Aku merenung jauh ke luar tingkap bilikku melihat bintang-bintang yang bersinar di langit yang luas itu.
Jari-jemariku yang sedang sibuk bermain piano,ku hentikan.
Otakku daripada tadi masih tidak henti memikirkan hal siang tadi,bila aku ingat balik,rasa nak gelak pun ada.
Hahaha!!
"Tak sangka aku,boleh pulak kau pengsan.."
"Hm,Raina Raina..tak sangka kau dah lain sekarang,cantik,lawa memang lainlah dengan dulu.tapi perangai selamba kau tu tetap ada kan.."
Aku tersenyum keseorangan sambil otakku ligat memikirkan Raina.
"Hoii!!"
Satu suara menerjahku dari arah belakang,hampir melompat juga aku daripada kerusi piano yang ku duduk itu.
Aku menoleh ke belakang,oh Nenek tua tengah gelak terbahak-bahak rupanya.Tapi agak-agak ah, cover ah sikit gelak tu..dah macam..uhh aku tak tau nak cakap apa dengan bedak bertepek-tepek kat muka,tapi yang pasti kalau suami dia tengok confirm lari.haha!!
"Hahaha!!"
"Hm,tak guna punya kakak..nasib lah aku ni kuat semangat,kalau tak dah lama aku mati terlentang kat sini.."
"Alaa..macamlah Raf tak biasa..haha"
"Hah gelak lah gelak!,aku ingat kan nenek tua manalah tadi hodoh betul gelaknya dah macam spesies monyet aku tengok,eh tak tak..aku rasa monyet lagi ok daripada kau Kak..haha!!"
"Hoi tolong sikit erk!aku belum kerepot lagi kau nak kata aku Nenek tua,and kalau monyet lagi ok daripada aku,habis tu kau tu apa?? Lagi teruk daripada aku..hahaha!!"
Kata Kak Armel sambil ketawa terbahak-bahak lalu melabuhkan punggungnya ke atas katil Ku yang bersaiz king tu.
"No!,Raf spesies kucing,kucing yang comel,handsome,bergaya dan yang pasti ramai peminat.."
Kataku kepada Kak Armel sambil menolak rambutku ke belakang lalu menjelingnya.
"Aduh,kenapalah aku dapat adik yang poyo macam ni.."
"Adik yang poyo ni lah yang selalu sweet.."
Kataku dengan bangga sambil melirikkan senyuman kepada Kak Armel.
"Blurk..nak termuntah aku dengar.."
Balas Kak Armel sambil membuat gaya orang nak muntah.
"Yang akak tetiba je datang bilik Raf ni kenapa??"
Tanyaku sambil memandangnya.
"Saja..nak tengok muka kau yang tak berapa nak handsome tu.."
"Cakaplah betul-betul.."
"Okay okay...ni hah!,akak nak tanya macam mana kat office tadi?,okay tak?"
"Okay je...cuma,Raf menyampah ahh dengan si Anis tu..tergedik-gedik je Raf tengok dia tu,dah lah tadi masa Raf suruh Nina buatkan air,minah tu tergedik-gedik nak buatkan.."
"Haha!!,dah ada calon nampak.."
"Eeii tolong lah Kak,perempuan macam tu nak di buat isteri..memang tak ahh!!"
"Haha..kau kena tahu si Anis tu memang macam tu,pantang nampak lelaki handsome..semua dia nak kebas..akak pun dah lama menyampah dengan dia..huhh.."
"Hah,lagi satu..macam mana dengan Raina?kau dah uruskan belum stok kain untuk butik dia tu??"
"Dah.."
YOU ARE READING
RAINA RAFAEL❤✔
Romance[ COMPLETED ] Tengku Adrian Rafael Raina Safiyya Zayn Ashraff Shella Eryana Cerita ni bermula sejak aku form 4 lagi. Dan sejak dari tu lah kisah hidup aku dan dia bermula. Sebagai apa? Musuh Kawan And then, Cinta No no no tak akan aku nak jatuh cint...