Wat vooraf begon :
Ik loop langs plein en zet nog even een andere Surah op en loop snel door tot dat ik plotseling twee handen op mijn schouders voel uit reflectie geef ik de persoon een schop "IK SCHROK A BNADEM" zeg ik en laat mijn telefoon vallen . Ik draai me om en zie Salah staan wat???? Ik voel mijn wangen kleuren ... "sorry " zeg ik snel als ik zie dat hij pijn heeft maar Ewa moet hij me maar niet laten schrikken ."Gaat het ?" Vraag ik hem rustig en help hem "ja Jaa sorry is niks hoe gaat met jou" zegt hij en komt dichtbij mij staan voor mij gewoon iets te dichtbij . Hij pakt mijn telefoon van de grond en mijn iPhone is niet beschadigd niks .
"Ik heb haast Salah" zeg ik om het te onderbreken en wil weglopen
"Kenza "......
___________________
"Kenza " hoor ik nog achter me ik draai me om "wat?" Zeg ik lichtelijk geïrriteerd ik moet naar Youssra .. "wacht " "wacht " "snel" antwoord hij en gebaart dat ik moet blijven en "als je gaat moet je me sowieso groeten" zegt hij en opent zijn armen dat hij een knuffel wilt ik doe wat hij zegt het is een lange knuffel en het voelt wel vertrouwt maar ik vertrouw jongens niet ze hebben je niks te bieden op deze leeftijd .
Hij kijkt me lang aan met zijn intense blik , ik trek mij los en glimlach en kijk nog achter om waarna ik vertrek . Okee ik heb nu echt haast ben al echt veel te laat voor Youss gaat er door mijn hoofd .. ik loop door en loop een straatje in Het is er helemaal stil en koud ughhh ... Het is hier eng , ik slik en loop door "Ey" hoor ik achter me ik ren op me allerhardst en kom een straat in pffff dat was maar net .
Eindelijk, Ik Zie de slager al en loop snel binnen net waneer ik de winkel wil instappen zie ik Youssra al "hey schat " zeg ik blij en knuffel haar ze glimlacht zoals altijd en kijkt me ook een beetje verbaasd aan om haar vraag te beantwoorden zeg ik snel "Jaa Jaa ik kon je niet alleen laten " lach ik en neem haar tas over "hallo?" Horen we achter ons en we draaien ons om een Indiaanse ongeduldige vrouw wilt er Langs en schenkt ons een vieze blik . Okee we staan ook echt in de weg maar Okey en we lopen de stoep af en steken over ." Luister dan" zegt Youssra in eens en gebaart dat ik moet luisteren "Jaa Jaa zeg " lach ik ze doet te Lang ahahahaaa en ze begint Met vertellen " nou dus er was zo'n rare gastt oeff hij was zo irritant wellou schaamte he hij vraagt gewoon mijn nummer Enzo in de rij " "nee dat heb je niet gedaan" lacht Kenza "jaaa wel duh ik ben Youssra ik doe alles " lach ik "dus je zegt je hebt geen telefoon maar je had hem in je hand , jij hebt serieus jou telefoon altijd in de hand" lach ik hard "Jaa moet " zeg ik "Jaa is Youssra stijl " lach ik nog steeds ik ga echt stuk om de domste dingen jonguuu . "Jaa Wollah hij zag die telefoon nog in mijn hand hij keek nog " "wejoow Miskien kansloos " lacht Kenza nog steeds hard "Yallah loop loop " zeg ik en moet ook lachen .
Ik rij door de buurt op mijn scooter met Shakir achter mij onderweg naar basic moet ook gebeuren ik ben eigenlijk al kapot maarja ik slaap slecht maar ja fitness moet . Ik rij door Utrecht en zie veel bekenden , de meeste ken ik wel ik zie ook veel kechies van mij school ik negeer hun blikken Tfoee hoertjes door Utrecht op zoek naar boys kansloos .. ik rij wat harder en geef gas , ik draai me om en zie Shakir voor zich uitkijken "denk jij wat ik denk " lach ik "Jaa wedstrijd of niet" zegt hij glimlachend "aai Yallah Yallah zied maar je weet al je gaat niet halen" zeg ik en versnel hem al gelijk en haal al wat fietsers in .
Ik sta ver voor Shakir hij is Nog achter Miskien hij is er niet bij er is iets met hem ofzo maarja .. ik maak een snap met Shakir achtermij en zet deze op mijn verhaal en stuur deze naar nog wat vrienden , ik blijf hangen bij Youssra haar snap en span mijn kaken de gedachte dat ik niet weet hoe of wat maakt mij lijp zij woont Amsterdam ik Utrecht totaal verschillend , twee verschillende plekken maar misschien passen we daarom bij elkaar wij zijn voor elkaar voor bestemd tenmiste Het voelt zo als of zij de ware is voor het leven ik weet niet jonguuu maar ik heb veel aan mijn hoofd , kijk wat meisjes kunnen doen normaal heb ik helemaal geen ogen voor meisjes en dan komt er een in mijn leven die mijn denken gewoon doet veranderen en dat is Youssra .. echt apart ik herken mezelf niet die harde Youness is nergens te bekennen fuck liefde fuck mensen maar dit is anders dat weet ik .
Weetje dat zeker Youness , blijft dat wel zo ?
Aangekomen bij plein lopen we snel samen de Appie binnen het is druk en we pakken een mandje voor de overige boodschappen , we lopen de schapen langs en pakken de boodschappen voor oma als eerst en ik voel mijn telefoon trillen en pak hem ik zie een Snapchat berichtje en mijn ogen vallen op de naam Youness alleen bij zijn naam krijg ik een big smile kijk wat hij met mij doet ik weet niet eens wat voor ofzo maar doet er niet toe . Ik laat mijn telefoon met een bigsmile zien aan Kenza en houd hem omhoog "zozo schat " zegt ze en we vullen onze mandje met icetea blikjes verslaving he en kiezen nog wat zakken met snoep en andere snacks , we sluiten aan bij de rij het is SUPER druk hallo ? Het is een normale dag moet iedereen boodschappen doen ofzo shitt menn...
na serieus 10 min wachten ofzo zonder dat kassa bijgekomen is ofzo lopen we de winkel uit het klinkt niet lang maar geloof me normaal wacht ik maar drie minuten maar het is maar dat het voor oma is anders was ik loesoeeee ."Pff" zegt Kenza en ik help haar met de boodschappen we steken de straat over en kletsen nog over familie , Marokko die steeds dichterbij komt heb zoveel zin in de vakantie weg van hier geen stress niks gewoon genieten .
Ik spuit wat parfum en doe ook voor Kenza totdat we beide schrikken van luid getoeter en een auto horen "Ewaa habibisss stap in"
Een grijze Mercedes vol jongens staat stil
"TARIK?"
..............
JE LEEST
Youssra El A.
RomanceLees alles over het leven van de Marokkaanse Youssra El Amrani. Youssra is een normaal meisje wat van alles mee maakt Haat , jaloezie , liefde , pijn veel stress. Ze woont in Amsterdam samen met haar beide ouders, en met een broer en een broertje...