuk bab kahwin jer cepat je matikan phone"bebel pn.Dilah sambil menggelengkan kepalanya lalu meletakkan ganggang phone tersebut ke tempat asalnya.

Aku termenung jauh ke arah tasik, manakala otakku ligat memikirkan sesuatu..

Bukannya aku tak ready atau busy sampai tak nak kahwin,tapi aku tak pasti sama ada Zayn dah sedia atau belum untuk berkahwin dengan aku.

Lagipun,betul ke dia cintakan aku??

Betul ke dia jodoh aku??

Betul ke dia cinta sejati aku??

Atau,sebaliknya??

Atau selama ni aku yang lebih-lebih??

Sekarang ni pun aku rasa,aku dengan dia dah jarang berjumpa.Yelah memasing busy dengan kerja jer.

Dan aku rasa...

Betul ke aku dengan dia bercinta??

Tak rasa macam orang bercinta langsung,bila keluar date dengan dia jer,ada je yang call pastu blah macam tu je tinggal aku sorang.macam aku ni tunggul di mata dia.

Aku kenal Zayn pun masa kat Aswara dulu.lepas jer SPM,aku terus mohon Aswara and amik bidang fakulti teater. Tak sangka pulak si Zayn ni pun amik sama bidang dengan aku,so start daripada situ lah kitorang berkenalan dan akhirnya bercinta sampailah sekarang.

Tapi sekarang dah lain,bila aku nak jumpa dia jer busy,busy memanjang.
Aku yang berlakon ni pun takde lah busy sangat sampai takde masa nak berjumpa.

Tapi dia,dia dah lain sekarang...

Lain,tak sama macam dulu..

Hmm..Entahlah...

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now