Su bir süre daha sessiz kaldıktan sonra yine konuşmaya başladı.
''Bu bana gerçekten ihtiyacınız olduğunu göstermiyor mu? O kadar plan yapmışsınız. Şimdi gideceğimiz yerle alakam olabileceğini düşünüp bunu planlamadığınıza inanmamı mı bekliyorsunuz.''
Gölge sırıtmaya başladı. İlk başta öle bir planı olmadığına ikna etmeyi düşündü. Sonrasında ise bu planı değiştirdi ne kadar karmaşa, o kadar iyi.
''Acaba.''
Su bir süre daha susup yine konuşmaya başladı. Gerçekten meraklı bir yapısı vardı ve Gölge'nin hikayeleri bir süredir ilgisini çekiyordu.
''Peki adınızı anan kötü adamları hissedip öldürdüğünüz doğru mu?''
''Benim kötü anlayışım biraz farklı. Hırsızlık gibi basit suçları pek takmam. Veya güçlü birisini savaşarak öldürmek benim gözümde bir sorun değil. Ama güçlü bir kişi zevk için birisini öldürüyorsa o zaman bende onu öldürürüm. Adımı anma olayına gelince. Dışarıdaki duygulara ve hislere fazlasıyla hassasım. Birisi yakın bir yerde benden bahsediyorsa onu hissedebilirim. Doğrusu niye benden bahsettiğini dinlemeyi de severim. Nedense çocukları kaçıranlar çocukları susturmak için bir dönem benim adımı kullanmaya çalıştı. O efsane o dönemde çıktı. O elemanların hepsi deney malzemem oldular. Sonucunda benim gözümde suçlulara yapılan şeyler suç değildir.''
''Peki bu yargılama hakkını size verenin ney olduğunu düşünüyorsunuz. Sonucunda normal bir durumda suçluyu seçilmiş bir hakim belirler.''
''Sana şöyle bir soruyla bunu açıklamaya çalışayım. Hakimin kararlarıyla suçluyu belirleyebilmesinin sebebi nedir?''
''Yönetim tarafından seçilmiş olması mı?''
''Hayır yönetimin ona sağladığı güçtür. Koruyucu denen kişilerin istediğinin yapabilmelerinin sebebi de bu. Bu ülkede ödüllendirilen ve umursanan tek şey güç. Şu anki yönetim kendi gücünü arttırabilmek için koruyucu sistemini kurdu ve bu kişilere normal insanların sahip olmadığı haklar verdi. Peki herkez hakimin karşısında eşit değilse burada gerçekten adalet var mıdır? Suçlu dediğimiz kişiler sadece güçsüz kişiler olmuyor mu?''
''Efendim yani siz herkesin adalet önünde eşit olması gerektiğini mi düşünüyorsunuz. Bu imkansız bir ideal. O tarz saçma hayallerim yok. Kesin adalet ne olursa olsun sağlanamaz. Eğer bunun bir yolu varsa oda tüm canlıları yok etmektir ancak o zaman herkes eşit olabilir. Her birey bir diğerinden farklıyken herkesi kapsayabilecek bir adaletin olması imkansızdır. Bende bunu yapmıyorum. Benim kararım adalet yönünde değil. Kendi görüşüme göre suçlu olanları cezalandırıyorum. Bunu hala yapabiliyor olamamın sebebi de güçlü olmam. Bunu yapmam engellenemediği sürece hakim benim.''
''Yani size göre gezegendeki her şey güçle mi ilgili. Güçlü olan istediği her şeyi yapabilir mi?''
''Bana göre güçlü olan her şeyi yapabilir. Bu güzel bir düşünce değil. Ama bu hayatı inceleyerek vardığım sonuç bu.''
Gölge'nin hiçlikte hapis olduğu sürece yapmaya çalıştığı bir şey vardı. Mükemmel bir adalet olabilir mi? Hayal dünyasında her imkanı olduğu için bunu her şekilde denedi. İnsanlara en saçma gelen şekillerde bile denedi. Ama sonunda pes etmek zorunda kaldı. Adalet -ona göre- var olamazdı. Ama bu deneyleri sonuçsuz değildi. Orada bir gerçeğin farkına vardı. Bu dünyanın büyük bir sorunu vardı. Kraliyetle olan meselenin hızlıca çözülmesini istemesinin bir sebebi de bu. Daha adil bir dünya yaratmanın bir yolunu buldu. Elbette orada da inanılmaz bir adalet sistemi olmayacaktı. Ama en azından şu anki gibi adaletsiz bir dünyada olmayacaktı. O bir adım adalet için bir adım atacaktı.
Bu konuşmanın ardından ikisi de çadırlarına geçti. Su akşamın geç saatlerine kadar uyumadı. Gölge'nin dedikleri onu düşünmeye zorluyordu. Sonunda ise bir sonuca varamayıp uyudu.
..
Öğle saatleri bir büyülü hayvanın üstünde iki kişi seyahat ediyordu.
Su uzun sabah kahvaltıdan sonrada sesiz kalmaya devam etti. Hala bir şeyler düşünüyor gibiydi. Öğle saatlerine ulaşınca Su daha fazla duramadı ve yine konuşmaya başladı.
''Efendim adalet gerçekten imkansız mı? Peki herkes eşit olsaydı o zaman adalet olur muydu?''
''Herkesin tam olarak eşit olması imkansız. Ne yaparsan yap her zaman güçlü olan kişiler oluyor. Ve insan doğası gereği güçlü olanlar arasında illaki adalete önem vermeyen kişiler çıkıyor. Ama dediğim gibi her birey birbirinden farklı ve herkesin gereksinimleri de birbirinden farklı. Herkese eşit haklar vermek adaleti yerine getirecek diye bir kuralda yok yani.''
Su bir süre durdu ve yine konuşmaya başladı.
''Madem çözüm yok niye bu soruyu kafama soktunuz şimdi nasıl düşünmeden duracağım.''
''Çözüm şu an için imkansız. Ama herkes bu uğurda minik bir katkı yaparsa en sonunda bu mümkün olmalı. Yani önemli olan bizim elimizden geleni yapmamız.''
''Ama efendim siz bile kafanıza göre suçlu belirleyip karar veriyorsunuz.''
''Bu doğru ama bunu yapmam birçok kişiyi kurtarıyor. Dediğim gibi ufak ufak değişiklikler yapmak gerekiyor. Ben bir anda adalet var desem bile bu bana göre adalet olacaktır. Adalet herkes için olsun istiyorsak herkesin ihtiyaçlarının giderilmesi gerekir. Değişkenleri hafif hafif değiştirmek her biriyle biraz oynamak belkide ileride adaleti mümkün kılacak. Önemli olan bunu denemek.''
Su yine sessizliğe düştü. Bu sefer konuşmayı başlatan Gölge'ydi.
''Hey su şu anda neden korkunç bir kişiymişim gibi kendimi gösterdiğimi biliyor musun?''
''Hayır, tek tahminim bundan zevk alıyor olmanız.''
''Hayır korkutmak için yapılan şakalar komik ama herkes tarafından nefret edilmek berbat bir his. Bunu yapmamın sebebi ileride olacaklara kendimi hazırlamak istemem. Belkide senin gibileri çevreme toplamak istemem bunun içindir. En korkunç olarak bilineceğim zaman geldiğinde yanımda benim gerçekte yaptıklarımı ne için yaptığımı bilen ve beni bu yolda devam edebilmem için destekleyen kişiler istiyor olabilirim.''
''Peki efendim ne yapmak istiyorsunuz.''
''Bu gezegenin en korkunç düşmanı olamam gerekecek. Ve eşitliğe giden yolda ilerleyebilmek için ileriye doğru bir adım atabilmem. Ayrıca bunu yapmak için tüm gezegendeki en güçlü kişi olmam gerekiyor. Sonucunda şeytan kral olarak anılmak bir çok meydan okuyucunun doğmasına sebep olacaktır.''
Su boş boş Gölge'ye bakmaya başladı.
Acaba Gölge'nin palanı tam olarak ney? Bir kişi neden Şeytan kral olmak ister ki.
--------------------------------------
YN: Bu bölümle birlikte birinci kitap bitmeden ikinci kitabı duyurmuş oldum. Kraliyetle ilgili tüm sorunlar bittiğinde birinci kitap son bulacak. Serinin ikinci kitabı hakkında kesin bilgiler veremeyecek olsam bile bu bölümde bazı bilgiler bıraktım. :)
İkinci kitap: Gölge (Şeytan Kral)
------------------------------------
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gölge (Suçluların Kabusu)
Fantasía(Hikaye yarım kalmış hikayelerimden birisidir. Okuyacaksanız lütfen bunu göz önünde bulundurun. İyi okumalar.) Hisar şehrinde tüm ülke tarafından tanınan birisi yaşar. Annelerin çocuklarına yatmadan önce anlattığı korku hikayelerinin baş karakteri...