Wat vooraf begon :
"Zal ik henna voor je doen " zegt Kenza na een tijdje en Kenza kan het echt goed ik weet echt niet waar ze het van heeft gewoon prachtig is het echt als een bruid . Ik knik en we maken samen met mijn nichten de henna klaar me oma heeft dit altijd in huis want ze gebruikt dit voor haar haar , na dat we de henna hebben opgewarmd en hebben verwarmt roeren we het goed door en gaan we zitten in de woonkamer bij mijn tante en oma die druk in gesprek zijn . Ze begint bij mij en legt een oude doek op mijn broek "links of rechts ?" Vraagt ze "doe maar wat schat " antwoord ik ze begint en ik houd mijn hand recht en strak zodat het mooi komt . Ze is klaar na 20 minuten zo en het is echt prachtig en ze begint met Dalal en ik bewonder mijn hand nog ._________________
Ik kijk mee naar hoe Kenza de hand van Dalal versierd met de hennapen maakt ze prachtige bloemen ook de details zijn mooi , ik bewonder mijn hand en houd hem recht en stil wil hem absoluut niet verpesten het is werkelijk waar heel mooi geworden prachtig gewoon !
"Kenza ohmygoood heel mooi " zegt Amina en komt toe hoe Kenza de henna pen bijvult en weer verder gaat met de hand van Dalal , net als een hennafeest ofzo maar dan is de henna nog mooier gewoon hoe doet ze dat toch jaloezie heerst .....
Na Dalal is Amina aan de buurt ze stond geduldig te wachten en strekt haar hand naar Kenza uit "wil je zelfde als Youssra " vraagt ze lief ze knikt echt een voordeel voor bij Suikerfeest etc als je nicht het al echt mooi kan hoef je niemand in te huren . Ondertussen kletsen we wat en laten we onze handen goed drogen . Na dat Amina Dalal bedankt vraagt Kenza aan mijn tante "gelti ndir lik ? (Tante moet ik voor je doen ) zegt ze met een glimlach daarom hou ik van Kenza gewoon ik kan zoveel opnoemen maar haar innerlijk gewoon een hart van goud serieus ze lacht altijd ook als het niet mee zit gewoon prachtig ze heeft ook hele mooie witte rechte tanden en haar lach gewoon je gaat haar nooit niet zien lachen . " Jaa die maar iets Kleins" antwoord mijn tante "isgoed " lacht Kenza ze heeft zelf haar beide handen vol als ik het zo goed zou kunnen zouden zelfs mijn voeten vol zitten ahahaaa ik moet echt cursus bij haar nemen . Ze zet een klein maar mooi bloemetje op mijn tante haar linkerhand een bloemetje die verder doorloopt met nog wat extras en het is echt heel mooi !!!
Na twee uur veel gekletst te hebben en het gezellig gehad te hebben met mijn oma is mijn henna al aardig hard geworden , meestal laat ik het gewoon hele nacht of wat meer uuren zodat het mooi uitkomt maar dat is nu onhandig want me moeten ook in de koezina (keuken) helpen dus lopen we get Met ze drieeën er af te halen "nog bedankt he Habiba" zeg ik en geef mijn Nicht een kus ze glimlacht en komt aanlopen "is niks joh " zegt ze en helpt ons met het er af halen, wat erg gemakkelijk gaat na het er af gehaald te hebben is het nog mooier wat zeg ik het is echt gewoon abnormaaal prachtig ( zie deel 42 omslag )
Nadat we allemaal klaar zijn en onze handen hebben schoongemaakt helpen we allemaal met verschillende dingen in de keuken de een legt snacks klaar en de schenkt de atay ( Marokkaanse thee ) in . We leggen alles neer op tafel sommige dingen laten we ook voor later en we beginnen met snacken en kletsen wat we zetten ook tv aan en kijken Marokkaanse serie waar me oma gek op is .
19:00
We zetten alles klaar voor het avondeten met oma is al begonnen met de Tajine en het ruikt heerlijk mijn oma kan het beste koken van iedereen de heerlijke kruiden ruik je tot in de woonkamer heerlijk 😍 . Ik zelf vind Tajine een van de lekkerste dingen die er zijn , we helpen met ze alle me tante en oma en ik schenk de Harira alvast in in kommetjes en leg ze op een dienblad we dekken de tafel en beginnen met etenAllhamdoulilah ik zit helemaal vol , dat ik heb altijd bij oma thuis gewoon het was heerlijk we zitten nu gezellig met ze alle op de bank we kijken een Marokkaanse comedy en ik check mijn telefoon nog even "Youssra ezjiii m3aya ( Youssra kom mee ) " ik doe wat mijn oma vraagt en loop achter haar aan naar de koezina " Siri m3a Kenza di hedi l gelti Halima (ga met Kenza breng dit voor tante Halima ) ik roep Kenza en trek mijn schoenen aan tante Halima is blijkbaar een Marokkaanse buurvrouw twee straten hier vandaan ik ken haar zelf niet maar Kenza weet welk huis we nemen een pan met Harira en andere dingen mee naar het huis .
-
Aangekomen bij het huis , heb ik mijn handen vol dus belt Kenza aan ze staat voor en ik achter haar een jongen doet de deur open "Salam Issam" zegt Kenza en groet de jongen . De jongen is zo rond de 18 en heeft mooie ogen en is wat gespierd hij doet me denken aan iemand .. al hoe wel ik niet helemaal kan plaatsen wie ik groet de jongen ook en loop door naar de keuken met de pannen in mijn hand , het is een pracht huis met uitzicht over heel het water als je Binnen komt heb je gelijk de keuken en daar de trap dan een trap naar beneden waar een hele ruime mooie woonkamer is met water uitzicht het huis is mooi ingericht met een goud achtige sadari (Marokkaanse bank ) het huis heeft gouden details en bruine meubelen heel mooi " Salam " zeg ik vriendelijk en groet de buurvrouw van me oma het is een mooie vrouw met prachtige blauw grijze ogen en ze heeft een lichte huidskleur . Ik leg alles neer in de keuken en de vrouw bied ons aan om in de woonkamer te gaan zitten , ik en Kenza nemen plaats er komt een meisje naar ons toe gerent met mooie blonde bruine krulletjes "hoe heet jij ?" Vraag ik schattig "Yara" zegt ze lief echt een Cutie ze heeft dezelfde lichte huidskleur en de mooie ogen van haar moeder. Ik speel wat met het meisje "kijk Elsa " zegt ze en tilt haar pop omhoog echt een mooi meisje is het ook Ma Sha Allah ze heeft zulke lange wimpers die perfect passen bij haar ogen en het totale plaatje afmaken . Ik moet nodig naar het toilet en vraag aan mijn Tante Halima waar die is "boven links " antwoord ze ik bedank haar en loop rustig naar boven op zoek naar de wc "Youssra ?" Hoor ik achter me een stem die me maar al te goed voorkomt , is het wie ik denk dat het is ...........Wie zal het zijn ?
.........................
❤️
JE LEEST
Youssra El A.
RomanceLees alles over het leven van de Marokkaanse Youssra El Amrani. Youssra is een normaal meisje wat van alles mee maakt Haat , jaloezie , liefde , pijn veel stress. Ze woont in Amsterdam samen met haar beide ouders, en met een broer en een broertje...