Prajem príjemné čítanie ☺
„Čauko Bia." Pozdravila ma Miška, keď som vošla do triedy a sadla si na stoličku vedľa nej.
Áno, som v škole. Znova v tejto psychiatrickej liečebni. Keby to záviselo odo mňa, zostala by som doma. V podstate tu nerobíme už takmer nič. Niektorí učitelia ešte neuzavreli známky, a tak nás ešte týrajú. Ale ja mám už všetky predmety, chvalabohu, uzavreté. Takže som tu už prakticky nanič. No možno na to, aby som počúvala chalanov, ktorý riešia mňa a Paťa.
„Ahoj."
„Dnes si nejaká smutná."
„Miška to som vždy, keď vojdem to tejto psychiatrickej liečebne. Už ma nebaví ich počúvať."
„Bia, vydrž to. Keď si ich nebudeš všímať, tak to prestanú hovoriť. To, že si ich všímaš ich vzburuje ku tomu, aby to hovorili. A už to v škole vydrž. Už je to len dvanásť dní. Nejak to spolu zvládneme."
„Miška tebe sa to povie. Máš Erika a nikto ťa za chrbtom neohovára."
„Bia vydrž. Veď to nie je ani pravda. Taak kľud. Skončíme deviatku a nejaký Jano na to zabudne. Netráp sa tým, vidno to na tebe riadne. Vo štvrtok máš meniny, má sa ti narodiť segra. A čochvíľa už budeš možno Paťova frajerka. Zavítali do tvojho života krásne veci. Myslím si, že Paťo nie je moc nadšení, keď ťa vidí takúto. A povedzme si to na rovinu: úsmev ti pristanie viac."
Dority, Miška má pravdu. Nemôžem to brať vážne. Chalani na to za chvíľku zabudnú. Nebude to trvať večne. Možno sa niekedy aj udobríme. A segra by sa mala narodiť vo štvrtok. Veď to je už za dva dni. Už som jej vybrala aj meno. Neskutočne sa teším. Toto musia byť najkrajšie prázdniny. Takže ozaj ku mne zavítala radosť.
„Okej, už to mám totálne v paži." Odpovedala som jej s úškrnom. Miška sa na mňa usmiala, čo znamenalo, že vie, že som už v pohode.
„Inak ako s Paťom?"
„Včera som bola u nich."
„A? Bia veď hovor."
„Dobrééé." Odpovedala som so smiechom. „Rozprávala som sa s tetou Lenkou, a aj ona mi potvrdila, že ma Paťo chce. A potom už klasika."
„To je čo? Čo ste robili potom?"
„Miškaa?! Na čo myslíš?"
„Na to, čo ste robili."
„Potom som prišla ku nemu do izby, chvíľku sme sa rozprávali. Dnes ideme spolu do kina."
„Jeej, tak si to užite. Ešte ste niečo robili?"
„Michaela! Pripadám si ako na výsluchu." Skríkla som so smiechom."
„Sorry, ja som len zvedavá na tie romantické scény."
„Ak ti pripadá romantické to, že ma Paťo čítal, tak dobre."
„Počkať čo? On ti čítal?"
„Hééj."
Miška vyprskla obrovským smiechom. Chalani samozrejme nechápali o čo ide. Venovali nám len pohľad, ako keby sme spadli z Venuše.
„Ja si neviem predstaviť, že by mi Erik čítal."
„No, tak mne Paťo čítal."
„A čo to bolo?"
„Labyrint."
„Takže ty takto. Využívaš pekných chalanov, aby ti čítali."
„No čo som mala robiť. Keď mne sa pri ňom tak úžasne spí. A vie ešte pekne čítať. A keď pekne čítal a hladkal ma o chrbte tak som zaspala takmer hneď."
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Milujem Ťa, Ty trdlo
Подростковая литератураBia je úplne normálne 15 ročné dievča. Čaká ju už iba polrok na základnej. Chce si ho užiť naplno, so svojimi spolužiakmi, no ešte nevie, že bude musieť na nejaký čas odcestovať ku babke. Konečne sa stretne s babkou, krstnými, bratrancom Oliverom a...