Çarşaf...

67.6K 2.6K 106
                                    


Bunca boş konuşan insan arasında,
Dilsiz olmak engel değil,
Devrimdir...

          Özdemir Asaf






" O zaman da söyledim, bana göre bir bölüm değildi! "

" Hiç inandırıcı gelmedi nedense. Sana göre bir bölüm olmadığını son sene mi anladın? Hem de okul birincisiyken! "

" Beni tanımak istediğini sanıyordum! Niyetin hesap sormak mı? "

" Hesap sormak değil, merak ettim sadece. "

" Etme Mirza ağa! Merak etme. " demişti, sesinin yükseldiğinin farkında olmadan.

Mirza karısının tepkisine şaşırmış ve öfkelenmişti.

" Bana sesini yükseltme Rozalin." demişti dişlerini sıkarak.

Rozalin, derin bir nefes almış;

" Tamam, öğreneceklerin gittiyse kalkabilir miyim? " demişti.

Mirza, birden değişen karısına sinirle bakmış; " Bitti! " diyerek yerinden kalkarak odadan çıkmıştı.

Rozalin, yerinden kalkarak banyoya girmiş, üstünü çıkararak suyun altına girmişti. Tenine değen su ile serbest bırakmıştı gözyaşlarını. Ne yaparsa yapsın bu hep önüne çıkacaktı bir kez daha anlamıştı.

Odaya döndüğünde Mirza'nın hâlen gelmediğini görmüş, nereye gittiğini merak etse de, düşünmemeye karar verip yorgun bedenini yatağa bırakarak uyumaya çalışmıştı.

Sabah zor kalkmıştı. Sanki tüm bedeni uyuşmuş gibiydi. Yavaşça yataktan doğrulduğunda, Mirza'nın yatakta olmadığını görmüş; " Demek gece gelmemiş! " demiş, saate baktığında sekiz olduğunu görmüştü. Yataktan kalkarak üstünü giymiş, odadan çıkmıştı.

Merdivenlerden inerken konağın kapısı açılmış, yaşlı bir kadın elinde bastonuyla içeri girmişti. Rozalin yaşlı kadına doğru yürümüş;

" Buyrun kime bakmıştınız? " diyerek kadının tam karşısında durmuştu.

Yaşlı kadın karşısında gülerek güzelliğine hayran bırakan kıza bakmıştı. Çok beğenmiş, hafifçe sağ kaşını kaldırarak;

" Sen kimsin? Hele onu de bana. " demişti yarı sert çıkan sesi ile.

" Ben Rozalin. Peki sen kimsin, hele onu söyle? " demişti aynı yaşlı kadın gibi tek kaşını kaldırarak.

Rozalin'in aynı onun gibi olan cevabı kadının hoşuna gitmiş, aynı şekilde o da ona cevap vermişti.

" Ben Zahide Şiyar! Ya sen? "

Rozalin, şaşkınlıkla kim olduğunu söyleyeceği sırada gelen ses ile susmuş, arkasını dönmüştü.

" Sultanım... "

Mirza gece karısı ile tartıştıktan sonra çalışma odasına gitmiş, orada uyumuştu. Odasına gitmek için merdivenlere yönelmişti ki, avluda babaannesini görmüş, aşağıya inmişti.

" Hoş geldin. "

" Mirza'm! " diyerek sarılmıştı torununa yaşlı kadın.

" Yavaş deli oğlan yavaş. Yaşlılık değil ama sen beni öldürüceksin. "

" Amcam nerede o gelmedi mi? "

" Geldi geldi. Asortik yengenin eşyalarını indiriyor. " demişti yaşlı kadın torunundan gözlerini çekerek Rozalin'e bakmış; " Bu kız kim? " demişti.

ROZALİN...(Söz Serisi 1)✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin