Wat vooraf begon:
"Wat is planning?" Vraagt Shakir als we beneden aankomen . "Zullen we ergens in stad wat gaan eten?" Stelt Salah voor . We stemmen ermee in en lopen de Bioscoop uit de discussie komt waar gaan we eten ? "Okeee wie stemt dag we gaan eten bij woktogo ' king of the Ribs of Halaltogo " vraagt Dalal en kijkt de groep aan .__________________
"Amine wat wil jij?" Vraagt Soulaimane hem "Uhm doe maar wat Amina heeft" zegt hij en kijkt Amina haar kant op die bloost . Ik tik Dalal aan en wenk haar dat ze moet kijken naar wat er voor ons gebeurt Amina en Amine !
"Jaa Ewa heb geen zin meer bestellen jullie zelf maar" zegt Soulaimane ik lach naar hem "ik ga alvast plek uitzoeken" zegt Soulaimane "kom is Youssra?" Vraagt hij terwijl hij op een plek gaat zitten ik kijk hem aan en hij kijkt Naar zijn Broertje Youness waardoor ik begin te blozen en ik loop snel naar Soulaimane "Jaa?" Vraag ik hem.
"Kom is zitten " zegt hij en gebaart dat ik tegenover hem moet zitten wat ik ook doe . Ik weet niet waarom maar op de een of andere manier klopt mijn hart in mijn keel van spanning terwijl ik dit nooit heb of heb gehad ..... het voelt zo raar.... voordat Soulaimane iets wou zeggen riep Dalal mij naar de kassa voor mijn bestelling . "Ik kom zo Jaa" zeg ik tegen Soulaimane hij knikt , ik loop naar Dalal ze zegt ik ga even naar wc Younes doet bestelling en de anderen gingen ook zitten bij Soulaimane waardoor ik alleen stond met Youness alleen ik en hem? Alsof ze dit allemaal al van tevoren van plan waren...... ik draai me om en Dalal en Amina lachen naar me en geven me een knipoog ik draai me om naar Youness ik raap al mijn moed bij elkaar en vraag "wat wil jij ? " zelfs een simpele vraag stellen kan ik niet meer terwijl ik dat normaal gewoon zo kon .. "zeg jij maar eerst" zegt hij en ik sta letterlijk zo dichtbij hem dat ik hem hoor ademen .
"Doe maar wok garnaal " zeg ik en kijk hem aan in zijn ogen die zelfde mooie blauwe ogen als zijn broer Soulaimane even leek alles stil te staan alleen onze ogen spraken gewoon woorden leek het we bleven zowel twee minuten elkaar aankijken onze ogen zijden genoeg........
Ik voel mijn wangen kleuren en hij bestelt voor me "twee wok garnaal" zegt Youness met zijn mooie stem die stem die vertrouwde stem althans het klonk zo vertrouwd Ookal ken ik hem nu pas Ongeveer twee uur het voelt alsof ik hem jaren ken "waar ga je zitten?" Vraagt hij mij terwijl we wachten op onze bestelling en die van de anderen terwijl die voor ons worden klaargemaakt en gegrild "ik weet nog niet" zeg ik en kijk naar de toonbank. "Twee wok kip " zegt de man en legt ze op de toonbank "Ooh dit zijn die van Amina en Amine toch?" Vraag ik hem . Hij knikt "Isgoed ik ga ze even brengen" zeg ik "Saff Isgoed" zegt hij en glimlacht naar me waardoor zijn kuiltjes goed te zien zijn .
-
Ik pak de kartonnen bakjes met wok erin en loop naar de tafel waar de jongens zitten ik voel dat Youness naar mijn lichaam kijkt van achter als ik bijna bij de tafel ben draai ik om en zie ik hem schamend weg kijken.
Ik leg de bakjes neer "Amina en Amine" zeg ik en geef ze aan hun "kip hadden jullie toch?" Vraag ik voor de zekerheid , ze knikken instemmend.
Ik glimlach en loop terug naar Youness die me verliefd en scannend aankijkt "wat kijk jij zo?" Vraag ik hem "ahahaa sorry Wollah je krullen zijn gewoon echt mooi en ook hayekk lang maar dat is juist mooi" zegt hij en lacht hij kleurt rood wat echt schattig is bij jongens , terwijl we wachten op ons eten komt hij iets dichterbij en speelt met mijn haar en trekt aan wat krulletjes waardoor ze terugveren "Ma Sha Allah Krullenbol" lacht hij , hij Lacht zijn kuiltjes bloot.
..........
❤️
JE LEEST
Youssra El A.
RomansaLees alles over het leven van de Marokkaanse Youssra El Amrani. Youssra is een normaal meisje wat van alles mee maakt Haat , jaloezie , liefde , pijn veel stress. Ze woont in Amsterdam samen met haar beide ouders, en met een broer en een broertje...