BAB 33

3.9K 132 0
                                    

"Ok dah sampai,jom!"kata Rafael sambil mematikan enjin kereta.

"Eh jap jap...awak nak saya masuk rumah awak?"tanyaku.

"Yelah,takkanlah saya nak halau awak balik!"

"No no no..saya tak nak masuk!" Kataku sambil menggeleng-gelengkan kepala.

"Why?..bukannya kita berdua pun, family saya semua ada kat rumah and lagipun diorang semua kan kenal awak...awak pun kenal diorang jugak kan.."kata Rafael sambil memandangku pelik.

"Awak ni gila apa hah!,tak pikir ke nanti diorang terkejut bila tengok saya ada dengan awak!"

"Biarlah,apa masalahnya..."kata Rafael sambil keluar daripada perut kereta.

Aku juga turut keluar.

"Awak!,awak kata biarlah?!..awak ni kalau nanti diorang tanya macam-macam,macam mana hah?!"tanyaku risau.

"Alaa..pandai-pandailah jawab nanti.."balas Rafael.

"Eei,awak ni sukahati je kan..saya takut tau tak!"kataku sambil memandang wajahnya yang rileks itu.

"Awak nak takut apa?,tak payah nak takutlah..saya kan ada,nanti pandai-pandailah saya backup awak... Lagipun keluarga saya okay je.." Kata Rafael tenang lalu melemparkan senyuman kepadaku.

"Tapi saya tak nak,saya nak balik jugak!"kataku lalu mencebikkan bibirku dan menundukkan kepalaku.

"Ish awak ni,kenapalah degil sangat.. Okay,kalau macam tu saya amiklah kunci kereta awak ni kalau awak tak nak masuk.."kata Rafael sambil menunjukkan kunci keretaku kepadaku.

Senyumannya juga masih lagi terukir.

Lalu aku cepat-cepat mendongak dan mataku terus fokus pada kunci keretaku yang dipegang Rafael.

Dengan pantasnya aku cuba untuk merampas daripada tangannya, namun tak berjaya.

Dan aku pun cuba dan cuba lagi untuk mendapatkan kunci keretaku yang disorokkan di belakang badannya.

"Eei..bagilah!"kataku geram.

"Tak boleh.."balas Rafael sambil tersengih-sengih melihatku.

Lalu aku cuba lagi untuk merampas daripadanya hingga terjengket-jengket aku dibuatnya.Almaklumlah, dia ni lagi tinggi daripada aku. Adalah jugak ciri-ciri lelaki idaman yang aku nak!.

Eh eh jap jap!,lelaki idaman?no no bukan dia!tak akan!

Heii apalah nasib aku hari ni..

"Eeii..pulangkanlah balik!"

"Tak boleh,kan saya kata kalau awak nak balik kunci kereta awak ni,awak kena masuk dulu rumah saya.."

"Aku tak nak!"

"Eh jap jap,apa aku?"

"Eeii,whatever lah!"balasku geram.

"Tak nak sudah babai!.."kata Rafael sambil melambaikan tangan dan melangkah pergi.

"Eei,Rafael!!"jeritku sambil melihat Rafael yang semakin jauh meninggalkanku.

"Babai!!.."balas Rafael sambil tersengih-sengih melihatku yang masih tercegat di depan kereta.

"Eeii..dia ni asyik buat aku geram jelah!arrhh!!"kataku sambil menghentak-hentak kakiku.

Lalu dengan geramnya aku berjalan menuju ke arahnya.

×××××××××

"Assalammualaikum.."kataku sambil membuka pintu rumahku.

Aku lihat semua ahli keluargaku sudah berada di ruang tamu termasuk abang iparku,abang Izz sedang bersembang-sembang.Tapi, tak nampak pulak kelibat si Adam tu,dia kat bilik lah tu kot.

RAINA RAFAEL❤✔Where stories live. Discover now